Mijn dochter drinkt sinds een paar dagen echt veel te weinig, hooguit 100cc per fles (vaak ook minder). Vaker een fles aanbieden accepteert ze niet. Fruithapje eet ze ook maar half.
Ze is verder niet ziek en misschien dat ze in een sprong zit, maar dat neemt niet weg dat ze te weinig vocht binnen krijgt. Maak me nog geen zorgen, maar zou het fijn vinden als ze toch wat meer zou drinken…
Iemand tips?
Dochter 5 mnd drinkt te weinig!
Week 14,5 t/m 19,5 =sprong
Week 22,5 t/m 26,5 = sprong.
Geen idee hoeveel weken ze precies is, maar verandering van eetlust kan nogal eens veroorzaakt worden door een sprong.
Ik zou me nog niet meteen zorgen maken over te weinig vocht. Zo acuut drogen ze niet uit. Even een paar dagen aanzien en mogelijk dat het dan vanzelf weer goed gaat.
Bij een kindje wat borstvoeding krijgt is ook niet exact te zien hoeveel het drinkt.
Groetekes, Sje
Gewijzigd door - Sje op 17 Mar 2010 13:08:44
Hoi,
Bij ons was het een teken van ziek worden. Ze begon met minder drinken (ook hooguit 100 cc) en vervolgens werd ze ziek/grieperig…Is inmiddels bijna 5 weken geleden en ze kwakkelt nog steeds. Hoop niet dat het bij jouw kindje ook een voorloper op een griepje is!
Groetjes Annemiek
Ik ben ook bang dat het hier om ziek worden gaat… flinke snottebellen, 2 poepluiers, flinke plasbroeken en verhoging vanmiddag… nog maar 150cc gedronken vandaag en een half fruithapje… Ik wacht het nog ff af en mocht het niet beter worden morgen maar ff langs de huisarts…
@Annemiek, beterschap met Mirthe!
Hoi Zwelgje 74,
Jouw kindje is wat grieperig, is daardoor niet lekker en heeft weinig eetlust.
Zou me niet te veel zorgen maken.
Alle beetjes melk die ze binnen krijgt is toch mooi meegenomen.
Als ze wel goede plasluiers maakt is het goed.
Zou wat minder in de flesjes doen want anders kun je de rest weggooien en dat is zonde.
Wat minder fruit is nu ook even niet zo erg. Desnoods even stoppen met fruithapje.
Laat je kindje maar even uitzieken.
En ze heeft maar een klein beetje verhoging of is de koorts omhoog gegaan?
Geef de kleine even een zetpilletje voor het slapen gaan als je die hebt. Zal ze lekker op slapen!
Beterschap voor de kleine!
Groetjes Lisan.