Doorslapen baby van 7 weken

Hallo,

Ik ben Jane, ik heb al eens eerder een topic aangemaakt, en kreeg daarbij negatieve en positieve reacties. Het gaat nu goed met Lotte, ze vermaakt zich uitstekend! Ik heb alleen 2 vraagjes en misschien kan mij iemand advies geven. Ze is nu bijna 7 weken.

Lotte heeft spruw, heb alles geprobeert en heb nistine gekregen van dokter maar dat helpt niet, ze heeft al 2 potjes op. Nu heb ik vanaf maandag Daktrine gekregen, ik zie nog niet echt dat het helpt, maar we zijn er ook nog maar net mee bezig. Weet iemand anders nog een advies voor spruw?? Ze heeft het nu al 3 weken. Zelf heb ik ook daktrine gekregen.

Gisteren was ik bij het consultatiebureau en die zij dat ik een ritme in moest bouwen voor de nacht. Ik geef haar de laatste borstvoeding om 23.00 uur en ze komt dan om 03.00 uur a 03.30 uur weer. Op zich vind ik dit knap van haar, maar ze zegt dat Lotte best door kan slapen tot 05.00 uur, en dat ik maar de speen moest geven als ze eerder komt, nou dat had ik vanacht gedaan, maar dat helpt niet want dan huilt ze heel lang en vindt dat zielig. Dus ik heb haar borstvoeding gegeven en toen kwam ze 2 uur later weer, en toen heeft ze van half 6 tot 8.30 geslapen. Wat vinden jullie eigenlijk?
Hoe gaat / of ging het met jullie kindje van 7 weken???

Groetjes Jane

Jane Snijder

Hoi,

Met spruw heb ik geen ervaring, dus kan je daarin niet adviseren. Iemand anders hier kan dat vast wel!

En over die nachtvoeding: jemig, je kindje is zeven weken! Wat verwachten ze nou op het cb?! Als ze 's nachts nog komt en je hebt gemerkt dat rekken met een speentje niet werkt, gewoon lekker de borst geven. Doorslapen zou heel mooi zijn, maar wel uitzonderlijk omdat ze nog zo jong is. Daarbij is borstvoeding ook nog lichter verteerbaar dan flesvoeding, dus het is heel gewoon als kindjes die borstvoeding krijgen nog voor een nachtvoeding komen tot ze zes maanden zijn. Niet om je te ontmoedigen hoor, maar om aan te geven dat je lekker die nachtvoeding moet geven als je gevoel je dat ingeeft.

Veel succes!

Groetjes!

Spruw (uit eigen ervaring met onze jongste):

• voor en na elke voeding tepels insmeren met Daktarin Orale Gel.
  • Bij elke voeding zoogkompressen verschonen.
  • Binnenkant mondje van je kind voor elke voeding insmeren met Daktarin Orale Gel met behulp van een steriel gaasje wat je om je vinger wikkelt.
  • Nooit een pink aanbieden in het mondje als je je kindje stil wilt houden als het jengelt.
  • Fopspeen zeer regelmatig uitkoken.
  • Als de klachten weg lijken te zijn, nog een dag of 5 op dezelfde manier doorgaan met Daktarin Orale Gel. Spruw wordt namelijk veroorzaakt door een schimmel en die kan zo op het zicht wel weg zijn, maar de schimmelsporen zitten nog in de huid en in het slijmvlies. (Vergelijk het met het kappen van een boom of struik. Als die boven de grond helemaal weg is, zitten de boomwortels nog in de grond. En die moeten ook weg anders gaat die boom mogelijk weer groeien).

Doorslapen:
Niks forceren! Als een kindje er nog niet aan toe is om door te slapen, dan gewoon lekker die nachtvoeding blijven geven. Je merkt vanzelf wanneer je kindje eraan toe is. Dus geen trucjes anders dan de speen uitproberen. Het ene kindje slaapt vanaf het begin door en het andere kindje bij een paar maanden nog niet. Gewoon rustig afwachten dus.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 19 Nov 2008 15:39:31

quote:
Hoi,

Met spruw heb ik geen ervaring, dus kan je daarin niet adviseren. Iemand anders hier kan dat vast wel!

En over die nachtvoeding: jemig, je kindje is zeven weken! Wat verwachten ze nou op het cb?! Als ze 's nachts nog komt en je hebt gemerkt dat rekken met een speentje niet werkt, gewoon lekker de borst geven. Doorslapen zou heel mooi zijn, maar wel uitzonderlijk omdat ze nog zo jong is. Daarbij is borstvoeding ook nog lichter verteerbaar dan flesvoeding, dus het is heel gewoon als kindjes die borstvoeding krijgen nog voor een nachtvoeding komen tot ze zes maanden zijn. Niet om je te ontmoedigen hoor, maar om aan te geven dat je lekker die nachtvoeding moet geven als je gevoel je dat ingeeft.

Veel succes!

Groetjes!

Nou heel erg bedankt!!! ik had het zelf ook zo iets van NU AL?? ze zeggen dat ze nu een soort wekkertje bij haar heeft omdat ze zelfde tijd 's nachts komt, nou ik heb zoiets dan is het voor haar etenstijd. Want ze komt niet altijd om de zelfde tijd. 7 weken vond ik ook al erg vroeg.

Bedankt voor je reactie dan weet ik wat ik moet doen, gewoon niet doen wat cb mij adviseert, ha ha ha

Jane Snijder

Hoi Jane,

Mijn zoontje is op dit moment precies 7 weken oud. En die krijgt ook borstvoeding en komt rond dezelfde tijd als jouw kind om voeding. En ik geef gewoon wat hij wilt Dit gaat rond de 6 maanden over (als je nog geen bijvoeding rond de 4 maanden geeft).

Met mijn oudste ben ik rond de 4 maanden met bijvoeding begonnen, omdat borstvoeding niet genoeg voor hem was Ik ben toen begonnen met pap voor het slapen gaan, plus borstvoeding.

Geen speen geven als je kind honger heeft, want die spuugt ze dan toch weer uit. Gewoon lekker de borst geven!

Groetjes,

quote:
Hoi Jane,

Mijn zoontje is op dit moment precies 7 weken oud. En die krijgt ook borstvoeding en komt rond dezelfde tijd als jouw kind om voeding. En ik geef gewoon wat hij wilt Dit gaat rond de 6 maanden over (als je nog geen bijvoeding rond de 4 maanden geeft).

Met mijn oudste ben ik rond de 4 maanden met bijvoeding begonnen, omdat borstvoeding niet genoeg voor hem was Ik ben toen begonnen met pap voor het slapen gaan, plus borstvoeding.

Geen speen geven als je kind honger heeft, want die spuugt ze dan toch weer uit. Gewoon lekker de borst geven!

Groetjes,

Nou kijk, precies wat ik wil weten. Het CB wil dus meer dan het eigenlijk kan.
Soms best lastig hoor, want ik had zelf al zoiets dat kan nooit het is nog zo klein.
En het maakt mij niet uit of ze 's nachts een keer komt.
Bedankt voor je reactie het geeft mij weer moed om het geen moetje te hoeven maken.

groetjes Jane

Jane Snijder

hoi jane…

laat je niet gek maken op het CB … dat krijgen ze bij mij ook elke keer voor elkaar tot ik nu echt mijn eigen gevoel volg en die staat haaks op die van het CB dus… laat ze maar kletsen… leuk om het gewicht etc te weten maar verder oor in oor uit…

borstvoeding is voeden op vraag … dus niks geen mogelijkheid om ritme in aan te geven… en 7 weken al geen nachtvoeding (tja dat ons manneke met 5 weken is gaan doorslapen overkomt lang niet iedereen) dus… gewoon geven die voeding… is voor jezelf ook beter vol te houden want … ze houden je anders heel de nacht bezig die kleintjes!

succes…
pss als die daktarin echt niet helpt… dan nog keer naar huisarts kan je strengere kuur krijgen heeft mij vriendin ook …

Jemig mina zeg… dat ze dat adviseren op 't cb… Daar zijn ze juist zo pro-borstvoeding als wat, dan zouden ze toch moeten weten dat kindjes die bv krijgen soms nog wel (zeldzaam) tot een jaar om nachtvoeding vragen!
Nee hoor, zolang ze er om vraagt lekker geven. Kennelijk heeft ze 't nog nodig!!

Jens heeft de eerste 6 wkn volledig en daarna 2 weken afgebouwd borstvoeding gekregen, maar echt doorslapen deed ie per ongeluk een keer toen hij 2,5 maand was, maar met 4 maanden sliep hij hele nachten.

Overigens… onder doorslapen valt 5u achtereen slapen tussen 00.00 en 6.00u meen ik. In ieder geval 5u achtereen.

Van spruw heb ik trouwens geen verstand… sorry.

Graag gedaan Jane! Volg je eigen gevoel. Ik beschouw wat het cb zegt altijd maar als advies, niets meer dan dat. Soms kan ik er iets mee en soms niet. En als het niet werkt, doe ik wat me goed lijkt. Succes ermee!