Doe-tips voor snelle spugers

Hoi,

Mijn kanjer is een makkelijke spuger, zowel na vloeibare voeding zoals melk als na een vastere fruit- of groentehap.
Best jammer, want spelen in de box eindigt al snel in gespuug met het gevolg dat ie gaat piepen. Na een voeding hou ik hem altijd een poos rechtop of in zijn wipstoeltje, dus het is niet zo dat ie te snel in de box of zo gaat.

Maar ik vroeg me af, wat kan ik nog meer aan leuke dingen doen die wat meer rechtop zijn dan alleen maar in het wipstoeltje hangen of wandelen?
Soms vind ik al dat ie te lang in het wipstoeltje heeft gezeten, dus handig om dingen achter de hand te hebben. Zitten kan hij nog niet helaas.

Groetjes!

Ik heb voor Jessey vanmiddag de loopstoel van zolder gehaald. De meningen zijn er over verdeeld, maar zo lang het niet meer dan twee keer per dag een kwartier is, vind ik het prima! En Jessey helemaal trouwens, ze gilt het uit van plezier!

Groetjes Anouk

Was daar dan niet iets mee met kinderen die snel eten weer uitspugen? Iniedergeval heb er zelf geen ervaring mee maar heb wel eens verhalen meegelezen… of hij zit gewoon te vol of dat hij toch nog een boertje moet laten tussendoor?

In het begin spuugde hij hier wel vaak mondjes mee met de boertjes, maar dat doen ze toch allemaal in het begin? Gewoon niet te druk maken inderdaad net na de voeding, dus of dan een loopstoeltje een idee is haha Maar om hem nou elke keer een half uur stil te laten zitten is ook wat 6x op een dag ofzo…

Misschien gewoon rustig op de grond leggen dat hij kan rondkijken en niet druk hoeft te maken, verhaaltje voorlezen ofmet een boekje laten spelen of rustig speelgoed…

je kunt johannesbroodpitmeel (nutriton) door zijn voeding doen. van 1 schepje tot 7 schepjes. wij begonnnen met 1 schepje en het werden er steeds meer nu hebben we het afgebouwd. je moet wel een grotere speen hiervoor gebruiken het verdikt de voeding namelijk zodat het niet zo snel omhoog komt.

verder kun je tijdens het drinken vaker een pauze inlassen even boertje doen en dan weer verder laten drinken.

nutriton heeft bij ons eigenlijk het beste geholpen hij heeft dit tot 7 maanden gekregen. nu is hij er vanaf en spuugt helemaal niet meer.

je kunt eventueel ook even naar een osteopaat of naar de ka die kunnen vaak vaststellen of hij reflux heeft. daar kunnen ze medicijnen voor schrijven op den duur zal hij toch erg last krijgen van zijn slokdarm.

sterkte ermee!

Lilypie First Birthday tickers