hallo allemaal
mij dochtertje is nou 1jaar geweest en drink nog steeds smorgens haar pap uit de fles wel gezellig hihi
ik wil graag dat ze het uit een bordje gaat eten omdat ze nou ook een kies erdoor heeft maar krijg het maar niet voor elkaar
hebben jullie tips wat ik kan doen
Dochter wil nog niet pap uit bord eten
Misschien kun je proberen om de helft pap uit een bord te doen en daarna nog een beetje fles, en dat zo opbouwen dat ze alleen nog maar uit een bord eet.
Noah drinkt ook nog pap uit de fles
Liefs, Melanie, (mama van Noah)
<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://b2.lilypie.com/AdNwp1.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” /></a>
Gewijzigd door - Melanie_Christiaan op 02 Nov 2009 10:22:05
Ik vind persoonlijk dat ze op deze leeftijd gewoon pap uit een bordje moeten kunnen eten. Tim krijgt dit al sinds hij 7 maanden is. Nu hebben wij wel het geluk dat hij het meteen is gaan eten. Maar nu nog een papfles zou ik niet doen. Maar goed nu krijg ik vast meer moeders over me heen, want ik weet dat er nog meerdere zijn die een papfles krijgen. Maar goed dat moet iedereen natuurlijk voor zich weten, dit is alleen mijn mening.
Als je echt wil dat ze pap uit een bord gaat eten, denk ik hoe hard het ook is de enige manier om dit te doen. Een bord pap klaarmaken en geven en als ze het niet eet dan geen papfles aanbieden. Is misschien erg moelijk en kost een paar dagen, maar als ze weet dat ze geen fles meer krijgt zal ze dit toch wel een keer gaan accepteren.
Groetjes,
Sandra
Ja inderdaad, uit schaaltje/bordje eten. Puur gemakzucht die fles. Ze is 1 jaar dus op de leeftijd van uitproberen en tot wanhoop drijven.
Pap niet meer uit een fles (sowieso verder helemaal geen flessen meer door de dag heen! Ook sap uit een beker). Klaar ermee.
En eet ze niet, dan eet ze maar niet! Binnen een paar dagen heeft ze door dat er met mama niet te sollen is en kiest ze eieren voor haar geld.
Groetekes, Sje
Ik zou ook gewoon de pap uit een bord geven. Misschien dat je kleine beetjes per keer op kunt warmen. Zo blijft je dochter warme pap houden. Ik ben met Merel ook vrij snel begonnen met pap van een bord eten. Ze krijgt nu soms 's-ochtends de pap nog uit een fles, maar dat is omdat wij haast hebben .
Groetjes Natasja
Met kleine beetjes per keer opwarmen zou ik uitkijken, dat geeft haar alleen maar de kans om er lang over te doen. Zo blijft ze de indruk houden dat ze mama voor haar karretje kan spannen. Als ze hier zitten te treuzelen met hun warm eten dan hebben ze ook pech. Dan eten ze het maar koud. Ze krijgen het warm opgediend en als ze gewoon dooreten kunnen ze tot de laatste hap lekker warm eten hebben. Eigen schuld dikke bult als het dan niet lukt doordat ze treuzelen.
Gewoon 1x warm maken en doet ze er zolang over dat ze het uiteindelijk koud moet eten, jammer dan. Daarvan leert ze wel dat ze maar beter gewoon door kan eten.
Groetekes, Sje
Ik zou het ook een paar dagen proberen met een bordje, misschien is het een kwestie van wennen. En dus doorzetten… Overigens over flesjes vanaf 1 jaar… Minke krijgt er ook nog 1 per dag ( na de lunch) die ik volgens het CB moet blijven geven ivm benodigde hoeveelheid melk. Ik heb daarover gebeld vorige week omdat ik me ook afvroeg of ze die nou nog nodig had. Kennelijk verschillen hier dus ook de ( professionele zeg maar) meningen over…
Uit een beker drinkt Minke helaas ondanks mijn dagelijkse dappere pogingen nog niet ( goed). Mond opendoen en alles eruit laten lopen is namelijk een heeeeel leuk spelletje…!! Dus dan gaat er niet voldoende in. Maar goed we houden vol!
Succes met de pap! groetjes!
Pap uit een bordje is inderdaad beter dan uit de fles ivm de mondmotoriek, maar mijn jongste krijgt 's morgens ook nog lekker een papfles. Hij vindt dit lekker en het is echt een startmomentje van de dag. Samen even lekker op bed de papfles drinken. En soms krijgt hij ook gewoon een boterham, vind hij ook lekker.
Ik heb pas die muesli geprobeerd van de Bambix, maar dat vond hij echt niet lekker. De inhoud van het lepeltje werd er weer zo snel mogelijk uitgeduwd. Dat probeer ik over een tijdje wel weer.
allemaal heel erg bedankt voor de tips
ik probeer het gewoon nog even vol te houden met elke keer een klein beetje maar net wat je zegt simzoe ze laat het er zo weer langs lopen.
ik laat haar een half uur klungelen maar ben wel beetje slap haha want als ze dan maar hooguit 2 goede happen heeft gehad geef ik als nog de fles omdat het wel onbijt is.
en aangezien het hier momenteel helemaal klungelen wanneer ze haar eten wel wil of niet heb ik wel zoiets als ze haar pap maar binnen heeft gehad.
misschien moet ik anders met brood proberen?
en wat geven jullie bij het brood?
mij dochter lust namelijk geen gewone melk daar hebben we ook al van alles mee geprobeerd en thee is ze niet echt gek op hooguit 50cc en dat lijkt me niet genoeg
Hallo hier ook nog twee papfles drinkers hoor.
Lekker s’morgens bij 2boterhamen 250cc ze hebben best nog wel zuig behoefde.
En ik vindt het ook wel makkelijk zo mn oudere dochter krijgt dan ook wat meer aandacht.
En uit een bord krijgen ze wel hun warm eten dus dat gaat wel goed.
Ooit gaan ze het wel uit een bord krijgen maar nu vindt ik het wel even makkelijk.
En drinken uit een tuit gaat hier nog niet goed ook hier krijgen ze dan te weinig vocht binnen op een dag ben dus wel weer wetug gegaan naar de antilek fles.
En ook dit zal ooit wel goed komen.
Wie heeft er een goede antilek bekker dan hier lekt alles word er gek van welke ik ook probeer ik probeer het wel dagelijk.
[/url]
[/url]
Mijn zoontje is 3,5 en drink nog steeds pap uit de fles,en drink bijna alleen maar nog uit de fles.
Behalve als we weggaan of ergens zijn.
De reden is eigenlijk omdat hij anders bijna niet drinkt.
ja dat herken ik dat ze niet drinken.
Maar nu zijn Max en Romy nog vrij jong hoop natuurlijk dat zebinnen nu en een half jaar wel uit een bekker drinken.
Is toch wel beter voor het gebit hoor zou het toch als ik jou was wel een paar x goed oefenen gaat wel ten koste van zn gebitje.
[/url]
[/url]
hallo britt ik heb een eigen merk fles van prenatal antilek gaat niet te moeilijk met drinken en het blijft schoon in huis haha
en mag ik aan jou vragen wat jij bij de 2 boterhammen voor papfles geeft is dat gewoon met friso of iets dergelijks of zit daar ook nog bambix in
ik moet namelijk zelf een beetje klungelen met een eetschema want ons cb heeft nou al 3 x een afspraak verzet en heb toch niet veel aan hun
lange leve ikkeben hoeraaa
<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/pic/091103/XrYM.jpg" alt=“Lilypie Tweede Pic” width=“100” height=“80” border=“0” />[img]http://b2.lilypie.com/uWP3p1.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” /></a>
Gewijzigd door - linda24 op 02 Nov 2009 22:21:36
Ook ik wou met een maand of 8 over naar pap uit bord Nou mooi niet 9 maanden ook niet 10 enz enz
Hij moet het niet Kon op mn kop gaan staan
Vanaf 11 maanden eet hij smorgens gewoon brood en een beker drinken
Eerlijk gezegd gruwel ik ook van pap op een lepel Brrrrrrr vind het zo’n vieze substantie Misschie erfelijk???
Groetjes
Linda
Mama van Bjorn 15-08-08
hoi Linda Max en Romy krijgen 250cc (bambix) in de fles .
Ik heb van die bakjes met 3 van die vakjes die heb ik hellemaal vol met bambix en die giet ik dan in de flessen.
anders duurt hen hun te lang haha ja ja als ze de oogjes los hebben moeten ze ook hun fles maar dat is pas als we allemaal in de kleren aan tafel zitten niet eerder.
Moet wel zeggen dat ze de laatste dagen beter brood eten dan de fles drinken.
[/url]
[/url]
hallo britt
mag ik vragen wat voor schema jij hebt?
ik heb namelijk nou brood geprobeerd en dan de fles maar weet niet hoelang er ongeveer tussen moeten zitten en dan kom ik in de knooi met het fruit hapje
Ik doe ze de fles tegelijk met het brood.
Dan krijgen Ze s"morgens tegen 10 uur meestal een koekje,rijstwafel,craker of soepstengen en een sapje tegen half 12 warm eten met vla na want dan zijn ze zo moe dat kan ik niet later geven dan heerlijk naar bed.
Als ze uit bed komen krijgen ze hun fruit of rozijnen dat vinden ze ook erg lekker.
Tegen 17uur gaan Britt en ik eten en dan krijgen max en Romy Nog een fles in de box doen ze zelf. En als wij het dan op hebben krijgen ze brood.
Wat voor schemma heb jij dan??
ben wel benieuwd haha
[/url]
[/url]
hallo britt
ik ben momenteel heel erg aan het klungelen met eten of ik mij dochtertje hahaha.
ze krijgt nu smorgens een broodje tegen half8 en tegen 8 uur half9 de fles maar dan zit ik met fruit.
eerder kreeg ze dat tegen half 10 maar nu is ze tegen 10 half 10 10 uur moe dus dan gaat ze slapen en word ze tussen 11 en half 12 wakker .
dat deed ze eerder nooit dan was het hooguit 3kwartier slapen
daar zit ik dus een beetje te klungelen want als ze half11 wakker is krijgt ze om 11 uur fruit 1uur brood en dan 2uur naar bed
en dan s avond s tegen 5 uur half6 eten en tegen half 8 150 fles
s avonds gaat het wel goed maar het is nu net smorgens met het brood en fruit
hoop dat je er een beetje uit komt hihi