Dokter geweest

nou kon vanmorgen al terecht om 10.20 maar ze liep uit dus werd pas bij 11en geholpen

alles uit gelegd aan de arts in opleiding(niet me eigen arts)

ze zei pfeiffer kan denk ik niet tenzij ze heel erge keel ontsteking heeft

ik zeg nee dat heeft ze niet,

dus ze zegt dan wil ik wel prikken op ijzer (hb)

dus dat konden we gelijk doen in de praktijk had er 1 voor me.

het was brullen en krijssen maar het is gelukt

6.8 was haar hb en dat is voor een kind veels te laag dus ze heeft dus bloedarmoede

vandaar ook dat ze veel slaapt en wit is en wallen onder der oogjes heeft,we moeten er gewoon aan toegeven is ze moe dan naar bed en niet denken oohh het is 12 uur 13 uur gaat ze normaal nee gewoon 12 uur.

maarja dat betekend nu dus dat dylan 3x moet overblijven maar zo geregeld dat me moeder hem 1x haalt dus dan 2x maar als hij straks hoort waarvoor het is dan vind hij dat meestal wel goed,niet als ik zeg moet me huissie doen eet maar op school dan gaat hij mokken haha

maar kaitlyn moet nu 6 weken een drankje nemen 3x per dag en na 6 weken weer prikken

is het zo dat ze in de tussentijds toch moeier word of flauw gaat vallen ja dan moet ik aan de bel trekken dan betekend het dat ze bloed nodig heb en dat ze naar het ziekenhuis moet

het laatste hoop ik niet en dat het drankje aanslaat.

en roosivisee moet ik halen gewoon extra ijzer geven.

jee bianca wat verveelent hopen dat het drankje aan slaat en niet dat laatste hoef te zijn he meid heel veel sterkte toegwenst

veel liefs knuffels van tanja en marielle mama van tanja

nou gelukkig dan maar dat het dat is en je daar wat aan kan doen, sterkte voor Kaitlyn

groetjes,
Kim,mama van Sofie en Victor!

Hoi Bianca,

Wat fijn dat ze haar toch gewoon hebben laten bloedprikken.
Wel vervelend dat ze bloedarmoede heeft, maar vaak helpt zo’n drankje erg goed hoor!
(ik heb zelf als kind vroeger ook regelmatig bloedarmoede gehad).

Nou, ik ben blij voor je dat je nu weet wat het is en fijn dat er nu wat aan gedaan kan worden!!

Sterkte ermee!!!

Groetjes, Bianca

Bianca,
Hartstikke fijn dat jullie nu weten wat jullie kunnen doen. Ik hoop dat het drankje goed helpt. Hebben ze ook voedingsadviezen gegeven?

Liefs Kristel

Ja, nu je het over voeding hebt: ik heb na mijn bevalling erg veel bloed verloren en heb lang last gehad van bloedarmoede (ondanks 4 zakken bloed ) en ik heb toen ook een lijstje gekregen met voedingsadviezen.
Wat ik mij er van herinner is dat o.a. runder tartaar erg goed is en uiteraard spinazie.
Maar wat stond er nou nog meer op?
Zal het eens zoeken, het geldt vast ook voor kinderen neem ik aan.

Groetjes, Bianca, mamma van Stephan

Gewijzigd door - Bieb op 29 Jan 2004 20:43:34

Jakkes wat een gedoe zeg, blij trouwens dat je doorgezet hebt.
Maar roosvicee, spinazie, tartaar en meer van dat ijzerhoudende spul moeten haar er weer bovenop helpen. En natuurlijk het drankje moet snel helpen.
Tis wel sneu voor Dylan dat hij over moet blijven, maar zoals ik het lees begrijpt hij het wel. Lief van hem
Maar sterkte ermee en hopen dat het snel herstelt

Een knuffel van een trotse vader!!
Papa van Shakira (24-12-2002)

allemaal bedankt voor jullie lieve woordjes

ze heb vandaag 2 dossis gehad door haar limo en bij de eerste keer zei ze mama is niet goed hoor kijk maar het is zo dik dat spul dat het onderin bleef haha ff om geroerd en toen dronk ze weer

de 2e begon ze toch argwaan te krijgen maar morgen zien we wel.

en las ook ergens broccolie/andijvie
en dit vond ik:

vlees bevat veel meer ijzer dan groenten
abrikozen (gedroogd zijn ze altijd te koop)
tomatensap
pure chocolade
cashew noten
peulvruchten
kiwi
volkoren brood
lever (niet vaker dan 1 x per 2 weken vanwege hoeveelheid vitamine A)
Combineer ijzerrijke voeding met vitamine C; dit zorgt ervoor dat het ijzer beter wordt opgenomen.

Drink geen melk of thee bij de maaltijd, dit belemmert de opname van ijzer (drink melk halverwege de middag of 's avonds).

JAAAAAA, nu je het over die gedroogde abrikozen hebt!
Ik herinner het me meteen weer!
Wat vond ik dat een vieze dingen zeg!
Maar die stonden idd ook op dat lijstje.

Nou, heel veel succes!

Groetjes, Bianca

bianca veel sterkte ermee, ik hoop dat ze snel opknapt hoor. groetjes

groetjes maureen