Doorslapen!

Hallo allemaal ik ben moeder van een zoon van bijna 6 maanden.

Nu heb ik een probleempje… Hij sliep altijd door tot 7 uur maar sinds 7 weken wordt ie steeds om 5 uur wakker hij heeft dan geen honger maar wil ook geen speen meer. Nu geef ik hem dan wel de borst en dan neemt ie 4 slokken en slaapt weer verder… Dus op zich is dit geen probleem maaaar sinds een week wordt ie s nachts wakker om 2 a 3 uur… En dit vind ik minder leuk want ben echt gebroken… Overdag sliep hij sinds kort goed 1,5 uur maar ook dit is over sinds een week… Nu weet ik dat ie in een sprongetje kan zitten maar hebben jullie tips…

Hij heeft ook nog geen vast schema en dat wil ik graag wel hebben want dan kan je overal rekening mee houden nou kan ik niks afspreken omdat ik niet weer hoelaat ie moet eten. Hij krijgt sinds 2 weken fruithapje (banaan) maar ook dit wilt ie niet meer hebben sinds 3 dagen…

Hoeveel moet een baby van bijna 6 maanden eten/drinken

Hij krijgt nu s ochtends de borst en soms ook s avonds en verder krijgt ie 3/4 flessen van 180 water en 6 schepjes. Om 23.00 doen we er ook nog een schepje rijstenbloem erin maar hij slaapt niet door!!!

Hoe oud waren jullie kinderen toen ze gingen rollenn,zitten,tandjes enz… Hier ben ik benieuwd na…

Hoop dat jullie tips hebben want nog een paar nachten en ik zit er echt door heen

alvast bedankt,

Hoi,

Anne is 6 mnd oud en die krijgt 4 flessen van 210 cc.
Haar schema is alsvolgt:

half 6 fles 210 cc en 2 scheppen Nutriton (tegen spugen) en 3
scheppen Nutrix.
Verder slapen tot 8 uur.
9 uur fruitpotje (heel)
half 10 tot half 11 slapen.
kwart voor 11 fles 210cc.
12 uur tot 2 uur slapen.
kwart over 2 fles 210cc
half 4 tot half 5/5 uur slapen.
5 uur warm potje.
18.00 uur/18.30 weer slapen.
21.30 wakker maken voor papfles 210cc en 3 scheppen Nutrix en 2
schepjes Nutriton.
Anne is meestal 1 1/2 uur op per keer. Soms wat langer.

Let je goed op de moeheidssignalen gapen/oogjes wrijven/jengelen?
Zodra hij dit doet, dan gelijk op bed.
Minstens 2 uur laten liggen. Wakker of niet.
Anne wordt soms tussendoor even wakker en brabbelt 5 minuutjes en
slaapt dan weer verder.

Anne probeert te draaien maar komt niet verder dan haar zij.
Ze heeft al wel 2x van buik naar rug gedraaid.
Paar week geleden was dat.

Je wilt nog wel de borst erbij blijven geven?
Zou de flesvoeding ophogen naar 210cc. Hij heeft vast niet genoeg aan en
nog trek.
Als je kindje smorgens wakker wordt kun je er nog 2 of 3 schepjes
Nutrix bij doen.
Als je kindje er goed uitgerust uitziet zou ik hem meenemen naar beneden
voor de fles en dan wachten tot hij weer moe wordt.
Dan kan hij weer lekker slapen.
Is je zoontje nog moe dan leg je hem na de fles weer te slapen.
Zou de avondfles om 21.30 geven en dan met 3 scheppen Nutrix.
Geeft een voller gevoel en hij zal lekker doorslapen.
Als je de fles om 23.00 geeft is hij in een hele diepe slaap en zal
snachts onrustig slapen.
Wij horen Anne nooit snachts.

Geef je je zoontje nog geen potje warm?
Zou ik mee beginnen. Vindt hij vast ook lekker.
Die geef je dan wanneer hij wakker wordt aan het eind van de middag.
Lijkt dit je wat? Laat het me maar even weten.

Groetjes Heleen. mamma van Elke 2 1/2 en Anne 25 week

Hallo,

Op 6 maanden moet je kleintje beginnen met fruit en groente, ook als hij nog de borst krijgt. In het begin gaat dat echt met kleine lepeltjes, volhouden is de boodschap… Hier duurde het een kleine maand voor ons meisje er aan gewend was. Nu eet ze heel erg goed!
Wij hebben het anders gedaan dan Heleen. Ons meisje gaat als ze moe is op bed, maar we halen ze uit haar bedje als ze weer wakker is. Ongeacht of dat nu na een half uurtje of 2 uurtjes is. Alleen 's nachts hebben we haar altijd laten liggen. Nacht is nacht. Als je kleine man 's nachts wakker wordt kan je hem troosten, maar als je voeding geeft hebben ze dat snel door. Dan worden ze uit gewoonte wakker en dat is niet goed voor je eigen nachtrust. Ons meisje slaapt van 20u-20u30 tot half 9 de volgende ochtend. We hebben hier ook een weekje op onze tanden moeten bijten om ze 's nachts niet uit bed te halen, ook al huilde ze. Moeilijk, maar het loont de moeite achteraf!

Je kleintje moet aan minstens 600 cc komen per dag. Dan is het goed. Dus jouw kleine man krijgt zeker genoeg binnen. Hier kreeg ons meisje met 6 maanden nog 3 flessen van 210 en fruit en groente, ongeveer 200 gr van elk. Maar dat is ieder zijn eigen schema. Je kan beginnen voeden om de 3 uur en kijken hoe hij het vindt. Meestal zijn ze snel aangepast aan een bepaald schema. Je moet dit wel een paar dagen volhouden zodat ze het gewend raken. Toen ons meisje 6 maanden was was dit haar schema

8u30: fles 210
Rond 12 u: groentehap 200-250 gr
Rond 16u: Fruithap 200-250 gr (soms ook 15 u als ze echt honger heeft, maar fruithap kan je overal meenemen)
18 u: fles 210 cc (fruithap verteerd snel)
21 u: fles 210 cc

Nu is ze 7,5 maanden:

8.30: Fles 210 cc
12 u: Groentehap - 300 gr
16u: fruithap - 300 gr
19u30-20u:fles 210cc

Ze slaapt meestal van 6 tot kwart na 7, vandaar dat er zolang tussen de fruit en laatste fles zit. Ze heeft genoeg aan die 2 flesjes en vraagt niet meer. Mijnzus haar kleine man is 5 weken ouder en heeft nu pas genoeg aan 2 flessen. Dus het is een beetje kijken naar je eigen kindje, maar het is wel een leiddraad.

Ons meisje was 4 maanden toen ze rolde, na 2 daagjes langs beide kanten. Ze zit stevig sinds een halve maand en heeft haar eerste 2 snijtandjes tegelijk gekregen met 6 maanden. Maar elk kleintje heeft zijn eigen ritme.

Zoek eruit wat het best past voor jou!

Groetjes en succes!

Tamara

Bij 6 maanden inderdaad beginnen metbijvoeding.
wij zijn begonnen met 4 maanden.

Lieke kreeg nog 3 flessen bij 6 maanden
7.00 fles 200
11.00fles200
12.30 fruit
16.00 groenten en evt danoontje
19.00 fles 200 met nurtix

nu met 7,5 maand
7.00 fles
10.00 fruit
12.00 halve boterham en klein flesje
15.00 beetje diksap
16.00 groente en danoontje
19.00 fles met nutrix
gewoon kijken wat je kindje op kan ieder kindje is anders.

ik zou hem snacht’s niet meer gaan voeden als je weet dat hij het zonder kan. ze raken hier snel weer aan gewent.

Lieke is 7,5 maand en draait nog niet om heet 1x van rug naar buik gedraait en dat was het. Zitten gaat beter heeft nog een beetje ondersteuning nodig. nog geen tandjes. alles op zijn tijd ieder kindje doet het anders.
Lieke gilt en brabbelt de oren van ons hoofd is hier veel meer mee bezig!!

gr gytha

Bij 6 maanden inderdaad beginnen metbijvoeding.
wij zijn begonnen met 4 maanden.

Lieke kreeg nog 3 flessen bij 6 maanden
7.00 fles 200
11.00fles200
12.30 fruit
16.00 groenten en evt danoontje
19.00 fles 200 met nurtix

nu met 7,5 maand
7.00 fles
10.00 fruit
12.00 halve boterham en klein flesje
15.00 beetje diksap
16.00 groente en danoontje
19.00 fles met nutrix
gewoon kijken wat je kindje op kan ieder kindje is anders.

ik zou hem snacht’s niet meer gaan voeden als je weet dat hij het zonder kan. ze raken hier snel weer aan gewent.

Lieke is 7,5 maand en draait nog niet om heet 1x van rug naar buik gedraait en dat was het. Zitten gaat beter heeft nog een beetje ondersteuning nodig. nog geen tandjes. alles op zijn tijd ieder kindje doet het anders.
Lieke gilt en brabbelt de oren van ons hoofd is hier veel meer mee bezig!!

gr gytha

Badankt voor jullie reactie…

Hij heeft vanacht redelijk door geslapen tot 5 uur maar hij lag er wel pas om 23.15 in. daarvoor sliep van kwart over 8 tot kwart voor 11 toen hebben wij hem wakker gemaakt voor het eten. Ik durf het op 1 of andere menier niet aan om het te laten liggen. Ben bang dat ie te weinig krijgt of dat om 1 uur wakker wordt!!

Nu slaapt ie bijna 2 uur (ook een wonder)

Maar als ik hem s nachts laat huilen dan wordt volgens mij iedereen wakker woon in een app. en het is best gehorig,

zijn schema van vandaag is tot nu toe…

5 uur wakker eten (niet veel) toen verder geslapen tot kwart voor 8 werd denk ik wakker van papa dit weg ging

ff gespeeld tot half 9 en daarna weer geslapen tot 10 uur. Daarna gegeten en tot kwart voor 12 gespeeld daarna een schone luier om gedaan (o wat kan ie stinken zeg) en toen in bedje neer gelegt 2x gepiept en toen viel in slaap 1x wakker geworden speen erin gedaan en verder gaan slapen (maar hij sliep wel heel onrustig)

straks weer een flesje en dan rond 6 fruit hapje (nieuwe smaak proberen want babaan wilt ie niet meer ja een paar hapjes) ligt eraan hoe laat ie straks wakker wordt…

dan rond 7 a 8 eten en dan om 11 uur of zal ik hem als ie om 8 eet laten liggen als ie slaapt!!!

ik moet do naar het cb toe en begin dan denk ik met de warme hap.

Gaven jullie je kinderen ook wat te drinken of een koekje om op te sabbelen…

alvast bedankt,

ja hoor,

lieke krijgt diksap tussendoor wil ze niet altijd. maar dan niet.
we geven haar tussendoor een liga tweede stap of een rijstewafeltje van bambix vindt ze heerlijk.
gewoon uitproberen wat hij lekker vindt

gr gytha

Hoi kaboutertje,

Je kan je kindje gerust om 20.00 de laatste papfles geven met 3 schep
Nutrix erdoor en dan laat je hem doorslapen.
Bij ons wil dat helaas niet want Anne is om 18.00/18.30 al weer moe
en wij vinden de nacht dan te lang voor haar.
Dus wij maken haar om 21.30 wakker voor de papfles.
Wij hopen dat Anne ook wat langer op kan blijven zodat ze dan ook
gelijk de papfles kan drinken en dan doorslapen.
Gewoon proberen.
Anne was vandaag naar het cb en ze weegt al bijna 8 kilo.
Doet het hardstikke goed.
Ze moet nog wel 4 flesjes van cb.
Als ik zo lees bij Gytha en Tamara dat die 3 flesjes gaven op die
leeftijd, dan verschilt dat wel per cb.
Of gaven jullie toen zelf een flesje minder?

Groetjes Heleen