Dochtertje 4 maanden en 60 cm

Hallo mama’s en papa’s

Deze week bij kind en gezin geweest. Onze dochter is nu 4 maanden en 3 dagen.
Zij weegt 6.470 kg en meet 60 cm wat niet groot is. Moet ik mij daar zorgen over maken, ze is nu onder het gemiddelde met haar lengte. Zijn er moeders die dit herkennen. Misschien ook een vraag toe naar moeders waarvan hun kindje nu al ouder is en terug ok is op de groeicurve. Normaal ben ik een mama die echt niet in zit met zulke dingen. Maar wou toch eens weten hoe het gesteld was met jullie kindjes. Zelf ben ik 1m75 en mijn man 1m82 maar sommige van onze familie zijn 1m65, dus wie weet zal zij ook zo groot zijn.
Nog iets zijn er nog mama’s die soja van nutrilon geven en aandikken met johannesbroodpitmeel. Ik ben daar zeer tevreden over, veel beter dan nutrilon a.r., bij mij kreeg ze daar zeer zeer harde stoelgang van en met dit is het perfect en kan je zelf een beetje spelen met de dikmaker
Van een gelukkige mama

Gewijzigd door - lavitje op 03 Dec 2009 14:16:14

Gewijzigd door - lavitje op 03 Dec 2009 17:41:40

Onze oudste had bij 9 maanden maatje 68 en op haar 1e verjaardag verzoop ze in maatje 74. Ze heeft altijd tegen de onderste curve aan gezeten (dus onder het gemiddelde), at gewoon goed in die tijd en heeft zich goed ontwikkeld. Inmiddels heeft ze een gewone gemiddelde lengte en gewicht.

Dus ik zou me geen zorgen maken als ik jou was. Maar als je het niet vertrouwt kun je altijd contact opnemen met je huisarts.

Groetekes, Sje

Niet al te druk om maken en gewoon aankijken, hoe lang ben je zelf en je man? Dat speelt soms ook wel een rol, maar mijn kleintje zat ook lang onder het gemiddelde en is het nu aan het inhalen, ook met haar gewicht trouwens, niet alle kids zijn “gemiddeld” en dat is toch ook okay!
Dat is wat ik er over denk iig!
Succes

Ik zou ook zeggen: maak je niet druk!

Ik ben even gaan zoeken in de boekjes.
Met 4 maanden wogen ze 4885gr en 4400gr (niet gemeten) en met 6maanden was Jacqueline 58cm en woog 5515gr en Silvana was 62cm en woog 5060gr.

En toch zijn ze naar mijn idee heel normaal ontwikkeld. Rennen rond, klauteren overal op, maken duidelijk wat ze willen en wat niet ect ect.
Ze zullen nog steeds aan de kleine kant zijn, maar zitten wel nog binnen de groene lijnen in de curve.

Dat je kindje kleiner is dan gemiddeld wilt helemaal niks zeggen. Er zijn juist kleinere kindjes nodig om tot dat gemiddelde te komen
En als je zelf al niet zo heel erg groot bent, verklaart dat ook gelijk een hoop.

Dus maak je niet druk. Jij kunt er niks aan doen dat ze onder het gemiddelde zit. En het trekt allemaal wel bij

Hoi hoi,

ik heb het ook even opgezocht en Lisa was met 4 maanden 6500 gram en 65 cm, lang en dun dus… Nikki was dunner (5700 gram) en 62 cm… tja, ik zou zeggen, ze ontwikkelt zich normaal hoor

Grtz Von

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie