Dochtertje van 5 maand brabbelt niet meer

Hoi hoi,

Wie o wie herkent dit: onze kleine meid was de laatste weken heel veel aan het brabbelen. Ze keek je dan gericht aan en had hele verhalen Sinds een paar dagen is ze hier in eens mee gestopt. Ze maakt nu in eens hele harde gilletjes en doet “bbrrrr!!” (beetje raar uitleggen ) Maar gezellig babbelen is er niet meer bij Zou ze het nu alweer verleerd zijn, of zou het komen omdat ze andere dingen aan het ontdekken/ontwikkelen is?

Groetjes Daan

Ik denk dat ze lekker andere dingen of geluidjes aan het ontdekken is. Gewoon lekker tegen dr blijven kletsen en wellicht komt daarmee het gezellige geklets wel weer terug.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Ja dat idee had ik ook al, maar het lijkt ineens zo gek. Als ik nu tegen d’r babbel, kijkt ze me aan en begint te gillen(wel met goede zin hoor ) Net of ze niet meer kan babbelen. Ach, ik maak me waarschijnlijk druk om nix, maar vond het gewoon vreemd

whahaha misschien vind ze het gewoon leuk om jouw te zien brabbelen.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Ha ha ha! Dat zal het zijn

Week 21,5 tm 26,5 is een periode van een sprongetje (zie het oei-ik-groei-boek). Kan goed zijn dat ze er gewoon even geen zin in heeft om gezellig te doen.

Groetekes, Sje

Oh, ok dat wist ik niet. Bedankt voor de uitleg Ik zal dat boek eens in de bieb gaan halen. Heb ik al meer mensen over gehoord.

Zoals ik al eerder in topics geschreven het: het oei-ik-groei-boek zou verplichte kost moeten zijn voor kersverse ouders. Hoe vaak hier topics voorbij komen met “hij slaapt ineens slecht”, “ze eet ineens slecht” en hoe vaak dat precies in de periode van een sprongetje blijkt te zijn.

Als iedereen van de kraamzorg dat sprongetjesschema zou krijgen nam dat al heel wat onrust en onzekerheid bij ouders weg. En ik zeg niet dat het bij iedereen altijd helemaal precies klopt maar heel veel onzekerheden zijn wel weg te halen met dat schema.

Groetekes, Sje

Ik heb me net aangemeld op de site van oei ik groei. Daar kun je ook al een hoop info vinden. Nu het boek nog Ik las op de site dat baby’s tijdens een sprongetje in ontwikkeling eventjes achteruit lijken te gaan, om vervolgens weer met een sprong vooruit te gaan. (niet bij elke baby)
O en Quinty heeft gisteren heel even gebabbelt. Ze kan het dus nog wel, alleen vindt ze hardop gillen nu blijkbaar veel leuker