Dochter vaak ziek


#1


 

Hallo,

ik heb een vraagje of zoek tips e.d..

Ik heb een dochter van 5 jaar oud..voordat zij naar school ging was ze nooit echt ziek.ja wel eens verkouden enz maar niks ernstigs.. zelfs toen zij waterpokken had was ze niet ziek..sinds ze 4 is gaat ze naar school en is aan de lopende band ziek..er gaat geen week voorbij of ze is een dag of meerdere dagen ziek.Ik ben ermee naar de huisarts geweest maar daar werd verteld dat ze gewoon vatbaarder is dan andere kids .doordat ze niet op een peuterspeelzaal gezeten heeft krijgt ze het nu.

zo heeft ze heel vaak last van oorontstekingen. koorts enz..toen het laatst 30 graden was en zij lekker met vriendjes in een zwembadje zat werd ze ziek.. overdag niks aan de hand en in de avond kreeg ze koorts..verleden jaar heeft ze met roodvonk in het ziekenhuis gelegen..zware koorts en noem maar op..

Ik weet dat ik er niks aan kan doen maar voel me schuldig aan het feit dat zij zo vaak ziek is..waardoor ze elke week wel wat mist op school..soms is ze gewoon 2 weken lang ziek..ze kan amper een week volmaken op school..ze is altijd wel een dag of meerdere dagen ziek..dit is slopend voor zowel haar als ons..

toen zij met roodvonk in het ziekenhuis lag heb ik de kinderarts erop aangesproken maar die verwees mij naar de huisarts..schoot ik ook niks mee op..nu tijdens een school onderzoek van de school dokter is vastgesteld dat haar linker oor niet helemaal goed hoort..nu vraag ik mij af: zou het liggen aan dat ze buisjes nodig heeft? of moet ze gewoon haar neus en keel amandelen laten knippen?

Ik wordt er zo moedeloos van dat ze zo vaak ziek is..voel me een slechte moeder ook al weet ik dat ik er niks aan kan doen.

Ik ga ook weer een afspraak maken bij de huisarts want dit kan gewoon niet! Heb het ook besproken met haar Juf en zij stelde ook voor om gewoon weer naar de huisarts te gaan..

wie heeft er hier ervaring mee en wie heeft er ook een kindje die zo vaak ziek is of geweest is?

Ik ben op zoek naar tips e.d

groetjes rebecca


#2

Beste Rebecca,

Ik heb 2 zonen van 2+4 jaar en die waren elke week ziek ik bedoel 40 grade koorts en altijd moe!! Ik ben overal geweest en kwam later bij iemand terecht die levend bloedanalyse deed en kreeeg aan de hand van dat onderzoek voedings adviezen en antieschimmelkuur toen ging het een tijdje beter later begon het weer en nu zijn bij beide hun amandelen verwijderd en ik moet zeggen dat scheelt. Alleen hun slaapstoornis bestaat nog iemand goede tips?


#3

hallo,

ik heb een kindje van 7maanden dus ik weet er niet veel van maar ik had zo'n kindje bij mij op mijn stageplaats die had dat ook en de dokter kon er ook niet achter komen wat het is het bleek dat het kindje zich niet lekker voelde in de groep of ze miste mamma ze wilde het dan wel niet zeggen tegen de juffrouw maar de dag voordat ik wegging heb ik het gevraagd aan haar ik zei dat ik het niet zou doorvertellen maar van haar heb ik veel geleerd het meisje vond de groep niet leuk en voelde zich niet op haar plek daar

misschien dat het daaraan ligt

groetjes stephanie