Oh maar dat doe ik ook wel hoor alleen ze steekt hem er nog ondersteboven in, of ze is net niet wakker genoeg en dan loop ik toch even. Gaat ze er zelf mee spelen dan laat ik haar gaan.
Groetjes,
Michèle

Oh maar dat doe ik ook wel hoor alleen ze steekt hem er nog ondersteboven in, of ze is net niet wakker genoeg en dan loop ik toch even. Gaat ze er zelf mee spelen dan laat ik haar gaan.
Groetjes,
Michèle

Ze roetst met haar speen langs de spijlen als je dat bedoeld. Alleen baalt ze dan weer als haar speen uit bed valt. Maar dat doet ze alleen als ze echt wakker is.
Groetjes,
Michèle

haha ja dat kan ook, maar nee…rico die wil proberen de spijlen eruit te rukken ofzo en pakt zn tut zelf uit zn mond om hem vervolgens een eind weg te gooien…echt ver, hoorde laatst zn tut op de grond vallen (laminaat dat kletst lekker
) en ik ging effe kijke want ik wist in de 1ste instantie niet
wat het was. ik merkte dus dat zn tut weg was nou ik zoeken zoeken kon niks vinden, lag ie ONDER zn commode aan de andere kant van de kamer (kamer is bijna 25 vierkante meter, dat is echt een eind) maar die schoof wellicht verder dan hij hem gooide
ligt eraan op welke afstand hij van jou ligt…maar wij wonen gelijkvloers dus ik hoor hem wel. en als ik in mijn bed lig hoor ik hem echt wel als hij wakker wordt, hij hoeft maar te niezen en ik ben klaar wakker
nouja ik vind een babyfoon onzin om aan te zetten als je hem zo ook hoord, daarbij is het ook geen babysitter je kijkt zoiezo toch wel bij je kleintje om de zoveel tijd?
ik in ieder geval wel en had ooit een babyfoon besteld (die het overigens niet eens goed deed, signaal viel weg) maar heb die terug gestuurd omdat ik het eigelijk ook gewoon nonsens vond…maarja het is wel makkelijk als jij beneden bent en hij boven in bed en dat je hem dan hoort ALS er wat zou zijn tussen de tijd dat jij normaal gaat kijken.
maar voor s’nachts lijkt mij het dan niet nodig…
Wij hebben er 1 met camera. Ik heb hem dan alleen zonder geluid aan want anders hoor ik alles in echo zeg maar. Alleen de camera staat aan, op de dag als ik beneden ben heb ik wel het geluid aan.
Groetjes,
Michèle

Wat betreft de babyfoon: wij hebben er niet een.
Als wij beneden zitten, en Hylke slaapt valt er toch niets te horen.
En als hij wakker is maakt ie wel zoveel lawaai dat we het wel horen.
Ook als de tv of radio aan staat.
De deur van de woonkamer naar de hal (waar de trap is) staat wel open.
Tot ongeveer een jaar hebben wij zijn slaapkamerdeur en die van ons
open gehad. Daarna een tijdje die van hem dicht, en die van ons nog
wel open. En sinds kort hebben we gewoon alle deuren dicht.
Als er iets is horen we het.
M.

Onze kamer staat 's nachts altijd open vanwege de katten en vanwege diezelfde katten is haar deur dicht dus ik hoor het allemaal snel genoeg.
Groetjes,
Michèle

Bij ons precies hetzelfde als bij Michele: onze deur open ivm katten en daarom die van Erik dicht…
Groetjes!
Wij hadden ook altijd de babyfoon aanstaan, maar ik werd daar af en toe zo zenuwachtig van. Bij een bepaalde kik/zucht of kreun schoot hij dan weer aan. Hierdoor was ik constant gefocused op de babyfoon. Zo van…hoor ik hem nou…zou hij wakker worden…moet ik bij hem kijken…etc etc. Vooral 's nacht deed ik daardoor geen oog meer dicht. Elke keer als de babyfoon aanschiet dan zat ik bijna rechtop in mijn bed en kon ik niet verder slapen.
Volgens mij is mijn zoontje 's nachts wel een aantal keer wakker (niet huilen), maar maakt genoeg geluid om de babyfoon aan te laten slaan. Aangezien wij beneden slapen en ons zoontje boven had ik het gevoel dat het nodig was. Sinds ongeveer een week hebben we 's nachts nu de babyfoon uitstaan. Als hij echt gaat huilen horen we hem en nu word ik niet steeds wakker van elke kik. Ik slaap echt een stuk beter!!
Ook overdag laat ik hem nu af en toe uit en hou dan de kamerdeur open. Dan hoor ik hem ook als hij huilt. Als hij een beetje mekkert dan hoor ik soms wel en soms niet, maar voor mekkeren haal ik hem niet uit zijn bedje of het moet bijna etenstijd zijn. Mij geeft het dus wel rust.
Ik ga trouwens ook niet een paar keer bij hem kijken. Ben dan altijd zo bang dat ik hem dan wakker maak ofzo. Of ik moet het echt niet vertrouwen natuurlijk.