Even een dom vraagje tussendoor.
Ik weet dat als ik vlak voor het slapen gaan mijn avond eten eet, dit niet gezond is, maar baby’s doen dit wel, waarom is dat voor hun niet erg?
Sarah valt nl 9 v/d 10 keer na de laatste fles in slaap en dan leg ik haar 10 minuutjes erna op bed. (wel wakker trouwens)
En als baby’s heel klein zijn slapen ze (als het goed is) meestal heel de dag bijna direct na de fles.
Of is dit een té domme vraag?
Groetjes, Boukje
Domme vraag - slapen met volle maag
Domme vragen bestaan niet. Enne dat ze in slaap vallen is logisch. Kijk maar eens naar jezelf, je gaat wel niet slapen na het eten maar je zou het wel kunnen, Je hangt op de bank en soms dut je in. Dieren doen het ook slapen na het eten. Het verteren van eten is heel vermoeiend en kost veel energie. Enne dat eten vlak voor je gaat slapen slecht is achterhaald. Je ten wordt net zo verteerd als wanneer je niet zou slapen alleen werken de rest je organen langzamer. Sterker nog ik moet soms eten voor ik ga slapen om er voor te zorgen dat ik geen hypo krijg 's nachts.
Groetjes,
Michèle
Ja, haha, zover was ik al…
Maar ik vraag het, omdat het voor ons zo zwaar op de maag ligt. Waarom voor zo’n een uk dan niet.
Eigenlijk wilde ik de volgende vraag bij het baby-topic zetten, maar ik doe het gelijk maar hier.
Sarah is een baby uit het boekje, slapen, eten, spelen, alles doet ze zoals het hoort. Maar zo af en toe (vanavond dus) is het in slaap vallen een probleem.
Ze is nu (10 uur) 5 minuutjes stil. Ik ben al bij dr gaan zitten, heb dr uit bedje gehaald bla bla
Niet erg, doe het graag, maar als ik zo naast haar zit strekt ze dr beentjes, en als ik haar op pak laat ze de hele tijd boertjes.
Ik denk dus dat ze kramp heeft. Vandaar mijn vraag, heeft dat te maken met vlak voor het slapen de fles?
Kan dat ze misschien te snel gedronken of wat krampjes gehadf. Probeer de volgende keer een beetje te fietsen met der beentjes.
Maar over het algemeen is een fles voct he en geen zware maaltijd dus dat valt wel mee met dat zwaar op de maag.
Groetjes,
Michèle
Plus, dat een baby niet af mag vallen, dus hij heeft voldoende eten/drinken nodig om de gehele nacht door te komen.
In de voeding die baby’s krijgen zitten ook eiwitten die vrij gemakkelijk verteerbaar zijn, daardoor hebben ze ook regelmatig voeding nodig.
Wij daarentegen eten onze zwaarste maaltijd, waar we veel energie uit kunnen halen op de avond, wat eigenlijk gek is, want als je hem in de middag eet, heb je er mer aan, omdat je hem dan nog kan gebruiken.
Liefs, Anne
nou weet je
het gaat erom dat als wij heel veel eten voor het slapen het te langzaam verteren en je dan juist dikker kan worden.
je mag best iets eten voor het slapen hoor, ik bedoel het is juist slecht als je met een lege maag te bed gaat is mijn idee
zit je de hele tijd van: hmm ehb nog zin in iets…
Van baby melk wordt je niet dik, en kinderen groeien nu eenmaal door te slapen en door voeding. vandaar dat het niet erg is.
het is echt inet zo dat het super slecht is voor je lichaam, het heeft gewoon met het verteer proces te maken