Omdat Evianne wordt gedoopt de 22e krijgt ze een doopnaam. We hadden er zelf nog niet bij nagedacht eigenlijk ( we dachten dat je die meteen bij geboorte moest hebben en hebben er toen niet voor gekozen ) Maar nu we bezig waren met de voorbereidingen voor deze dag leek het ons ( en onze vriend Harry de priester ) leuk om alles kompleet te maken door een haar alsnog een doopnaam te geven. We zijn aan het zoeken in haar eigen naam Evianne. Deze naam stamt af van het bronwater Evian die ik veel drink in het restaurant waarin ik heb gewerkt.
In het latijn betekent Bron ( van bronwater ); FONS kijk maar naar bv ons woord fontijn en letterlijk vertaald betekent Evian(ne) dan ; de goede vader/moeder van de god van de bronnen.
Nou een hoop bla bla dus. Maar in het grieks en het latijn, zou het dan Efjana worden.
Deze naam word verder alleen maar in de kerkelijke sfeer gebruikt omdat ie niet is ingeschreven bij de geboorte in het gemeentehuis. ( hahaha als ik het nalees klinkt het alsof we heeeeeeeel kerkelijk zijn volgens mij, maar dat is niet zo )
Groetjesmama van Evianne 03-04-2003