Hallo, mijn zoontje Leilani is nu 9 weken oud en slaapt tot nu toe nog niet door. Ik weet niet goed hoe ik dit voorelkaar moet krijgen. Hij weegt nu denk ik ongeveer 6 kilo (misschien al meer), en volgens een schema wat ik van iemand heb gehoord zou je 6 X 160 moeten rekenen om te weten hoeveel hij per dag moet drinken. Ik kom dan op 5 voedingen van 180 uit. Maar hij drinkt soms wel en soms niet zoveel… hij laat soms 50 á 60 staan…Ook krijg ik hem niet elke 4 uur aan het drinken, soms wil hij gewoon echt niet. dan wil hij pas na 5 of 6 uur drinken. En dat is dan niet s’nachts maar overdag. Ook heeft hij veel last van krampjes, dan wil hij wel eten maar kan hij niet, omdat hij teveel pijn heeft om te eten. Door deze dingen heb ik er nog niet in kunnen slagen om een vast voedingdschema te bewerkstelligen. Ik ben erg gefocused op het feit dát hij genoeg eet, dus bied ik hem de fles aan wanneer ik denk dat hij qua krampjes en hongergevoel wel gaat drinken. Nu hoor ik van andere ourders dat dat heel erg belangrijk is een vast voedingsschema te hebben. Naar aanleiding van de ‘rust, reinheid en regelmaat’ theorie. En van het kunnen doorslapen, althans het trainen van hem om te gaan doorslapen.
Hoe gaan jullie ermee om? Ik weet niet hoe ik dat doorslapen moet laten lukken, en als het lukt hoelang mag hij dan doorslapen? Dat hangt natuurlijk af van het feit of hij de 5 flessen van 180 in de rest van de dag leegdrinkt, maar door de bovenstaande dingen weet ik nooit of het die dag die aanbreekt gaat lukken. Ook weet ik soms echt niet of ik misschien niet teveel bezig ben met het op laten drinken van de zogenaamd bij zijn gewicht horend aantal cc’s.
Groetjes mamaLeilani
groetjes