Dol op Kindertijd!

Mijn dochter is nu 4.5 maand oud en ze is gek op de televisie! Ze haat het om in de box te liggen en ze kan er helemaal overstuur van raken, maar zodra ik haar inde wipstoel zet en Kindertijd en Zappelin opzet is ze zoet. Ze vind het geweldig om naar de kleuren te kijken op tv. Begrijp me niet verkeerd, zo gaat het niet de hele dag, maar ze is in totaal wel een uurtje zoet met e televisie. Maar ik snap gewoon niet waarom ze helemaal van de kaart raakt als ze de box ingaat. Zodra ze het mobieltje of de spijlen ziet is het raak.

Hebben sommige van jullie dit ook?

Joey had dat ook in het begin, die wou ook liever niet in de box. Ik had toen het idee dat het kwam omdat hij plat lag, en dus alleen het plafond zag. Wij hebben hem toen vaak met het wippertje in de box gezet, zo kon hij lekker rond kijken, voor zo ver hij wat kon zien natuurlijk op die leeftijd. Dus misschien is dat een idee?
TV kijken vind ik helemaal niks mis mee, maar een uurtje lijkt me wel veel voor zo’n kleintje. Het zijn erg veel prikkels die ze dan moet verwerken, wat er weer voor kan zorgen dat ze onrustig slaapt, of moeilijk in slaap kan komen. Joey mocht van mij op die leeftijd hooguit 20 minuutjes per keer kijken, en max 2 keer per dag.

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers

Rico keek zo vroeg geen tv.
bewust niet gedaan trouwens.
Hij wilde op die leeftijd ook niet in de box haha.
ik liet m gewoon met een kleedje op de grond liggen, en dan ging hij draaien of wat ie dan ook deed.
Weet je wat het is. zolang ze niet zelfstandig kunnen zitten/kruipen e.d. zijn ze moeilijk zoet te houden (ja oke met tv maar je snapt me wel)
het is even doorbijten, want zo gauw ze dadelijk wat meer kunnen kunnen ze zichzelf wat meer vermaken.
probeer een activity center in de box te leggen. hangen heeft nog geen zin zolang ze niet kunnen zitten. Misschien is je dochtertje daar wat meer zoet mee.
of je hangt iets boven haar box waar ze naar kan kijken. een mobile ofzo. en een baby gym vinden ze dan ook vaak leuk want dan hoeven ze alleen maar te liggen en te pakken wat boven hen hangt

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Ze begint dan ook zo onuitstaanbaar hard te gillen, het gaat door merg en been! Het zijn ook meerdere factoren idd, het op de rug liggen frustreert haar, maar aanstalten doen om om te draaien ho maar. Ik probeer het wel een beetje te oefenen met haar door met mijn vinger in haar knuistje haar mee te draaien maar dat doe ik niet teveel. En ze wordt echt nijdig als ze haar speelgoedje laat vallen. Ze heeft ook nog best wat zuigbehoefte en dan wordt ze kwaad als ze nergens op kan zuigen. (en nee, ik geef geen speentje want die weigert ze pertinent sinds dag 1). Dus ik denk dat dat haar ook frustreert.
Ik ga inderdaad proberen om haar in het wippertje in de box te zetten.

Ik heb de televisie uitgedaan en een zacht muziekje opgezet…mischien is dat wel wat beter…

(Sinds ik de topic plaatste ligt ze overigens rustig in haar box te brabbelen, hoe vind je die…hahah!)

Morgan keek ook geen tv op die leeftijd. Ze zag hem wel eens omdat hij aanstond 's avonds maar kijken deed ze niet en nu heeft ze haar programmatjes, maar merendeel staat nu de radio aan. Gek genoeg zetten wij in de winter die vajker aan dan de tv en dat vind ze leuker ook want ze vind muziek leuk, maar wordt niet afgeleid door bewegend beeld bij der eigen spel.

Groetjes,

Michèle

Danique kijkt eigenlijk pas sinds een maandje of 2 naar stukjes programma. Ze vind het muziekje van Z@ppelin heel leuk, dan gaat ze ‘dansen’… Hihi

Voor die tijd keek ze verplicht naar As the world turns, tijdens het eerste flesje smorgens… Moet zeggen dat tv kijken haar ook niet echt interesseerde.

Gewijzigd door - MamaDanique op 26 Oct 2009 13:54:22

Tim heeft rond die tijd de box ook niet leuk gevonden. Tenminste de ene keer wel en de andere keer niet. Als hij dan ging huilen dan zette we de wipstoel in de box, zodat hij meer kon zien. Dat vond hij heel erg leuk, want zo kon hij de hele kamer in kijken en was hij meteen rustig.

Tv kijken deed ik rond die leeftijd echt niet. Vond ik hem nog veel te jong voor. Nu eigenlijk nog steeds. Heel af en toe zet ik de teletubbies voor hem op en dat vind hij schitterend. Maar verder laat ik hem lekker met zijn speelgoed spelen ipv tv kijken.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers

@Samira: haha dat had ik met dat topic over dat rico al weken niet wilde drinken (alleen s’cohtends en s’avonds)
en ineens die avond nog dronk ie zn beker helemaal leeg haha.
kleine boefjes dat zijn het!

@ Samira: haha dat had ik met dat topic over dat rico al weken niet wilde drinken (alleen s’cohtends en s’avonds)
en ineens die avond nog dronk ie zn beker helemaal leeg haha.
kleine boefjes dat zijn het!