Doorslapen overdag

Hallo allemaal!
Ik ben nieuw op dit forum en hoop met jullie mee te lezen/te reageren. Kom er steeds meer achter hoeveel vragen je kunt hebben, zonder antwoord…
Mijn zoontje van 9,5 week is erg onrustig. Inmiddels is hij steeds beter in staat om zelf in slaap te komen, maar hij wordt steeds wakker, na 20, 30 of 40 minuten. Soms laat ik hem even huilen, dan valt hij zelf in slaap, maar dat lukt niet altijd; een speentje wil dan wel helpen. Ik baker hem al in. Weet iemand hoe dit komt en hoe dit verholpen kan worden? 'S nachts gaat dit namelijk een stuk beter. Reflux, KMA zijn al uitgesloten…

Nog een vraagje; mijn zoontje krijgt zijn laatste voeding om 22.30/23.00. Hij heeft een heel aantal nachten geslapen tot 4.00/4.30, maar nu komt hij steeds weer om 3.00. Hij krijgt borstvoeding, maar ik ga overstappen of flesvoeding (door meerdere redenen). Hoe zou dit kunnen komen? Ik heb voeding genoeg, daar kan het niet aan liggen… of hij genoeg drinkt weet ik natuurlijk niet.
Ik hoop op wat tips van andere moeders!

Al proberen in te bakeren? Hier 2 kinderen die erg onrustig zijn/waren. Me dochtertje bijvoorbeeld slaat zichzelf wakker als ik haar niet inbaker.

Ja, ik baker hem in in een pacco doek. Dit helpt wel wat, maar niet genoeg.
Afgelopen nacht kwam hij weer netjes om 3.00. Het lijkt wel, of hij niet eens echt honger heeft, overdag kan hij ook ruim 4 uur op z’n voedingen doen!
De kinderarts adviseerde me om wat nutriton door z’n voedingen te doen, omdat dat wat zwaarder op de maag zou liggen. Ik ben gisteren heel voorzichtig met 1 schepje begonnen, maar dit had geen effect. Vannacht wat meer proberen, maar ik ben bang voor darmkrampjes. Iemand positieve/negatieve ervaring met nutriton en doorslapen?

Het zou heel goed kunnen dat hij in een sprong zit en daardoor wat jengeliger is en wat vaker wakker. Kijk even bij mama’s hoekje, daar staan de leeftijden van sprongetjes.

Nutriton heb ik geen ervaring mee. Ben er zelf geen voorstander van een kind s’avonds meer of zwaarder eten te geven zodat het mogelijk gaat doorslapen. Doorslapen kun je niet forseren en je kindje is pas 9,5 week, dus helemaal niet gek als hij nog s’nachts komt voor een voeding. Zelf vind je het tenslotte ook niet fijn om met een hele volle maag te gaan slapen. Pap, etc vind ik echt een ontbijt dingen en hebben mijn zoontjes nooit s’avonds gekregen.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

hoi welkom op de site!
ik gebruik ook nutriton maar hier tegen het spugen. het is vooral verdikkingsmiddel. zou er niet snel (te) veel van gaan gebruiken, ze gaan er ook moeilijker van poepen…
Heb je geprobeerd om hem 's nachts weer in slaap te krijgen met een speentje? als hij niet echt honger heeft maar “gewoon” wakker wordt wil dat nog wel eens helpen.
lastig he met BV dat je niet precies weet hoeveel ze drinken. als je straks over bent op fles, heb je daarin wat meer rust.
misschien slaapt hij dan ook ineens een stuk beter! succes!

groetjes gidget

't Blijft zoeken…
Ik heb nu 2 keer een klein schepje nutriton in de fles gedaan. Hierdoor sliep hij niet langer, maar drink wel rustiger en doet 5 ipv 15 min. over de fles. Meer durf ik er niet in te doen, wil niet dat hij last krijgt van z’n buik.
Dat doorslapen 's nachts laat ik maar even zo. Het is te doen en als ik overstap op flesvoeding kan m’n man wat gaan overnemen.

Het slapen overdag gaat echter steeds slechter (het in-slapen, en het doorslapen). Vanmiddag sliep hij even goed, maar de rest van de dag helemaal niet… terwijl hij heel erg moe is. Nu ligt hij in de draagdoek tegen me aan te slapen… daar geniet ik dan maar van

ja zoeken zoeken zoeken.
her is t slapen overdag ook pet. soms leg ik hem neer gaat ie rustig liggen en valt rustig in slaap, soms is t krijsen als ik hem neerleg. maar het zegt niets over de rest van zijn slaap. hoe hij ook in slaap valt de ene keer slaapt ie 1,5uur en de andere keer 25 min. ik ben nu wel zover (maar daar is jouw kleinetje misschien nog iets te klein voor, dat ik hem in zijn bedje laat (als hij huilt weer even rustig maken) en dan slaapt hij vaak nog wel weer even daar.
maar t blijft lastig, vooral als ik hem dan bij het KDV haal en daar heeft hij weer 3 uur aan een stukje geslapen! (heb al gevraagd of hij niet elke middag daar een slaapje mag doen )

succes!
Gidget

Ik heb een zoontje van 7 weken en ben sinds gisteren ook begonnen met nutriton maar dan ook tegen de symphtonen van verborgen reflux en het verslikken. Ik doe nu 2 schepjes bij 150+5. Gisteren poepte hij wel gewoon maar vandaag heeft hij nog niet gepoept. Is per kind verschillend hoe ze erop reageren. Mijn dochter kreeg er spuitluiers van, bij hem is het nog even afwachten denk ik. De 1 heeft er helemaal geen last van, de ander kan diarree krijgen of verstopping. Het is even uittesten. Het overdag slapen is hier ook wisselend, de ene keer slaapt hij heel goed, de andere keer is hij constant weer wakker en huilt hij, of hij valt vanzelf weer in slaap. Vind het ook heel erg zoeken naar het tijdstip van in bed leggen, hoe lang is jullie kindje gemiddeld wakker per voeding?

Inbakeren helpt alleen bij complete rust. In eigen bed en niet in draagd
Oek etc. zo breng je alleen meer prikkels.
het werkt echt.

Op

ntje van 7 weken en ben sinds gisteren ook begonnen met nutriton maar dan ook tegen de symphtonen van verborgen reflux en het verslikken. Ik doe nu 2 schepjes bij 150+5. Gisteren poepte hij wel gewoon maar vandaag heeft hij nog niet gepoept. Is per kind verschillend hoe ze erop reageren. Mijn dochter kreeg er spuitluiers van, bij hem is het nog even afwachten denk ik. De 1 heeft er helemaal geen last van, de ander kan diarree krijgen of verstopping. Het is even uittesten. Het overdag slapen is hier ook wisselend, de ene keer slaapt hij heel goed, de andere keer is hij constant weer wakker en huilt hij, of hij valt vanzelf weer in slaap. Vind het ook heel erg zoeken naar het tijdstip van in bed leggen, hoe lang is jullie kindje gemiddeld wakker per voeding?

[/quote]

Mijn zoontje slaapt ook echt altijd in z’n eigen bed en ik heb heel veel aandacht besteed aan ritme, regelmaat e.d. Dus altijd uit bed, verschonen, voeden, knuffelen, spelen, bij eerste tekenen van moeheid naar bed. Toch blijft mijn zoontje heeeel erg onrustig slapen. Moeilijk inslapen en vooral ook heel vaak wakker, hij slaap heel erg licht. Hij is nu 10 weken en lijkt de laatste dagen ietsje rustiger te worden en iets makkelijker in te slapen. Ik hoop dat we de moeilijkste periode gehad hebben en dat het doorzet. Denk erover om ook nog naar een ostheopaat te gaan; hij heeft namelijk ook een sterke voorkeurshouding en zijn sleutelbeen gebroken tijdens de bevalling.

Mijn zoontje is meteen na zijn voeding moe, doordat hij ruim ervoor wakker is en het slaapje wat ervoor zit geeft hem niet voldoende rust (hierdoor is het ook moeilijk om aan het ritme vast te houden). Kan dus niet echt tijden noemen… Hij is meestal rond 7.00 wakker en slaapt tot 19.00 denk ik maar max. 4 uur. Te weinig voor hem… vanaf 19.00 tot 23.00 slaapt hij meestal wel, maar soms ook helemaal niet.

Even een update, misschien zijn er moeders die er wat aan hebben. Het gaat overdag ineens heel erg goed. 't Kan komen door 2 dingen; hij is de drie maanden gepasseerd, en hij is twee keer behandeld door een ostheopaat. Hij slaapt overdag in zonder huilen, of hij huilt maximaal 1 minuut. Ook slaapt hij veel langer en wordt niet meer steeds wakker. Heerlijk!

Wat de laatste dagen wel erg lastig is, is dat hij elke nacht rond 3.00 wakker is. Een speen helpt niet, laten huilen ook niet echt (hij houdt het gerust 3 kwartier vol. ik geef hem dan weer z’n speen; soms slaapt hij even in en is dan na een half uurtje weer wakker. Dan geef ik hem z’n voeding maar… een nachtvoeding vind ik niet erg, maar hij lijkt wel steeds eerder te komen, en heeft eigenlijk ook niet echt honger. Ik heb 't idee dat hij meer ‘uit gewoonte’ wakker wordt. Soms denk ik erover om er niet meer naar toe te gaan, totdat het 4 of 5 uur is (omdat hij dat qua voeding makkelijk moet kunnen). Wie heeft adviezen?