Hallootjes luitjes,
Helaas heb ik alleen het staartje van de doop van Prinses Alexia gezien, maar ik stel me nu in op de samenvatting vanmiddag om 16.30 uur.
Moet me wel iets van het hart wat betreft het staartje dat ik gezien heb.
Het gezin Van Oranje stapt gevieren op de achterbank en de kindjes rijden op schoot mee naar huis. ZUCHT…
Ik ben niet het type dat zegt: “Bekende mensen moeten een voorbeeldfunctie hebben”, want geloof me ook deze mensen peuteren weleens in hun neus en lopen weleens in een versleten joggingpak door het huis. Niet iedereen kiest ervoor om bekende Nederlander te zijn, dus ik kan me best voorstellen dat je niet altijd zin hebt in dat keurslijf.
Maar als het gaat om de veiligheid van je kinderen is het dan niet de normaalste zaak van de wereld dat ze in degelijke autostoelen vervoerd worden?
Er zijn ik weet niet wat voor veiligheidsmaatregelen genomen voordat die doopdienst begon, mensen die een nagelknippertje in hun handtas hadden moesten die bij wijze van spreken nog inleveren.
En wat doen Willem-Alexander en Maxima? Die stappen met de toekomstige koningin van Nederland en de net gedoopte reserve-koningin zo op de achterbank van een auto? En waarschijnlijk ziet het er voor de romantiek op TV niet uit als die kinderen eerst in autostoelen gehesen worden, maar hallo, een ongelukje zit in een heel klein hoekje. Ook al heb je een betrouwbare chauffeur, er kan wel een dronkelap door rood gereden komen op de eerstvolgende kruising!
Ze willen zo graag een gewoon Hollands gezin zijn, daar hoort dan een Hollandse veiligheidsregel bij.
Ik kan dit niet uitstaan. Ik ben echt niet zo’n briefschrijfster naar allerlei instanties, maar nu sta ik toch echt op het punt om de Rijksvoorlichtingsdienst een berichtje te sturen.
Of sla ik nou door naar het extreme? Hoe denken jullie hierover?
Groetekes, Sje (mama van Marleen en Ilse)