Domste moeder van het jaar award

Dames,

Volgens mij kom ik na vadaag echt in aanmerking voor domste moeder van het jaar award. Vandaag de stad in gegaan met dochter lief want we moesten nog een kerstkadootje voor pappa halen en mevrouw is in een record tempo van 50/56 naar maatje 62 aan het gaan dus de kledingkast moest even aangevuld worden.

Dus mamma wilde ivm met de drukte lekker bijtijds naar de stad zodat we ook weer bijtijds naar huis konden. We gaan immers met de tram. Maar goed alles ingepakt. 3x voeding, fles, thermoskan, extra kleren, alle maten doekjes, handdoek en noem het maar op. Wij lekker shoppen, en op een goed moment een fles en een kop thee bij de hema. Natuurlijk werd er tijdens de fles weer uitgebreid gekleid. Wat kijken mensen dan soms boos naar je, die baby kan er toch ook niks aan doen. Maar goed wij naar de wc, komen we daar aan heeft mamma alles bij zich behalve de luiers. Dan voel je je knap dom zeg maar. Gelukkig zit de kruitvat tegenover en ik mocht gewoon terugkomen van de wc dame, maar ja leuk was anders. Morgan weer aangekleed, om daarna weer uit te kleden. Ze was woedend mogen jullie weten. En 2x in der blote bips en ik liet haar in een poepluier liggen. Dit gebeurd me 1 keer en niet weer. Echt de volgende keer een dubbele check.

Groetjes,

Michèle

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ha ha ha! Das wel balen hé, als je zoiets overkomt! Achteraf kun je er vast wel om lachen, toch En waarom kijken mensen dan boos? Je verschoont ze toch niet op hun broodje rookworst

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/pic/081009/l73P.jpg" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Pic” width=“60” height=“80” border=“0” />[img]http://b1.lilypie.com/CdX1p2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” /></a>

hey mijn banner werkt in eens niet meer hoe krijg ik dat weer goed?

Gewijzigd door - Quintysmama op 20 Dec 2008 17:51:32

Ja tuurlijk nu denk ik oke dat gebeurd niet meer, maar op dat moment kon ik wel door de grond zakken.

En ik weet het, maar ja b;ijkbaar wordt je als moeder geacht het knopje kleien uit te zetten dan. Als ik het kon vinden dan zou ik het doen, dan zou ik waarschijnlijk ook de andere knopjes ontdekken, maar volgens mij worden die ukkies daar niet mee geleverd, Morgan is alleen wel zo’n baby als mensen naar haar kijken gaat ze terug staren en als ze dan lachen lacht zij ook, maar deze mensen kijken boos en dan kijkt zij echt door je heen lijkt het. Of ze gaat als nog lachen en dat vinden die mensen dan ook niet leuk. Echt ik snap die lui niet. Ze zijn toch ook klein geweest, Een vrouw vroeg of ze niet te jong was om mee naar buiten te nemen, ze had al gevraagd hou oud ze was. Ze is 3.5 maand… Waar bemoeien mensen zich soms mee.

Groetjes,

Michèle

Nou ja zeg! Quinty was een week oud en toen liepen we er al mee buiten te wandelen. Bah dat gebemoei altijd Nee je moet ze binnen houden tot ze oud genoeg is om naar school te gaan, zeker

[img]http://lilypie.com/pic/081009/l73P.jpg" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Pic” width=“60” height=“80” border=“0” />[img]http://b1.lilypie.com/CdX1p2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

Nou ja als het aan pappa ligt tot ze een jaar of 30 is net als mijn pappa wel met mij wilde doen. Gelukkig niet gebeurd anders was ze er nu nog niet geweest

Ik gaf als antwoord dat ze overal mee naar toe ging omdat ik anders een kind had wat nergens aan zou wennen en dat ze ook naar de creche gaat. Waarom dat was. Eh misschien omdat ik moet werken. Was denk ik zo’n zwaar gereformeerd ding of zo met 15 kinderen die ze alleen maar de kerk sleepte of zo, maar we werden sterkt afgekeurd… lekker belangrijk zeg. Ik bedoel als ik haar binnen ga houden vanwege het weer en zo krijgt ze nooit weerstand. Enne het was geen zondag dus winkelen mocht ook…

Groetjes,

Michèle

Frustrerend Michele, kan ik me voorstellen. Nog knap van je hoor, zo’n expeditie! Eén tip: blijven ademhalen en laat de mensen maar lullen. Net als je denkt dat ze niet dommer kunnen worden kom je er weer een paar tegen…

Quinty’s mama: mijn banner heeft het ook wel eens niet meer gedaan, heb 'm toen gewoon opnieuw aangemaakt en de nieuwe als handtekening ingesteld.

Groetjes!

Ha ha ha ik ben die expedities gewend, anders kom ik nooit ergens in mijn eentje met haar.
En ja ik weet het, zeg net nog dat ik mezelf eigenlijk nog verantwoord tegen dit soort lui.

En klopt doe ik ook en dan doet ie het weer of ik doe niks en dan doet ie het soms ook gewoon ineens weer.

Groetjes,

Michèle

Aj Michèle, je hebt je vandaag niet geliefd gemaakt bij je dochter!

Zo heb ik ook een keer zo’n domste-moeder-award gewonnen. Was 's middags vriendin op bezoek. Wij gezellig van bepperdebep en mijn dochtertje begon op een gegeven moment wat te jengelen. Beetje sussen, maar kreeg haar niet stil, dus ik denk, die is moe. Lekker boven in bedje gelegd. Daar heeft ze nog wat gehuild maar is toen toch in slaap gevallen.

Wij weer bepperdebep, uiteindelijk vriendin naar huis, ik eten koken en blijkbaar liet dat een belletje bij mij rinkelen: had die kleine meid gewoon een voeding overgeslagen. Die was niet moe toen ze begon te jengelen, het was tijd om te voeden!!!

Oh wat voelde me ik een slechte moeder, wat een schuldgevoel kun je dan hebben. Ik heb het die avond wel weer uitgebreid goedgeknuffeld met haar. Haha!

Groetekes, Sje

Ha ha ha dan heb ik hem echt verdiend want zo heb ik morgan bijna 2 uur te laat gevoed. Ook huilen en ik had zoiets van wat nou zeuren hier is je speen slaap maar even door je komt pas over anderhalf uur… NOT. Maar ja ik was ook vergeven gelukkig enne ze was lekker uitgerust die middag. Was net het staartje van de Kiss dus ze kon wel wat rust gebruiken

Groetjes,

Michèle

Ik heb 'm ook een keer verdient hoor!

Gezellig met vriendin (ook met baby) naar het borstvoedingscafé (verantwoord economische gezelligheid maar nooit weer, niets voor ons…).

Mijn dochter zat lekker op schoot (toen 9 maanden nu 10) en ik was lekker aan de klets met vriendin, zie ik plotseling dat ze een stuk van een flyer heeft op zitten eten, ik de resten papier uit haar mondje vissen, zij huilen natuurlijk… Toen voelde ik me ook heel erg slecht…

Dingen waarbij je je dom voelt, kunnen nou eenmaal gebeuren en vraag maar eens in je omgeving, elke moeder heeft wel iets doms gedaan en we zijn allemaal groot geworden zonder ernstige gevolgen van de foutjes van onze moeders, dus… lach er achteraf maar om en wees blij dat het goed is afgelopen, toch?

Oh ja wat ik zei, nu kan ik er om lachen en Morgan is ook niet boos meer gelukkig.

Groetjes,

Michèle

Hoi,

Dames een tip; Klinkt misschien omslachtig maar, ik had in alles tassen standaard een luier zitten ook zorgde ik als die opging dat ik gelijk bij thuiskomen er een nieuwe in deed. ook lag er onder in de maxicosie opberg vak standaard een pakje doekjes en twee luiers. ook later in de buggy/ wandelwagen had ik standaard maakte niet uit waar ik heen ging een luier en een pak doekjes. Mij is het n.l. ook een keer overkomen. Gelukkig was ik bij iemand op bezoek en konden we daar tijdelijk een theedoek met een maandverband omdoen om vervolgens ergens een luier op de kop te tikken.
Sindsdien inderdaad check chek en dubbelcheck. Maar ook dus de zekerheid dat erin iedere tas een luier of twee zit.

Groetjes

lon106

Hoihoi,

Ten eerste: je bent echt geen slechte mama omdat je de luier was vergeten hoor. Dat kan echt iedereen overkomen! Zelf kijk ik alles altijd goed na, maar het zou mij ook kunnen overkomen.

Ten tweede: ik ben ook een keer heel slecht geweest. Ik MOEST naar de uitverkoop, naar een winkel voor mezelf. Julia had honger, maar ik dacht: ‘Ach, het kan nog wel even hoor!’ Maar toen kwamen we in een file terecht en toen begon Julia toch wel erg te huilen. Het arme kind zat al 6 uur zonder eten…Was ik in mijn koopwoede helemaal vergeten. Ik stopte het speentje erin en ging gauw TOCH naar die winkel, ik was toch al in de buurt…Thuis heb ik haar als de bliksem eten gegeten en heel veel geknuffeld. Ik voelde me toen ook heel slecht! Maar ook mama’s zijn weleens een beetje duivels…

Ten derde: ik haat bemoeials! Ik vond dat wel een goeie, van dat broodje rookworst! Morgan kleit gewoon als ze wil en moet kleien en ik vind dat heel raar, dat mensen dan raar kijken. Daar is het waskussen toch voor, om je kleintje te verschonen? En dan dat mens, dat Morgan te klein zou zijn. Hoe haalt ze het in haar domme kop? Julia ging ook na een week al mee naar buiten hoor, lekker in de wagen. Ze gaat mee de stad in, naar de Appie…goed voor haar, buitenlucht en goed voor mama, want die is ook geen type dat de hele dag binnen blijft hangen in een zuurstoftank. Je moet je kindje juist lekker buiten laten zijn, mits goed aangekleed natuurlijk. Stom … nou ja, vul zelf in.

Ik erger me zelf kapot aan mensen die leeftijden gaan schatten. In de Bijenkorf stond ik met Julia in de lift. Komt er een oma met haar dochter en kleinkind binnen. Kijkt ze in de wagen, zegt ze: ‘Oh, die van jou is denk ik van dezelfde leeftijd als die van mijn dochter.’ Ik: ‘Hoe oud is zij dan?’ ‘Nou, ZES maanden!’ Julia is niet eens VIER maanden. Ik: ‘Oh, ze is pas vier maanden hoor!’ Dat mens: ‘Oh, dan is zij wel heel erg stevig zeg, je zou dat niet zeggen!’ Ik: ‘Zij is helemaal normaal hoor!’ Gelukkig waren we boven, anders had ik die vrouw echt de oren gewassen. Julia lag helemaal in een maxi cosi deken en een jasje, dat mens zag haar lijfje niet eens! Ze heeft wel bolle wangetjes, maar is verder helemaal niet groot. Toch zeiken mensen steeds dat ze groot is, wat me mateloos irriteert. Waarom weet ik niet, ik denk omdat ze helemaal niet abnormaal groot IS, ze zit precies op de gemiddelde curvelijn. En al zou ze dik zijn, dan is het toch belachelijk om een baby nu al te beoordelen op zijn gewicht? Julia is 16 weken en zit nu net in 62, dat lijkt me niet meer dan normaal! Het zou niet goed zijn als ze nu 50 had. Stomme lui!

Zo kan ik nog wel even doorgaan: ‘Mijn baby van drie maanden zit al’, 'die van ons begint al te staan (slechts een week ouder dan Julia, geloof je het zelf?). Allemaal vergelijken. Julia houdt veel van mensen ontdekken, maar heeft nog niet zo heel veel met speelgoed. Nou en? En mensen vergeten dat kinderen veel te veel spierspanning hebben als ze met 17 weken staan, dat is juist abnormaal! Julia stond al toen ze drie dagen was…maar wel van de stress…Haar beentjes stonden helemaal stijf door de Kiss, nee, dat is fijn (he Michele?). Grrrrr. Mensen, ik zou ze soms…Grrrrr!

Ik ga nu lekker slapen en mijn lieve Juultje ook. Ze mag morgen weer naar het kdv en gaat nu lekker dromen na haar laatste fles!

Groetjes Rainbow, trotse mama

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://b1.lilypie.com/l071p1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” /></a>}}}

Gewijzigd door - Rainbow op 21 Dec 2008 23:00:45

Ik hbe ook altijd extra luiers bij me lon1306. Alleen op de creche was ze door de tanden aan de spuitluiers gegaan en had ik alle reserve daar gelaten. Ik had ze ook in mijn hand gehad voor ik wegging alleen niet in de tas gestopt. Gister naar de voetbal wel dubbel gechecked.

Enne ik ken het hoor rainbow. Zaterdag met Morgan de stad in want ze begint ny langzaam uit 56 te groeien. 62 is nog wat aan de grote kant, maar zoveel had ze nog niet in 62 en opruiming is altijd een goed excuus. Maar dan kijk ik bij 62 en dan krijg ik opmerkingen van zo u zult uw nichtje wel goed verwennen. Dan zeg ik dat het voor haar is en dan zeggen ze meteen ja ze groeit er wel in als ze 4 maanden is past het wel. Ze is bijna 4 maanden. Dan kijken ze echt of ik wel genoeg te eten geef. Ze is heel smal en niet groot. He ik ben ook maar 1.60 met maatje 38 dus hoe zou dat nou komen. Of als ze in de draagzak zit, zou u dat nou wel doen want ze is nog zo klein. Ze is bijna 4 maanden mevrouw. Oh nou ze is wel heel klein. Dan denk ik echt ben ik nou echt zo’n reus??? NOT. En de ergste is als ik zonder make up en zo loop dat ze komen vragen of ze gepland was. Ik wil niet arrogant doen maar ik zie er echt uit als 20 dan. Mensen schrikken ook als ze horen dat ik 29 ben

Oh enne Morgan stond inderdaad ook al, maar dat is meteen ‘verboden’ door de fysio. Ze trok zich steeds op maar dat is heel slecht voor de benen, ze krijgen o benen ervan. Wat we goed was was dat ze haar hoofd snel optrok. Alleen door de Kiss trekte ze teveel door. Nu houd ze hem eindelijk hoe ze hem moet houden. ach ook daarin weer hoe dom mensen soms zijn. Had het gister met iemand even over haar. Of alles goed gegaan was. Nou ja ze heeft Kiss-syndroom gehad. Deze persoon wist niet wat het was, maar vond het wel lollig om te vragen of we haar ook schminkte dan… Ja laat maar.

Maar goed vandaag gaan we voor Morgan haar heupen een preventieve echo laten maken. 4 vrouwen incl ik in mijn familie hebben 2 of meer cm beenverschil. Ze hebben bij ons nooit kunnen achterhalen waar het van komt, maar de enige goede arts op het CB wil nu wel kijken of ze het bij haar al kunnen zien. Dus dat gaan we straks maar doen. Ben benieuwd hoe ze het vind enne ja mamma neemt extra luiers mee

Groetjes,

Michèle

oh michele ik heb zo om jouw verhaal moeten lachen … en denk dat wij moeten strijden om de award dit jaar…

mijn zoontje was huilbaby maar ik moest consequent zijn van cb blablabla… dus ik naar een verjaardag met de kleine (tas vol mee) … en die kleine huilen … tja ook daar niet stil te krijgen maar… moest nog ruim half uur wachten op de fles… dus mijn schoonzus zei geef hem toch eerder de fles joh! ik nee echt niet thuis mag ik het niet doen en hier dus ook niet…! toen was het eindelijk tijd voor de fles en wat denk je… alles bij behalve de fles!! waaah… kon wel janken voelde me zo’n slechte moeder… en was ruim half uur rijden naar huis… oh wat voelde ik me slecht! heb toen met een grote fles/groot gat in 2 minuten alles naar binnen gegoten bij hem… en hij was stil! maar oh je kan wel door de grond zakken…

tja michele wie zal het gaan winnen dit jaar?

Hoi,

ik bedoelde ik had ook luiers in mijn handtas en werktas enzv.
Maar kan gewoon gebeuren. Zoals ik al vertelde ik kwam er ook een keer een te kort.
Moet jij luiers meenemen naar het kdv??? Hier zijn ze er gewoon. Heb ze nog nooit mee hoeven te geven ook niet bij spuitluiers enzv.

groetjes

lon106

Gewijzigd door - lon1306 op 22 Dec 2008 22:06:48

Ha ha ha in mijn handtas passen ze niet. Ik heb een minitas om te voorkomen dan ik er te veel instop. En ja wij moeten ze meenemen. Eten zit wel in de prijs ingebrepen. Mijn neefje moet ze ook meenemen. Meestal met particulieren creches dat ze dat doen hier.

Enne mini-boy dat wordt een zware strijd ja. Misschien kunnen we heb delen??? Ik zou dan ook inderdaad door dr grond zakken denk ik, Weet ook niet wat erger is hoor, luiers zijn nog zo gehaald zeg maar maar een andere fles… En bij Morgan zeker niet (Dr brown) dus daar check ik zo ie zo altijd dubbel op.

Groetjes,

Michèle

haha het zal wel door de winter komen die vergeetachtigheid,
ik had die award ook gewonnen.
had ik alles gekocht voor de feestdagen (ivm de winkels dicht)

kom ik thuis sávonds wilde ik zn billen verschonen, was ik de billendoekjes vergeten"!!! ooooh echt ook zoiets kuts, dan maar sterriele gaasjes wc papier en wat baby olie hahaha,
ooh domm

(K)Kuzjes!

bij ons was op tweede kerstdag de AH gewoon open. Dus totaal tegen mijn princiepes in een boodschap gaan doen. We hadden Morgan voor kerst het fisher price jungle mobiel gegeven (ja ja ja mijn dochter is nog net geen aapje) maar daar moesten 1.5volt dikke batterijen in. En die heb ik niet standaard in huis. Dus even naar de appie. Meteen maar even wat andere dingen meegenomen. Geen echte boodschappen hoor, maar otrivin voor de baby, luuf voor de baby en lekkere broodjes en donuts voor pappa en mamma… Maar toch boodschappen doen op tweede kerstdag. Aan de andere kant het was nog best druk.

Groetjes,

Michèle