Dochter wil geen diksap/thee

Hallo allemaal,

Ruim 3 maanden geleden vond ik het moeilijk om onze dochter naar 4 flessen te krijgen, toen heb ik hier hele goede tips en raad gekregen, nu zit ik met het volgende:

Onze dochter, nu 8 maanden, wil maar geen thee of diksap drinken. We hebben alles al geprobeerd, verschillende smaken sap, kabouterthee enz, maar we krijgen het er niet in. Zodra het lieve kind in de gaten krijgt dat er iets anders in haar flesje zit als melk, draait ze heel resoluut haar hoofd om, haar mondje blijft stijf dicht en ze zet het op een brullen. Ik kreeg al van iemand de tip om het met een lepeltje te proberen, maar dat gaf precies hetzelfde. Van een tuitbeker/antilek beker wil ze ook niets weten, dus dat is ook geen oplossing.
Na 1 dag opvolgmelk wou ze al 1 fles minder, dat gaat allemaal prima, ik heb ook het idee dat ze met haar fles je voor het slapengaan aan het afbouwen is, ze heeft al meerdere keren geweigerd, maar als iedere keer als we die fles eraf willen halen, drinkt ze hem voor de helft op. We geven haar nu al 2 of 3 weken een halve fles voor ze naar bed gaat, maar ik heb dus het idee dat dat meer voor de dorst is, dan dat ze het nodig heeft. Ze heeft om 17.30 's avonds haar groentehap met een yogolino, en dat gaat altijd helemaal op, dus het lijkt me erg gek dat ze dan om half 7 weer honger zou hebben.

Sorry voor dit lange verhaal, maar heeft iemand misschien ideeen/raad/advies?

Alvast bedankt voor jullie reactie.

gr. trotse mama

En als je gewoon koud water geeft in plaats van thee of diksap?

En volhouden die laatste fles niet te geven.
Als ze echt dorst heeft drinkt ze echt wel.

M.

Koud water wil ze ook niet, ze wil echt alleen melk, anders niet. Ze krijgt nu al bijna 3 weken lang een half flesje voor ze naar bed gaat, en die drinkt ze dus, volgens mij, puur voor de dorst.
Toen dit begon, heb ik het gevraagd bij het cb, maar daar kreeg ik niet echt een antwoortd of oplossing, alleen maar hoeveel vocht ze binnen moet krijgen en dat ik er anders vitamine D bij moet geven.

Hoi,

Wij hadden hier een bekertje (te koop bij de DA drogist) met een opstaand randje.
Dit is voor kinderen die nog niet zelfstandig kunnen drinken.
Jouw kindje is 8 mnd en kan dit ook nog niet zelf , maar wel met hulp.
Je zou deze kunnen proberen.
Als jou kindje diksap en thee weigert probeer dan eens roosvisee aangelengd met water.
Dat vonden/vinden ze hier erg lekker!
Dit bekertje kun je ook gebruiken voor als je kind zelf al een beker vast kan houden. Echt heel handig!

Groetjes Lisan.

En als je de diksap een beetje verwarmd. Tenslotte is ze alleen nog maar warme melk gewent. Dus misschien heeft ze er moeite mee, dat ze nu iets kouds te drinken krijgt.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Hallo mama 1,
Hier ook een dochter wat moeilijk geen andere smaken wou drinken. Ik heb het maar even laten geworden met haar, Ik wou haar continue niet gaan pushen… Dan krijg je op den duur dat ze helemaal geen andere smaken drinken wil wennen. Wat ik gewoon op den duur deed is gewoon naast de standaard flesje melk kreeg. Is tussendoor gewoon een 120 cc water met 1 a 2 schepje flesvoeding in de melk en roosvicee multivitamine er in gedaan. het gaat om een drupje zodat ze niet in de gaten had dat dat er in zat. Ze dacht dat gewoon een flesje melk was. en zonder probleem dronk ze het op. Op den duur bouwde ik het af naar 1 schepje en toen naar gewoon roosvicee. Mijn dochter was nooit zo dol op diksap en thee.
En nu drinkt ze alles.

Groetjes Jolanda

Onze dochter wou ook nooit iets anders drinken dan haar melk, en ineens op het KDV dronk ze uit een rietjesbeker. Dat was net voor dr 1 ste verjaardag.

bedankt allemaal voor de goede tips. Diksap een beetje warm maken trapt ze niet in (ze is af en toe echt een kleine dondersteen), ik heb het een paar dagen laten rusten, want ze begon echt dwars te liggen. Morgen waag ik er een nieuwe poging aan, we zullen zien.