Onze baby Bauke is nu ruim 5 1/2 maand maar slaapt helaas nog steeds niet door… Hij krijgt (volledig) borstvoeding, beetje fruithapjes en soms een flesje bij mijn moeder want bij mijn man en mij is dat een onmogelijke opgave… Rijstebloem en extra voeding in de fles om 23.00 uur werken echter ook bij haar niet, lampje aan laten/wakker maken of juist door laten slapen: het helpt allemaal niet. Hij komt zelfs na de laatste fles regelmatig na 2 uur en als ik geluk heb bij BV om de 3 uur. Ook overdag zit er maximaal 3 uur tussen de voedingen. Hij groeit (mja, logisch) overigens erg goed. Wie heeft er nog gouden tips?
Doorslapen
misschien gewoon accepteren en berusten? hoe meer je er mee bezig houd hoe meer je kind het aanvoelt.
het is verschrikkelijk dat om de 3 uur bezig zijn het sloopt je, je word wanhopig
en toch op het moment dat jij erin berust dat je kind nog 5 maanden lang om de 3 uur gaat komen, dan zal er een omslag plaats gaan vinden en wel zo geleidelijk dat je je r niet van bewust bent
echt echt er komt een moment dat je kind gaat doorslapen maar helaas kan niemand je op een briefje geven wanneer dat zal zijn… hooguit de garantie dat het binnen nu en 5 jaar zal zijn
heel veel sterkte en doorzettingsvermogen en nogmaals berust erin, zie het als een noodzakelijk iets en benader het ook zo en jij en je kind zullen er baat bij hebben
succes
groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”
Hoi
wij hebben dit ook gehad ik heb ook altijd bv gegeven en hij sliep ook slecht ik ben toen over gestapt naar 3x bv en 2x fles en dit werd steeds minder op een gegeven moment kreeg ie alleen nog maar s ochtends… hij sliep wel beter ik vond het heel jammer dat ik uit eindelijk moest stoppen (na 6 mnd) maar ja hij slaapt nu redelijk door en dat is wel weer lekeer…
dus misschien haalt ie er te weing eten uit?
succes in ieder geval…
Hoi,
Ik begrijp de goedbedoelde adviezen maar vindt het jammer dat er vaak wordt gedacht dat er te weinig bv zou zijn.
Ik geef zelf ook volledige bv en Djayden slaapt snachts wel lang door maar heeft ook momenten dat hij wel weer komt snachts.
een baby bepaalt veelaal toch zijn eigen schema en Djayden is ook net als een klok,vaak om dezelfde tijden en dezelfde aantal uren ertussen.
Het gaat uiteindelijk vanzelf voorbij zei de huisarts tegen mij,en ik geloof dat ook wel,helemaal als ze straks wat vastere voeding gaan krijgen.
ik twijfel eigenlijk niet aan de hoeveelheid bv.
gr diana
Diana en mama van Bauke. ik vind het goed van jullie dat je zo lang bv kan geven!! Wat zal dat een goed gevoel geven!! Zelf had ik met het afbouwen snel te weinig en moest er helemaal mee stoppen, wat ik heel erg jammer vind!
Moeder van een mooie dochter Anna, geboren 2 juli 2007.
Hoi,
Ik vindt het heerlijk om zelf te kunnen voeden en kan nu al tegen de dag aanzien dat ik moet gaan stoppen,maar ja je kunt moeilijk altijd bv blijven geven…staat zo raar als ze eenmaal 18 zijn hihi
jammer dat je moest stoppen zeg.
groetjes diana
Omdat ik met een nieuwe baan zou beginnen en hierdoor niet graag met doorlek vlekken rond wilde lopen moest ik wel goed afbouwen. Toen ik eenmaal aan het afbouwen was, ging het heel erg snel. Ik had ineens niet genoeg meer. Ik wilde graag de eerste en de laatste voeding erin houden, maar dat wilde echt niet meer. Ik vind het nog steeds erg jammer. Ook omdat ik een klein beetje het gevoel heb dat ik te kort geschoten ben. Dat is natuurlijk niet zo, maar zo voelt het wel.
En ik heb veel respect voor vrouwen die nog zo lang bv door kunnen geven. Ik weet uit ervaring dat het best moeilijk kan zijn. Ook ik heb een flinke borstontsteking gehad en dat is niet fijn! Toch is het het beste wat jij je kleine kan geven en dat is zo’n fijn gevoel!
Hoi,
bij mijn eerste wou het ook niet meer,na 6 week ging het niet meer dus moest ik ook wel over op kv.
ik heb dat gevoel ook gehad maar het belangrijkste is dat je kindje gezond is en blijft en als het dan met kv moet,dan is dat zo!Dan mogen we blij zijn dat er kv is uitgevonden.
Ik heb ook 2 keer een ontsteking gehad en het doet ontzettend pijn dan te voeden,maar ik ben vastberaden nog heel lang te voeden dus het is dan,tenen krom op je tanden bijten en enigzins proberen te ontspannen,fijn is dan anders wat!
gr diana
Hoi mama van Bauke!
Je bent niet de enige hoor!
Joran is overmorgen 5 maand en slaapt ook nog steeds niet door 's nachts.
Inmiddels heb ik wel door bij hem dat hij de boel bedonderd en dat hij gewoon eigenlijk die warmte en aandacht wil 's nachts, maar doet alsof hij honger heeft.
Ik heb hier gister ook een onderwerp over gestart en toen ik vannacht er helemaal klaar voor was en dacht: Ik laat hem gewoon huilen, hij krijgt van mij geen fles… Sliep hij opeens door! Misschien voelt hij het toch aan op de een of andere manier… Zo van… Oh mama is er nu echt zat van!
Ik weet het niet hoor, misschien dat hij vannacht net zo goed weer wakker wordt, maar ik weet nu dat hij geen eten nodig heeft en dan laat ik hem echt gewoon liggen. Beetje water en een aai over zijn bol kan hij krijgen! Ik denk echt dat ze nu op een leeftijd zijn dat ze dingen heel goed aanvoelen en je echt proberen uit te testen…

Gewijzigd door - irisiris op 15 Feb 2008 11:16:50
Hoi irisiris,
Je hebt wel gelijk want DJayden doet het smiddags wel eens als hij net weer in zijn bedje ligt en heel hard gaat huilen.
als ik dan met hem op bed ga liggen en hem nogmaals aan de borst leg kijkt hij mij aan en begint dan heel hard te lachen en niks drinken hoor,ja heel even als hij uitgelachen is.
ik moet er ook wel om lachen want als dat lieve gezichtje me zo aankijkt kan ik er ook niet echt kwaad om worden,maar het zijn boefjes al hoor!
dit is nu 2 keer gebeurt gewoon even kijken of mamma ook bij me komt en me weer oppakt.haha
groetjes diana
Hartelijk dank voor jullie reacties! Is erg herkenbaar Diana, dat er (mn door oma’s!) al heel snel gezegd wordt dat het aan de BV zal liggen enneh… ik moet er ook niet aan denken dat ik geen BV meer kan geven lijkt me ook uiterst onhandig om midden in de nacht naar de keuken te moeten, flesje maken/opwarmen etc en baby maar huilen, is dus ook eigen belang Judith!
Ik heb begrepen dat er 3 redenen zijn waarom baby blijft komen: 1 honger, 2 gewoonte 3 erg gezellig! dus ook al herkenbaar Irisiris! Ik ben er bij Bauke van overtuigd dat het de combi van alle 3 is maar dat het ook echt honger is… ik heb hem ook wel eens laten huilen maar dan blijft ie doorgaan dus dat doe je ook niet, kennelijk heeft ie het nodig en is het dus toch berusten (wat Kimmetje al zegt)… Dank voor jullie leuke reacties!
Hoi,
Ik kan ook wel beamen dat het doorslapen niet ligt aan het wel of niet borstvoeding geven. Ik geef nu allebei, borstvoeding en kunstvoeding. Het maakt niet uit wat ik mijn dochter 's avonds geef, de fles of de borst. Ze wordt op dezelfde tijden wakker. Ik denk dat het maagje op den duur leeg is zowel op de bv als op de kv. Volgens mij is het meer iets in de hersentjes en het aanleren van een slaapritme. En, okee een maagje blijft misschien iets langer gevuld van de kv. Maar op den duur is het toch de bedoeling dat ze doorslapen ondanks een leg maagje.
Groeten,
Marjolein
Dan zullen ze toch een soort van biologische klok hebben. Als ze elke keer om dezelfde tijd wakker worden, lijkt het mij sterk dat het enkel door honger komt!
Mama van Bauke, ik snap niet helemaal wat je bedoeld als reactie op mijn berichtje? Maar ik ben het met je eens dat wel lastig zou kunnen zijn met kv om 's nachts de fles te moeten maken! Gelukkig sliep Anna al na 6 weken door en hoefde ik geen voedingen meer in de nacht te geven. Toen gaf ik ook nog bv dus met het gehannes met een flesje had ik ook niet!!
Diana, ik voel de pijn gelijk weer terug komen als je het over borstonsteking hebt! Auw, auw, AUW!! Dat doet echt verschrikkelijk zeer! Ik kon mijn arm niet eens meer optillen. Maar ik vind het de pijn meer dan waard als je kijkt hoe je kleintje rustig ligt te drinken aan je borst… Heerlijk vond ik dat!
Ik mis het nu zeker als ik erover schrijf! Bij een eventuele volgende zal ik zeker weer bv geven! Nu maar hopen dat het wat langer lukt!
Ha Judith, ik bedoelde dat je het goed vond dat we zo lang BV gaven, ik bedoelde idd met name 's nachts!