hallo!
mijn dochtertje Melina is net 2 en ze wil niet naar haar overgrootoma. ze ziet haar elke week, bij de bijeenkomsten van ons geloof.
oma wil haar dan knuffelen, vasthouden etc. dat wil Melina niet en dat snap ik best en dat mag ze ook. zelfs een handje geven, wil ze niet. ze rent weg, gaat huilen en zegt: mama/papa/opa HELP!!
ik weet wel waardoor het komt. Oma heeft haar vanaf haar babytijd vastgehouden en geknuffeld, vaak tegen haar zin, steeds weer begon melina te huilen en zich te verzetten. wij hebben vaak genoeg gezegd tegen oma dat ze dat niet moest doen, want dan wil Melina dadelijk niets meer van haar…
dat ging dan eventjes goed…
maar de volgende keer was oma het alweer vergeten en liep weer achter Melina aan.
ik heb toen gedacht: naja oma, je komt er wel achter wat je doet, Melina gaat je straks mijden en wil niets meer van je als je zo doorgaat.
en dat is nu dus zo…
mijn man (het is zijn oma) vindt dat erg. logisch… maar ik zeg: eigen schuld, we hebben het haar vaak genoeg gezegd.
hij wil dat ze haar minstens een handje als begroeting geeft,want het is beleefd om iedereen een handje te geven…ook als je iemand niet aardig vindt. en Melina doet dat bij iedereen , want ze is heel open en vriendelijk,
ik denk dat die oma haar gewoon een tijdje met rust moet laten en dan komt M. zelf wel weer naar haar toe. misschien een paar keer op visite gaan bij oma en Melina naar oma toe laten gaan en niet andersom.
of moeten we haar duidelijk maken dat ze best een handje kan geven?
wie heeft er tips of ideeen?
bedankt!