Dochter vaak ziek


#1


 

Hallo,

ik heb een vraagje of zoek tips e.d..

Ik heb een dochter van 5 jaar oud..voordat zij naar school ging was ze nooit echt ziek.ja wel eens verkouden enz maar niks ernstigs.. zelfs toen zij waterpokken had was ze niet ziek..sinds ze 4 is gaat ze naar school en is aan de lopende band ziek..er gaat geen week voorbij of ze is een dag of meerdere dagen ziek.Ik ben ermee naar de huisarts geweest maar daar werd verteld dat ze gewoon vatbaarder is dan andere kids .doordat ze niet op een peuterspeelzaal gezeten heeft krijgt ze het nu.

zo heeft ze heel vaak last van oorontstekingen. koorts enz..toen het laatst 30 graden was en zij lekker met vriendjes in een zwembadje zat werd ze ziek.. overdag niks aan de hand en in de avond kreeg ze koorts..verleden jaar heeft ze met roodvonk in het ziekenhuis gelegen..zware koorts en noem maar op..

Ik weet dat ik er niks aan kan doen maar voel me schuldig aan het feit dat zij zo vaak ziek is..waardoor ze elke week wel wat mist op school..soms is ze gewoon 2 weken lang ziek..ze kan amper een week volmaken op school..ze is altijd wel een dag of meerdere dagen ziek..dit is slopend voor zowel haar als ons..

toen zij met roodvonk in het ziekenhuis lag heb ik de kinderarts erop aangesproken maar die verwees mij naar de huisarts..schoot ik ook niks mee op..nu tijdens een school onderzoek van de school dokter is vastgesteld dat haar linker oor niet helemaal goed hoort..nu vraag ik mij af: zou het liggen aan dat ze buisjes nodig heeft? of moet ze gewoon haar neus en keel amandelen laten knippen?

Ik wordt er zo moedeloos van dat ze zo vaak ziek is..voel me een slechte moeder ook al weet ik dat ik er niks aan kan doen.

Ik ga ook weer een afspraak maken bij de huisarts want dit kan gewoon niet! Heb het ook besproken met haar Juf en zij stelde ook voor om gewoon weer naar de huisarts te gaan..

wie heeft er hier ervaring mee en wie heeft er ook een kindje die zo vaak ziek is of geweest is?