Door slapen

Hallo allemaal.

Even een vraagje…
Ik weet dat ik moet wachten totdat Milan zelf gaat doorslapen maar misschien hebben jullie tips voor mij.

Milan is 10 weken oud en krijgt flesvoeding. Friso 1.
Hij krijgt 5 voedingen per dag, van 180 cc water met 6 schepjes.
Milan krijgt om 23.30 zijn laatste voeding. En zodra hij wakker wordt NA 7.00 uur krijgt hij zijn eerste.
Ik geef zijn eerste voeding na 7.00 uur omdat hij anders meer flessen nodig heeft en ik heb gehoord dat hij er dan aan gaat wennen.?

Maar nu is Milan elke ochtend om 5.30 wakker. Ik geeft hem meestal wat water en daarna kan hij weer slapen tot 7.00 7.30 uur.
Dan krijgt hij zijn fles.

Hebben jullie misschien tips voor mij om Milan door te kunnen laten slapen tot 7.00 uur?
Ben zeer benieuwd.

Groetjes Vanny

AVS Hoogtsra - de Man

probeer eens wat rijstebloem in de laatste voeding te doen dit vult net iets meer
misschien dat het helpt??

Hoi,
Doorslapen dat komt echt vanzelf. Anouk werd de eerste week nadat de nachtfles eraf was ook om 06.00 uur was (laatste fles 23.00). Na een week werd dit half 7 en daarna 7.00 uur. De laatste tijd was het zelfs 07.30 uur. Baby’s geven volgens mij vanzelf aan dat ze langer kunnen slapen. Wij hebben nooit rijstebloem in de laatste fles gedaan, maar je zou het wel kunnen proberen. Of misschien moet je iets meer geven met de laatst fles. Het blijft altijd lastig. Grt, Sabine

ik ben ook aan het twijvelen wat ik moet doen
aisha (woensdag 12 weken) zou door moeten kunnen slapen want gisteren heeft z eom 23.30 de laatste fles gehad en vanmorgen om half 8. maar ze begon te huilen tegen 5.15 en heb toen een paar keer het speentje in gedaan, etc. dus gerekt tot 6 uur. dacht toen laat ik haar maar even op mijn buik liggen en kijken of ik zo kan wachten met eten geven tot half 7 (anders is de laatste fles te vroeg 's avonds)
nou werd dus zelf om half 8 wakker en madam sliep lekker. heb haar toen wakker gemaakt om te eten
het is wel een hongerig kind en heeft snel last van krampen
ze krijgt trouwens een combi van friso comfort en friso extra. overdag 4 comfort/2 extra. voor de nacht 4 comfort/2 extra
kan niet helemaal overgaan op extra want ivm krampjes, kon het al merken toen ik de extra gig gebruiken maar ze is nu wel tevredener dan eerder want ze had zo snel weer honger (kon er met veel moeite 4 uur tussen houden)

nu denk ik er over om haar eens een keer’s avonds niet wakker te maken voor de laatste fles en kijken hoe laat ze dan komt
bij het cb zeiden ze dat ze dan wel zou komen 's nachts. mijn angst was dus dat ik dan juist die nachtvoeding erin zou houden. cb zei van niet want die zou er dan vanzelf wel steeds later in de ochtend worden en er dus een keer afvallen
hebben jullie hier ervaringen mee? iemand een tip voor mij wat ik het best kan doen

tessa

Hallo allemaal.
Ik ben er niet voor om een kindje onder de 4 maanden rijstebloem te geven. Er wordt niet voor niks pas na 4 maanden geadviseerd om dit te geven. Het is echt een kwestie van tijd. Mijn dochter was 5 weken te vroeg geboren en was die nachtvoedingen ook echt helemaal beu. Ze had het nodig en achteraf gezien valt het allemaal wel mee, maar ook ik heb tig dingen geprobeerd om haar door te laten slapen, maar ze geven het zelf aan. Op een gegeven moment ben ik forte van Nutrilon gaan gebruiken en niet meer dan 165cc voor de laatste voeding anders blijven ze wennen aan de vele hoeveelheid. Na ongeveer 2 weken en een prikje sliep ze in een keer door tot half 8. Ik schrok me een hoedje. Je hebt gelijk het gevoel dat je ze niet gehoord hebt. Het ging toen een aantal dagen goed en kwam ze weer in de nacht, maar kon dat gelukkig stoppen door een tut. Nu gaat het super en denk ik bij mezelf “waar heb ik me allemaal druk om gemaakt”. Hoe meer je er aan wilt doen hoe moeilijker het wordt. Laat het vanzelf gebeuren. Ik weet dat ik nu makkelijk praten heb, maar je zult het zelf ervaren.
Nu ben ik zelfs aan het hopen dat die laatste fles eraf gaat, maar ook dat geven ze op een gegeven moment zelf aan als ze die niet meer leeg drinken.
Liefs Natasja

Jeske is nu 12 weken en sinds ik geen borstvoeding meer geef (gestopt met 4 weken) slaapt ze de hele nacht door.
Ze krijgt om 20 uur haar laatste fles en dan slaapt ze door tot 8 uur.
Soms sla ik die van 20 uur over en dan maak ik haar rond 23 uur even wakker voor een fles. Want anders gaat er te veel tijd tussen zitten…

Is 12 weken niet heel vroeg om al zolang door te slapen? Tenminste bij ons op het cb zeggen ze tot 6 kg 5 flessen te moeten geven. Wanneer ze overdag steeds meer laten staan, wordt het vaak tijd om er een fles af te halen. Ook is voor een baby onder de 4 maanden een nacht van ca. 10/12 uur wel heel erg lang lijkt mij. Maar ja, als je kindje het zelf aangeeft kun je het natuurlijk altijd proberen. Grt, Sabine

Jeske weegt nu 6,5 kg. Ze is erg groot voor haar leeftijd. Ze zit al in maat 68! En ik hou me gewoon aan mijn gevoel en aan wat zij me aangeeft. Tot nu toe is ze nog steeds een blije baby…

http://www.babybrabbel.nl/dynban/babybanner/1171243260/6/2/1/255/165/165/0/148/206/jeske.png’

Hoi Thamer,
Wij hebben ook wel een tijdje gehad dat de flessen niet leeg gingen (soms 60 of 70 of zelfs 100 liet ze staan). Op het cb zeiden ze dat we hier niet moeilijk over moesten doen. Anouk was ook gewoon gegroeid. Als ze niet willen, dan kun je er toch niets aan doen. Vooral niet proppen was het advies aan ons. Wij zijn dan ook vorige week van 5 naar 4 flessen gegaan (mag alleen boven de 6 kg), en nu gaan de flessen wel leeg. Ik zou wel proberen zoveel mogelijk een vast schema aan te houden anders wordt je helemaal zo geleefd. De tijden die jij aangeeft hadden wij ook, en nu nog steeds, behalve de laatste fles is eraf gehaald. Veel succes. GRt, Sabine