Hallo allemaal,
Ruim 3 maanden geleden vond ik het moeilijk om onze dochter naar 4 flessen te krijgen, toen heb ik hier hele goede tips en raad gekregen, nu zit ik met het volgende:
Onze dochter, nu 8 maanden, wil maar geen thee of diksap drinken. We hebben alles al geprobeerd, verschillende smaken sap, kabouterthee enz, maar we krijgen het er niet in. Zodra het lieve kind in de gaten krijgt dat er iets anders in haar flesje zit als melk, draait ze heel resoluut haar hoofd om, haar mondje blijft stijf dicht en ze zet het op een brullen. Ik kreeg al van iemand de tip om het met een lepeltje te proberen, maar dat gaf precies hetzelfde. Van een tuitbeker/antilek beker wil ze ook niets weten, dus dat is ook geen oplossing.
Na 1 dag opvolgmelk wou ze al 1 fles minder, dat gaat allemaal prima, ik heb ook het idee dat ze met haar fles je voor het slapengaan aan het afbouwen is, ze heeft al meerdere keren geweigerd, maar als iedere keer als we die fles eraf willen halen, drinkt ze hem voor de helft op. We geven haar nu al 2 of 3 weken een halve fles voor ze naar bed gaat, maar ik heb dus het idee dat dat meer voor de dorst is, dan dat ze het nodig heeft. Ze heeft om 17.30 's avonds haar groentehap met een yogolino, en dat gaat altijd helemaal op, dus het lijkt me erg gek dat ze dan om half 7 weer honger zou hebben.
Sorry voor dit lange verhaal, maar heeft iemand misschien ideeen/raad/advies?
Alvast bedankt voor jullie reactie.
gr. trotse mama