Doorslapen

Even een vraagje wat betreft het doorslapen 's nachts. Ik weet dat dit per kind verschilt, maar wat ik me afvroeg is het volgende. Ik lees overal (internet, boekjes, e.d.) dat als je borstvoeding geeft er max. 6 uur tussen mag zitten. Maar hoe zit dit 's nachts en is dit tot een bepaalde leeftijd. Jesse blijft steeds langer slapen. Tussen zijn laatste voeding gisteravond rond half 8 en de daarop volgende zat bijna 5,5 uur. Moet ik de wekker zetten of mag ik ook gewoon doorslapen als ik merk dat hij blijft slapen?

Groetjes Simone

ps: ik blijf het echt super vinden dat ik hier met al mijn vragen terecht kan.

Gewijzigd door - Simmie80 op 20 Oct 2008 16:28:22

Sinds Jedidia 2 en halve maand was, sliep ze door. Ik maakte haar wakker om de laatste voeding om 22.00 uur te geven (die nam ze eigenlijk al slapend), en dan werd ze wakker om 06.00uur. Hoe oud is Jesse?
Groetjes, Daniella

Lilypie 1st Birthday Ticker

Jesse is aankomende woensdag zes weken, maar ik weet van mijn zus dat doorslapen dan wel kan, haar jongste was ook zes weken. Ik heb haar hier alleen nog niet naar gevraagd, vind dit forum leuker

Nou, ik heb nooit rekening gehouden met die max. 6 uur ertussen hoor in de tijd dat ik borstvoeding gaf. In de eerste periode was dat sowieso niet aan de orde.
En tegen de tijd dat er wel 6 uur of meer tussen zat waren ze de periode al voorbij dat ze i.v.m. de bloedsuiker niet te lang tussen 2 voedingen mogen hebben.

Ik zou me geen moment zorgen maken en gewoon die kleine man zelf aan laten geven wanneer hij honger heeft. Dus slaapt-ie lekker door, dan lekker laten slapen!

Groetekes, Sje

hey simmie,

staan je borsten dan niet op springen 's morgens ?
de eerste maanden had ik daar 's nachts soms last van (ben buikslaper)…

x

Hoi,

Ik zou het als ik jou was ook lekker laten. als hij honger heeft dan hoor je hem wel! Ik geef Jayson om 22.00 zijn laatste voeding en dan komt hij weer rond 06.00 (geef ook bv). Ideaal toch?
Succes!

Groetjes Evelien

Hoi Sje,

Weet jij ook tot wanneer die periode is dat je rekening moet houden met de suikerwaarde e.d.?

Volgens mij is dat alleen de eerste weken. Er zijn kindjes die vanaf de eerste nacht al doorslapen en dan doet ook niemand moeilijk over die suikerspiegel. Een kindje geeft zelf aan of het door wil slapen, en als het ondertussen toch honger krijgt, wordt het vanzelf wakker.

Dus ik zou daar niet meer te zwaar aan tillen nu hij 6 weken is.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 21 Oct 2008 12:53:50

gewoon lekker laten slapen en geen wekker zetten!
Zelf ook lekker doorslapen. Die nachtvoeding is waarschijnlijk toch de eerste voeding die eraf gaat. En als ie honger heeft meld hij zijn eigen wel hoor.
Ik ga ook bv de eerste weken en lieke kwam met week 4 of 5 al niet meer.

groetjes GYtha

Kijk das weer een hele zorg minder. Laat ik hem gewoon lekker slapen als hij nog geen honger heeft. Merk dat hij er 's nachts steeds meer tijd tussen laat zitten. Hopelijk duurt het niet al te lang meer voordat hij helemaal doorslaapt.