Doorslapen?

Vanaf wanneer gaan ze door slapen tot de volgende ochtend? Ik geef Kelvin nu de laatste borst om 23:00 ik moet hem dan wakker maken en daarna slaapt ie door tot 7 a 8 uur dan geef ik hem weer eten en slaapt ie meesral nog 2 uur. Hij komt ook om 5 uur maar dan heeft ie het koud en doe ik hem terug onder z’n dekentje en geef hem een speentje. Nu wil ik graag weten hoe oud waren ze bij jullie toen ze van een uurtje of 8 tot de volgende ochtend sliepen. O ik kom nu op de 5 voedingen per dag uit.

petra

hoi petra,

dat is heel verschillend.
lieke sliep met 5 weken al van 23.00 tot 7.00
en sinds een maandje van 20.30 tot 7.00 en moet ze smorgens wakker maken!
toen lieke nog 5 voedingen kreeg waren dit de volgende tijden:
7.00
11.00
15.00
19.00
23.00

misschien kun je hier wat mee. wij makkte lieke wel wakker voor de voedingen.
komt echt vanzelf als ze doorslapen. moet zeggen nu wel lekker dat de laatste voeding van 23.00 vervallen is kun je zelf ook een keer lekker op tijd naar je mandje

succes

groetjes gytha

Gewijzigd door - gytha en Lieke op 22 Oct 2007 16:16:00

Hallo Petra,

Zo snel als Lieke sliep Cloé niet door Maar sinds een dikke drie weekjes slaapt ze van 21 u tot 7. Ze was dus net 4 maanden. Maar van 23 u tot 8 is ook al mooi toch?

Groetjes,

Tamara

vind het hartstikke goed hoor! Je kan nu telkens de voeding wat eerder geven, zeg een half uurtje. Op een gegeven moment kan je hem dan zelfs weglaten!

Lilypie 1st Birthday Ticker

Lilypie 3rd Birthday Ticker

Hoi Tamara,

Cloe slaapt van 21.00 tot 7 uur, maar dan zit er toch 10
uur tussen?
Ik vroeg dat laatst op het cb en er mocht niet meer dan
8 uur tussen zitten ivm de bloedsuikerspiegeling.
Hoe zit dat nu precies.
Anne krijgt rond 10 uur/half 11 de laatste fles en is dan vaak
rond half 6/6uur weer wakker.
Is dan net binnen de 8 uur.
Iemand anders mag ook mailen hoor!
Ik snap daar soms niks van.

Groetjes Heleen

Hallo Heleen,

We hebben Cloé tot ze iets ouder was dan 4 maanden nog haar laatste fles om tussen 22 u en 23 u gegeven. Maar omdat ik ze dan steeds moest wakker maken (ons meisje slaapt overdag niet veel) wilde ik proberen of ze het ook zonder die laatste fles kon. Cb had er geen probleem mee zolang onze kleine meid minimum 500cc (liefst wel 600 cc) melk kreeg op een dag. We hebben de voedingen dan wat verschoven zodat ze toch nog steeds 5 flessen kreeg op een dag. Met die 5 flessen heeft ze meer dan genoeg melk binnen. Anne is wel goed 6 weken jonger dan Cloé, maar ik denk dat Lieke (van Gytha) ongeveer even oud was als Anne nu toen zij de laaste fles om 21 u kreeg. Bloedsuikerspiegel hebben ze zelfs niet aangehaald. Het is soms moeilijk om te weten wat nu juist is of niet. Maar als ons Cloé honger had zou ze haar zeker laten horen!

Groetjes,

Tamara

Hé Petra,

Cesar is nu 6 maanden, maar na 4,5 maand merkte ik dat hij wel van heel ver moest komen als ik hem wakker maakte voor zijn laatste voeding. (23.00 uur) Toen maar eens voorzichtig geprobeerd die laatste fles weg te laten en ja hoor: hij sliep gewoon tot 07.00 uur door! Ik geef hem nu tussen 19.00 en 20.00 zijn laatste fles en sinds een paar weekjes slaapt hij dan zelfs tot 08.00 uur door. Hij krijgt dan overdag nog 4 flessen, een fruithapje en een groentehapje, maar daar ga ik nu 3 flessen van maken. Gewoon uitproberen en zien wat er gebeurd…

Hoi,

Ik zat er ook aan te denken om het om half 8 een laatste borst te geven en dan kijken tot hoelaat hij door slaapt alleen ben ik dan bang dat ie te weinig binnen krijgt. Hij eet nu om de 4 uur soms 3.5 maar ‘s avonds kan ie er weer 5 uur tussen zitten ligt eraan hoelaat ie s’ ochtents komt. Zoals vandaag kwam ie om half 7 en daarna om kwart over 10 en toen had ie om half 2 weer honger terwijl die om 10 uur goed heeft gegeten niet heeft gespuugd. Daarna kwam ie weer pas om half 7 en nu slaapt ie vanaf 8 uur. Dus moet ff w8 dat ie een beetje een vast patroon heeft. Hij maakt sinds een paar dagen ook bewegingen met z’n mond alsof ie honger heeft van die kauw bewegingen wat houd dit in. Hij huilt niet of ie honger maar maakt wel bewegingen.

gr. petra

Hoi Petra,

Anne doet dit ook. (kauwbewegingen en met de tong langs de lippen)
Als zij dit doet heeft ze honger
Klopt ook wel want dan is het haast 4 uur geleden dat ze de fles
heeft gehad.
De ene keer huilt ze omdat ze trek heeft en de andere keer
maaktze kauwbewegingen en met tong langs de lippen.

Groetjes Heleen

hoi heleen,

lieke was 4 maanden en ben toen gestopt met fles van 23.00. wel pas toen ze goed op de groente zat. sliep gelijk door tot 7.00uur dus had hem niet nodig. nu krijgt ze om 20.30 laatste fles op verzoek van cb.

Als ze smakbewegingen maken kan dit een teken zijn dat ze toe zijn aan ander voedsel. groente/fruit. dit was bij Lieke het geval en ging meteen goed.
Lieke dronk ook geen 5 flessen meer leeg.

groetjes gytha