Door m'n rug gegaan

Gisterochtend schoot het ineens gigantisch in mijn rug terwijl ik Senne neerzette… superveel pijn!!
Ik kan haar dus nu nietuit bedje halen als ze ligt en op de grond zit!

Heeft iemand tips hoe ik Senne nu “aangepast” kan verzorgen?

Ik hoop dat het niet te lang duurt. Ik heb al een x een hernia gehad, zo voelt het gelukkig nu niet. Maar de angst zit er nog wel…

Ik kon gelukkig gelijk bij de fysio terecht, dinsdag naar de osteopaat, valium en pijnstillers… dus ben de helft van de dag zo stoned als een garnaal (geintje…)

Groetjes van Sascha en Senne

Wat vervelend! Ik weet er alles van, heb een zwakke rug en af en toe ga ik er ook finaal doorheen. Zoveel mogelijk hulp vragen en Senne zoveel mogelijk zelf laten doen (niet tillen e.d. als het niet nodig is). En in beweging blijven. Misschien heeft de fysio ook nog goede tips. Sterkte!

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Gene ervaring mee, geen tips.

Wel beterschap! Hopen dat de fysio en osteopaat snel helpen!

Liefs!

Lilypie Pregnancy tickers

He meid, wat ontzettend vervelend! En superpijnlijk! Wat Mriek ook zegt: niks overbelasten en hulp vragen. Je kunt Senne wel gaan tillen, maar je mop zal geen 5 kilo meer wegen he en dan is het al gauw echt te veel met je rug. Niet doen hoor, dan blijf je er waarschijnlijk langer mee lopen…Ik hoop dat je rug gauw weer okay is en tot die tijd rustig aan doen, hoe moeilijk ook! Trouwens…kindjes hebben best door dat mama even wat minder kan, hoe klein ook. Zeg tegen Senne: ‘Mama heeft au aan haar rug. Mama kan jou niet tillen’ en grote kans dat ze een beetje meewerkt. Ik kon Eva met mijn 40 weken-buik ook niet goed meer in bed tillen en dat zei ik dan. Dan hielp ze me een beetje. Hopelijk lukt dat met Senne ook al?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie First Birthday tickers

Grrrr, had hier met een hele lap tekst getikt, is alles weg! Maar waar het op neer kwam, was hetzelfde als wat Mriek al zegt: hulp vragen, want je moet je rug niet overbelasten. Ik weet niet wat Senne weegt, maar het zal al gauw 10 kg of meer zijn en dat is voor jou echt te veel! Ik hoop dat het lukt om mensen te vinden om je een beetje te helpen! Beterschap!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie First Birthday tickers

Ik heb weinig hulp hier in de buurt, klein dorp, bijna iedereen werkt!
Mijn schoonvader heeft gelukkig de honden uitgelaten, dat scheelt al zo veel!

Senne gaat wel zitten in bed zodat ik haar makkelijker op kan tillen, maar verder kan ze nog niet veel doen om me te helpen. Ze loopt nog niet zonder “rollator” dus is ze nu nog meer een handenbindertje met d’r 11 kilo!

Vanmorgen was ze stiekem in de hondenbench gekropen wat ABSOLUUT niet mag van mij. Maar ja, ik kon niet op mijn knieen zitten en haar eruit halen. En boos worden kan wel maar schreeuwen ben ik niet voor.
Ik voelde me zo machteloos dat ik gewoon een potje heb zitten huilen voor de bench! Eerst dacht Senne dat ik lachtte maar toen ze door had dat ik huilde kwam ze me een kusje geven… dat was wel weer erg lief!

Ik heb alleen nu even geen idee hoe ik de middag zo doorkom…

@Mriek: Hoe lang duurt zoiets bij jou ongeveer?

@ Rainbow: Je tekst was niet weg hoor

Gewijzigd door - Sascha en Senne op 11 Nov 2010 13:27:23

Geen tips, alleen wat de rest zegt.
Probeer als je Senne toch moet pakken goed door je knieen te gaan, maar dat doet waarschijnlijk zeer

Kun je der in der bedje als ze zit niet proberen tot staan te krijgen?
Weet niet of ze al tv kijkt anders plant je der voor een keer gewoon voor de tv.

Beterschap!!

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

@Miremady Ja, ze kijkt tv, vanmorgen heeft ze een uurtje gekeken. Ze slaapt nu nog vanaf 11 uur, ze heeft doordat ze de afgelopen week steeds zo moest hoesten zoveel slaap te weinig gehad dat e dat nu inhaalt. Gelukkig vandaag

Straks weer naar Sesamstraat kijken…

haha, ik moest lachen om je laatste zin,
nou je humor zit er nog dus dat is het belangrijkste.
tja aangepast verzorgen…heel moeilijk.
weet je wat vaak het probleem is met pijnstilling? je gaat weer teveel doen omdat je het minder of niet voelt… gevolg; meer pijn en een langer genezingsproces.
ik zou haar zo hoog mogelijk proberen te verschonen. maar dan moet je haar weer tillen…ook niet erg handig.
dan misschien op de bank.
klimt ze zelf op de bank? dan daar verschonen. leg de doekjes en pampers even op die plaats neer of in de buurt van die plaats.
verder je man zoveel mogelijk laten doen, en wat hulp vragen aan vrienden/familie voor het huishouden?
hoe je precies moet bewegen kan de fysio je beter uitleggen. aangezien ik niet weet waar het precies zit en wat dan de beste methode is.
sterkte met je rug!

Bij mij gaat het meestal na een klein weekje weer beter. Bij jou is het hopelijk ook snel weer oké!

Groetjes,
M

@Mriek Ik hoop het ook!

@ MamaRico Vandaag kan ik niet op steun en hulp van mijn vriend rekenen, die heeft gelijk na zijn werk een cursus Engels (technisch engels) en is pas om 2200 uur thuis
Ik leg Senne op de bank om te verschonen als we beneden zijn, boven kan het wel op de commode.

hmm ja dat is flink balen dan.
maarja je kunt zelf ook wat doen, gewoon niet TE veel doen, laat het huishouden zo goed mogelijk liggen, oke het moet niet te aso worden maar spik en span hoeft nu echt niet. dat ligt er later ook nog wel
verder gewoon een keer wat langer tv laten kijken dat jij kunt rusten. doe ik ook als ik om de 1 of andere reden niet 100% inzet kan geven qua Rico.

hmm balen zeg, heb verder geen tips meer
veel sterkte!!

liefs,
Rinske

Ik heb geen tips voor je, maar wil je heel veel sterkte en beterschap toewensen!

Groetjes,
Sandra

Ik heb vandaag wel opgeruimd, het stofzuigen heb ik ipv 2x maar 1x gedaan.
ja, met 2 witte herders moet je echt iedere dag 2 x stofzuigen, zeker als je een zwarte grindvloer hebt

De dame ligt op bed, ik ga er ook zo naartoe… morgen gaat Senne naar het kdv, ik werk normaal gesproken op woensdag en vrijdag. Meld ik me ziek, moet ik toch 1 uur komen omdat ze geen oplossing hebben…pfff!! Alsof er zoveel mensen gaan golfen met dit weer …NOT!

Nou ja zeg, ziek is toch ziek!!

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

@miremady: Ze hebben net 2 mensen ontslagen om financiele redenen. Nu is er dus personeelstekort… ze hadden er blijkbaar niet bij stil gestaan dat ook de 2 resterende receptionistes ook wel eens ziek zouden kunnen worden!

Belachelijk… maar waar!