Dochter van 22 maanden loopt nog heel breed

Is dit normaal? Ik maakte mij zelf nog geen zorgen, omdat mijn dochter pas net 2 maanden loopt (ze was erg laat) maar anderen mensen blijven er mij maar op wijzen dat ze nogsteeds zo breed loopt. Dus niet met haar beentjes mooi naast elkaar maar echt nog wijdbeens. Ik zeg steeds tegen die mensen (ook de leidsters van het kdv) ja, maar ze loopt pas een maand of 2,dan is het toch normaal dat ze nog niet helemaal stabiel en mooi recht lopen? Aan hun reacties merk ik dat zij daar toch hun bedenkingen bij hebben. Moet ik hier iets mee of heeft mijn gevoel gelijk dat ze gewoon nog wat tijd nodig heeft?

mama1980

Kindjes die net twee maanden lopen, lopen nog niet netjes met de benen naast elkaar. Ik zou je er nog niet al te druk om maken. Vraag eens aan de leidsters of ze haar willen vergelijken met een jonger kindje dat net twee maandjes loopt. Dan zullen ze niet veel verschil zien. Alleen oogt het bij de jouwe anders omdat de verhouding van haar lichaam anders is dan de verhouding van jongere kindjes. Zij begint al een beetje een peuterlijfje te krijgen.

Maak je eigen nergens druk over zeg!
Laat ze lekker l*llen!!!

Een kind wat net loopt zet de benen altijd breder om meer steun te krijgen bij het lopen en later worden het x benen (heeft Aaron nog steeds) en dat kan zo blijven nog een paar jaar zei de podoterapeut.

Het is heel normaal en een normale ontwikkeling.

Gr, Danielle

Als het jou eigen gevoel zou zijn, dan zou ik er wat mee doen! Als je zelf niet vind of denkt dat er iets aan de hand is, zou ik het lekker laten geworden!
Hier was het juist andersom, kindje van 13 maand dat niet gaat staan! En iedereen zei komt nog wel. Bleef toch knagen, dus straks een afspraak bij de kinderarts!
Daarom, eigen gevoel volgen! Die is als moeder zijnde vaak goed hoor

Manderijn

Hoi,

Inderdaad kindjes die net lopen, lopen nog niet zo netjes en daar is niks mis mee. Maar als je kindje echte O beentjes heeft dat is wat anders en daar Zou ik zelf wel naar laten kijken. Misschien groeit ze er nog over heen en zo niet ben je er op tijd bij.

Mijn dochter liep ook pas met 22 maanden. Ze is hypermobiel en dat was bij haar de reden dat ze wat later liep.

Succes.

oh wat is dat spruit, hypermobiel?

mama1980