Dochter klets 's middags in bed (11 + mnd)

Ik heb deze vraag ook op forum 0-1 jaar gesteld maar bedacht me dat ik 'm misschien ook wel hier zou kunnen stellen omdat ze bijna een jaar is en i.v.m. dat ochtendslaapje).

Mijn dochter, als ik haar 's middags in bed leg (zo rond 13.30 uur), is ze meestal 1,5 soms 2 uur (vandaag dus) aan één stuk door aan het kletsen, niet huilen dus. Vaak valt ze dan nog een half uurtje in slaap, vandaag niet, na twee uur kletsen heb ik haar er maar uit gehaald. Heeft iemand anders dat ook?

Ik leg haar ook om 10.00 uur in bed en dan slaapt ze na een half uur kletsen ongeveer 3 kwartier.

Ik heb op internet gelezen dat een baby van ongeveer 1,5 jaar nog maar 1 slaapje nodig heeft in de middag maar ik vraag me af of ik daar niet alvast mee moet beginnen… Moeilijk hoor. Ik heb dat wel eens gedaan maar dan valt ze na de boterham aan de borst in slaap. Als ik haar dan in bed leg, heeft ze in eens geen zin meer om te slapen. Lastig, lastig.

Eigenlijk niet handig om hetzelfde topic zo in 2 forums te starten. Gewoon in 1 forum is beter.

Groetekes, Sje

Aan de ene kant heb je gelijk maar aan de andere kant zitten op het forum 0-1 jaar veel moeders met veel jongere baby’s dan ik en hebben ze dus geen ervaring (lijkt mij) met mijn “probleem” wat ik voorleg… of ben je het daar niet mee eens? Als deze topic als storend wordt ervaren hoor ik het graag en dan zal me ik daarbij neerleggen. Ik zal dan het bericht op het forum 0-1 verwijderen.

Gewijzigd door - Sabijn op 27 Jan 2009 21:56:23

In het topic op forum 0-1 jaar staan al reacties. Die zou ik dan juist niet verwijderen.

Het wordt over het algemeen erg onhandig gevonden als je op verschillende plaatsen hetzelfde topic plaatst. Mensen typen nooit 2x precies dezelfde reactie. Is teveel moeite.

Het gaat om het principe dat ze ligt te kletsen in plaats van slapen. Dan maakt leeftijd niet meer uit en ze zit nog in 0-1 jaar. En voor reacties maakt het niet uit. Ik heb 2 kinderen van 4 en 5 jaar en lees net zo goed mee in het babyforum om evt. tips te geven uit mijn ervaring.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 27 Jan 2009 22:05:14

Gewijzigd door - Sje op 27 Jan 2009 22:06:19

Hoi Sabijn,
Ik heb het topic op beide pagina’s gelezen!
Mijn zoontje is nu bijna 14 maanden en hij deed hetzelfde als jouw dochter. Ook rond die leeftijd. Wat bij ons gebeurde was dat hij aan het eind vd ochtend een tukje deed en later in de middag. Vooral bij dat laatste slaapje duurde het dan lang voor hij sliep. En op een gegeven moment lag hij dan 's avonds ook nog een tijd wakker en te kletsen in bed. Toen dacht ik: dit moet ff anders. Het heeft wel een tijdje geduurd eer zijn ritme echt aangepast was hoor. Maar nu slaapt hij al weer een tijdje vanaf ca half 1 tot ongeveer half 3 ( soms langer soms korter). Als het lang duurt voor je kindje in slaap komt, is het misschien toch niet zo heel moe?
Als Jack wakker wordt na zijn middagdutje en hij ligt nog lekker te kletsen/tutten in bed pak ik hem er ook niet direct uit hoor! Zeker als ie een korte tuk maakt voor zijn doen. Dan denk ik: zolang je nog lekker ligt rust je nog effe uit, ja toch!?

Als je het ritme wilt veranderen, moet je dat in kleine stapjes doen. Je kan de boterham wat vroeger geven? En dan lekker naar bed.

Succes!

Groetjes van Christa

hey ,

gewoon lekker laten kletsen, op deze manier rust ze in ieder geval wel uit…( en jij hebt ook even tijd voor je zelf.)
als ze haar slaap nodig heeft, slaapt ze wel…maar eruit laten is vaak net teveel voor ze, worden ze weer jengelig enzo…
mijn dochter deed en doet dat ook hoor, maar z’on 1 of 2 keer in de week neemt ze een inhaalslag en slaapt ze zo 2 uur…

je kan inderdaad de boterham wat eerder geven, wanneer ze smorgens niet slaapt, en haar dan gewoon rond 11/ half 12 naar bedje brengen…deed ik hier ook toend e ochtendsslaap er af ging, maar ze het nog niet tot haar middagslaapje kon redden.

enne je moet je topics gewoon zetten waar jij ze fijn vind,misschien krijg je bij de ene wel heel ander soort adviezen, doordat daar andere mama’s met andere leeftijdgroepen zit. en juist met jou dochter zit je precies tussen de 2 in…
en moeders die veel op dit topic zitten, zullen wel niet zovaak op die andere zitten, dus toch niet lastig?
ik plaats ze soms ook wel dubbel, omdat ik bij de ene bijna geen reacties krijg, en bij de andere juist heel veel…

groetjes

Gewijzigd door - eeja op 28 Jan 2009 23:04:03

eeja je moet je topic gewoon bij een dezlefde leeftijd openen precies wat sje ok al zegt ze worden heus wel gelezen en zo vervuilje het topic alleen maar

soms val je er net tussen in…bijna 1 jaar kan bij 0-1 en bij 1 -4 jaar.
ik snap alleen niet wat het probleem zo is…
misschien hebben moeders die het topic lezen bij 0-1 er wel wat aan, en de mama’s bij het topic 1-4 ook…juist omdat ze niet op het andere topic zitten…
is dan toch alleen maar goed?

maar laat maar, dit topic gaat over kletsen in bed…en niet over het plaatsen van topic en wie er wat van vind…niet zo leuk voor diegene die het topic opende…die wil reacties lezen over haar vraag en niet hierover hihihi

Gewijzigd door - eeja op 29 Jan 2009 12:27:33

En als het over vervuilen van het topic gaat…ik moet eerlijk zeggen dat ik altijd graag op meerdere forums keek, dus ook nog op die van 0-1 jaar; altijd leuk en interessant om mee te lezen. Maar momenteel zie ik daar door de bomen het bos niet meer. De topics worden zo superlang en gaan allang niet meer over waar het in 1ste instantie om te doen was volgens mij.
Of moet ik dit nou eigenlijk weer daar zeggen? Hihi

Groetjes van Christa

mee eens Sje was duidelijk en 2x is ook niet nodig, maar om nu te schrijven een topic vervuilen vindt ik nogal misselijk over komen van Lieke33. Als het 1x gezegd wordt is het ook prima en dat had Sje al gedaan.

Idd bij baby 0-1 jaar kan ik niet meer mee lezen want het zeijn elle lange topics die niet meer gaan over het onderwerp! Erg jammer!

groetjes Gytha

mijn dochter Britt heeft het ook wel eens ja dat ze ligt te zingen en te kletsen in haar bed s middags ik laat haar maar lekker even liggen ze rust toch wel en ik kan ook even wat doen.
Na een uurtje haal ik haar er meestal weer uit.

[/url]Lilypie Eerste Verjaardag Ticker