Doofheid

Hallo allemaal,

Vandaag zijn we met Levi naar het ziekenhuis geweest voor z`n gehoortest…
Wat blijkt nu, hij hoort pas vanaf 90 decibel…dus bijna doof…
slecht nieuws dus…
Wie heeft hier ervaring mee?Hoe ga je er mee om?Moet ik al beginnen met gebarentaal?
Dinsdag moeten we terug voor nog meer onderzoeken.
En misschien is er wel hoop voor een gehoorapparaat.
We wachten het af.
Wie heeft er ervaring mee??
Groetjes Linda

Geen ervaring mee,
maar wil wel even wijzen op babygebaren.nl
Dat is een methode om al vroeg met gebarentaal te beginnen.

M.

Zou het wel doen hoor, die gebaren!!
Ook voor kindjes die gewoon goed horen werkt het goed, (toch nog net wat extra duidelijkheid). Dus voor jouw kindje zal het echt wel een goede basis zijn!

In de tijd dat de oudste geboren werd werkte ik met een meisje met downsyndroom, die hoorde wel alles, maar kon niet praten, en dus zelf weinig duideijk maken. Daarbij gebruikten we ook gebaren, zodat ze zelf ook dingen kon leren aangeven. Omdat ik dat zovaak gebruikte, deed ik dat bij mijn zooontje ook, en die pikte daar ook heel veel van op.

Inmiddels ben ik er alweer een aantal jaar uit, en weet ze gewoon niet meer vind het wel jammer eigenlijk…

Ik zou er ook meteen mee beginnen. Hoe eerder je er mee begint hoe makkelijker ze het oppikken.

Ik was vroeger zelf als baby voor 95% doof, maar op de een of andere manier is dat uit zichzelf goed gekomen… Ik heb wel flink wat oorontstekingen gehad en buisjes in mijn oren gehad, maar gelukkig ben ik er van af gekomen. Dat was echt een wonder.

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Ik wil je veel sterkte wensen en hoop dat je snel meer duidelijkheid hebt.
Ik heb geen verstand van dit specifieke gebied, dus ik hoop dat je snel professionele hulp krijgt om zo goed mogelijk met je kindje te kunnen communiceren!
groetjes!

Hallo allemaal,
Bedankt voor jullie reacties,doet me goed!
Ik gaat ook zeker weten met gebarentaal beginnen,
Je wilt toch met je kindje kunnen communiceren…
Dinsdag moeten we terug en horen we meer!
Wordt een raar weekend…
Groetjes linda