Hoihoi,
Ten eerste: je bent echt geen slechte mama omdat je de luier was vergeten hoor. Dat kan echt iedereen overkomen! Zelf kijk ik alles altijd goed na, maar het zou mij ook kunnen overkomen.
Ten tweede: ik ben ook een keer heel slecht geweest. Ik MOEST naar de uitverkoop, naar een winkel voor mezelf. Julia had honger, maar ik dacht: ‘Ach, het kan nog wel even hoor!’ Maar toen kwamen we in een file terecht en toen begon Julia toch wel erg te huilen. Het arme kind zat al 6 uur zonder eten…Was ik in mijn koopwoede helemaal vergeten. Ik stopte het speentje erin en ging gauw TOCH naar die winkel, ik was toch al in de buurt…Thuis heb ik haar als de bliksem eten gegeten en heel veel geknuffeld. Ik voelde me toen ook heel slecht! Maar ook mama’s zijn weleens een beetje duivels…
Ten derde: ik haat bemoeials! Ik vond dat wel een goeie, van dat broodje rookworst!
Morgan kleit gewoon als ze wil en moet kleien en ik vind dat heel raar, dat mensen dan raar kijken. Daar is het waskussen toch voor, om je kleintje te verschonen? En dan dat mens, dat Morgan te klein zou zijn. Hoe haalt ze het in haar domme kop? Julia ging ook na een week al mee naar buiten hoor, lekker in de wagen. Ze gaat mee de stad in, naar de Appie…goed voor haar, buitenlucht en goed voor mama, want die is ook geen type dat de hele dag binnen blijft hangen in een zuurstoftank. Je moet je kindje juist lekker buiten laten zijn, mits goed aangekleed natuurlijk. Stom … nou ja, vul zelf in.
Ik erger me zelf kapot aan mensen die leeftijden gaan schatten. In de Bijenkorf stond ik met Julia in de lift. Komt er een oma met haar dochter en kleinkind binnen. Kijkt ze in de wagen, zegt ze: ‘Oh, die van jou is denk ik van dezelfde leeftijd als die van mijn dochter.’ Ik: ‘Hoe oud is zij dan?’ ‘Nou, ZES maanden!’ Julia is niet eens VIER maanden. Ik: ‘Oh, ze is pas vier maanden hoor!’ Dat mens: ‘Oh, dan is zij wel heel erg stevig zeg, je zou dat niet zeggen!’ Ik: ‘Zij is helemaal normaal hoor!’ Gelukkig waren we boven, anders had ik die vrouw echt de oren gewassen. Julia lag helemaal in een maxi cosi deken en een jasje, dat mens zag haar lijfje niet eens! Ze heeft wel bolle wangetjes, maar is verder helemaal niet groot. Toch zeiken mensen steeds dat ze groot is, wat me mateloos irriteert. Waarom weet ik niet, ik denk omdat ze helemaal niet abnormaal groot IS, ze zit precies op de gemiddelde curvelijn. En al zou ze dik zijn, dan is het toch belachelijk om een baby nu al te beoordelen op zijn gewicht? Julia is 16 weken en zit nu net in 62, dat lijkt me niet meer dan normaal! Het zou niet goed zijn als ze nu 50 had. Stomme lui!
Zo kan ik nog wel even doorgaan: ‘Mijn baby van drie maanden zit al’, 'die van ons begint al te staan (slechts een week ouder dan Julia, geloof je het zelf?). Allemaal vergelijken. Julia houdt veel van mensen ontdekken, maar heeft nog niet zo heel veel met speelgoed. Nou en? En mensen vergeten dat kinderen veel te veel spierspanning hebben als ze met 17 weken staan, dat is juist abnormaal! Julia stond al toen ze drie dagen was…maar wel van de stress…Haar beentjes stonden helemaal stijf door de Kiss, nee, dat is fijn (he Michele?). Grrrrr. Mensen, ik zou ze soms…Grrrrr!
Ik ga nu lekker slapen en mijn lieve Juultje ook. Ze mag morgen weer naar het kdv en gaat nu lekker dromen na haar laatste fles!
Groetjes Rainbow, trotse mama
<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://b1.lilypie.com/l071p1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” /></a>}
}
}![]()
Gewijzigd door - Rainbow op 21 Dec 2008 23:00:45