Dochtertje vindt oma niet leuk

hallo!

mijn dochtertje Melina is net 2 en ze wil niet naar haar overgrootoma. ze ziet haar elke week, bij de bijeenkomsten van ons geloof.
oma wil haar dan knuffelen, vasthouden etc. dat wil Melina niet en dat snap ik best en dat mag ze ook. zelfs een handje geven, wil ze niet. ze rent weg, gaat huilen en zegt: mama/papa/opa HELP!!

ik weet wel waardoor het komt. Oma heeft haar vanaf haar babytijd vastgehouden en geknuffeld, vaak tegen haar zin, steeds weer begon melina te huilen en zich te verzetten. wij hebben vaak genoeg gezegd tegen oma dat ze dat niet moest doen, want dan wil Melina dadelijk niets meer van haar…
dat ging dan eventjes goed…
maar de volgende keer was oma het alweer vergeten en liep weer achter Melina aan.

ik heb toen gedacht: naja oma, je komt er wel achter wat je doet, Melina gaat je straks mijden en wil niets meer van je als je zo doorgaat.

en dat is nu dus zo…
mijn man (het is zijn oma) vindt dat erg. logisch… maar ik zeg: eigen schuld, we hebben het haar vaak genoeg gezegd.

hij wil dat ze haar minstens een handje als begroeting geeft,want het is beleefd om iedereen een handje te geven…ook als je iemand niet aardig vindt. en Melina doet dat bij iedereen , want ze is heel open en vriendelijk,

ik denk dat die oma haar gewoon een tijdje met rust moet laten en dan komt M. zelf wel weer naar haar toe. misschien een paar keer op visite gaan bij oma en Melina naar oma toe laten gaan en niet andersom.
of moeten we haar duidelijk maken dat ze best een handje kan geven?

wie heeft er tips of ideeen?
bedankt!

Ik kan me Melina haar reactie heel goed voorstellen hoor. ik zou haar ook even niet dwingen nu hoe jammer je man dat ook vind. Voor Oma is het ook niet leuk, maar zij is ouder dan Melina en zou het beter moeten snappen. Even de boel op zijn beloop laten dan trekt ze misschien wel weer bij. Maar met dwingen bereik je nu denk ik het tegenovergestelde.

Groetjes,

Michèle

Ja, daar ben ik het mee eens! Als Melina oma een hand MOET geven, gaat ze het zeker niet doen en wordt het alleen maar meer beladen. Vaak zie je ook dat kindjes opa’en oma’s niet leuk vinden als ze te hard tegen ze praten. Dan gaan ze ook vaak huilen. Eva ziet mijn ouders veel vaker dan die van mijn vriend en daar is ze dan ook meer ‘eigen’ mee. Als ze mijn moeder ziet, lacht ze me meteen. Bij de andere oma, die ook heel lief is, moet ze gewoon even kijken en daarna is het goed en lacht ze ook. Wij willen wel dat ze de andere opa en oma, die ver weg wonen, vaker zien, om te voorkomen dat ze zich bv als Melina gaat gedragen. Maar Melina heeft nu eenmaal een reden om oma (even) niet zo leuk te vinden. Laat het even begaan en begin haar dan langzaam weer in contact te brengen met haar. Het komt dan vanzelf vast wel goed. Het is wel een vervelende situatie. Niet leuk voor Melina, maar niet voor oma. Want bij oma moet het toch eigenlijk extra leuk zijn! Succes!

Groetjes Rainbow, trotse mama

heel fout van oma, met alle gevolgen van dien. Gevolgen die voor haar zijn en waarvan ik vind dat je dochter er recht op heeft. Het is niet leuk, dat snap ik ook wel, maar oma maakte het er zelf naar. Wat betreft het handje geven, ik zou hier voor nu nog even geen probleem van maken. Ze heeft het even niet met oma en verplicht een handje geven zal dat er niet beter op maken. Ze moet dan weer tegen haar wil in contact maken met oma. Ook al is het maar een handje geven in onze ogen. Een vreemde een hand geven is nog steeds anders dan iemand een hand geven die je meteen altijd snaait om je plat te knuffelen. Laat het even rusten en oma zal zich moeten gaan aanpassen in deze daar ze hiervoor zelf gezorgd heeft. Ze is een volwassen dame die even pas op de plaatst moet maken om de kleine meid de ruimte te geven ipv haar te verstikken met knuffels.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

ik zou zeggen: niet op reageren of puchen!
Dan gaat ze vanzelf wel weer naar oma toe.
en ze heeft de leeftijd 2 en ik zeg nee, dus als je bijv zegt ga eens aan handje geven of zeg even iets, doen ze het net niet!

wel vervelend

Groetjes Gytha

Lekker laten doen!!!

Hier een vergelijkend verhaal. Mijn moeder kan Jade niet rustig laten doen, ze zit steeds van doe dit, kijk hier, wat is dat en dat houd maar niet op zucht…
Laatst is Jade een middag bij haar geweest, en toen ze weer thuis was barste de bom… huilen huilen en huilen (tot ze naar bed ging) veel te veel prikkels gehad!!! Maar dit maar 1 keer, de volgende keer als ze daarheen gaat ga ik er iets van zeggen want wij (Jade, ik en m’n vriend) gaan hier niet de dupe van zijn!!!

Succes!!!

Groetjes Frauk

bij ons wilde jamaica ook nooit naar mijn schoonmoeder toe.ze was toch al heel eenkennig.wij hebben haar nooit gedwongen.