Hoi allemaal,
Ik zal proberen het kort te houden…
Mijn dochtertje (10 maanden, koemelkallergie) was 3,5 week geleden ziek, keelontsteking bleek. Ze at niet meer en dronk weinig. Met moeite kregen we er dagelijk 400-500 ml in. Verdeeld in kleine beetjes over de dag. We bleven haar wel steeds fruit, brood en warm eten aanbieden, maar ze wilde het niet. Na ongeveer een week kregen we er weer hele kleine beetjes eten in. Ze dronk toen tussen de 500-650 ml.
Vorige week ben ik nogmaals bij de HA geweest, aangezien ze nog steeds jengelig was. Haar oortjes bleken nog wat rood te zijn, maar we kregen geen AB mee. Met de keelontsteking trouwens ook niet. Die zei het nog even de tijd te geven, wat eten betreft hoefde ik me geen zorgen te maken.
Nu inmiddels 3,5 week verder eet ze nog steeds bijna niks.
Dit is wat ze op een dag krijgt:
8.30 200ml opvolgmelk (pap lust ze niet), gaat op.
12.30 sneetje brood met of zonder beleg en met of zonder boter, daarvan eet ze tussen de twee hapjes en een half sneetje. (meestal 2 hapjes, het halve sneetje is uitzondering) Direct daarna 200 ml opvolgmelk, daarvan drinkt ze 150 op.
15.30 200 ml opvolgmelk, gaat meestal niet helemaal op. (soms tussendoor nog een soepstengel of liga, maar die wordt meestal ik kleine stukjes gebrokkeld en niet opgegeten.)
18.00 warm eten. Ook daar bakt ze niks van. Gemiddeld tussen de twee hapjes en 1 eetlepel. Fruit na, tussen de 2 en 5 hapjes.
19.30 200 ml opvolgmelk, gaat niet op. Meestal 100-150.
Tussendoor drinkt ze water. Roosvicee oid lust ze niet.
Mijn dochtertje at voordat ze ziek werd stukken beter dan nu. Broodje altijd minimaal voor de helft op. Warm eten minimaal 1 eetlepel. Bovendien kreeg ze om 10 uur nog een fruithap. Die geef ik nu niet meer, aangezien ik die elke dag volledig weg kon gooien.
Ze hapt wel van het brood en warm eten, maar werkt het daarna allemaal net zo vlot weer haar mond uit. Ze duwt ook gewoon de lepel weg en perst haar lippen op elkaar. Ik krijg er bijna niks in.
Van CB en HA moet ik het aanzien.
Mijn dochtertje was al niet dik, maar nu helemaal niet meer. Vorige maand was ze met haar lengte ongeveer op de middellijn, haar gewicht zat tegen de onderlijn. Het is een kleine spillebeen. Wat zouden jullie doen?
Groetjes Desiree