Dochter 19 maanden komt uit bed

Hallo,

Mijn dochter is 19 maanden en sinds 3 maanden ligt ze in een groter bed (aangezien we toen verhuisd zijn en een tweede verwachten, leek het ons wel handig om haar meteen in een groter bed te laten slapen).
Het is de eerste maanden goed gegaan, maar nu heeft ze door hoe ze uit bed moet klimmen.
Als ze s’nachts of s’morgens (veel te vroeg) wakker wordt, klimt ze uit bed en komt naar onze kamer gelopen.
We leggen haar elke keer terug, maar als je dat om vijf uur s’nachts al een paar keer gedaan hebt, pak je haar toch bij je, omdat je anders zelf niet aan je nachtrust toe komt.
Ik vind het niets om haar op haar kamertje te laten rond sluipen, omdat ik bang ben dat ze me dan bijv. de klerenkast overhoop haalt.
Heeft iemand hier een tip over?
Ik heb er al aan gedacht, dat ze misschien haar middagdutje niet meer nodig heeft, maar aangezien ik over 3 maanden een tweede krijg, wil ik dat middagdutje er toch nog graag in houden.
Ze slaapt s’middags van ongeveer 11 tot 1 en gaat s’avonds om ongeveer half acht naar bed.

hallo!!

Ik heb hier ook over zitten nadenken. Ons zoontje is wel wat ouder, maar slaapt nog in een ledikantje. Maar de wieg wordt een beetje krap voor Thije, dus die wil ik binnenkort in het ledikantje hebben. Ik denk dat ze nog te jong is voor een beloningssysteem, of het lampje techniek (als de lamp aangaat dan mag je eruit). Misschien toch weer even in een ledikantje laten slapen, ze is ook nog best jong. Of als de baby daarin gaat slapen, in een campingbedje. Jij hebt nu ook je nachtrust nodig, en geloof me, straks helemaal!!! Succes!

Lilypie 1st Birthday Ticker

Lilypie 3rd Birthday Ticker

Wel vroeg al om je kindje al in een groter bedje te laten slapen met 16 maanden.
Onze dochter hebben we een peuterbedje gegeven pas na haar tweede verjaardag maar zelfs dat vonden we wel al wat vroeg omdat ze er regelmatig s’nachts uitvalt. Dat uit bed stappen hebben we gelukkig niet maar ze is altijd wel heel moe als we haar op bedje leggen. misschien is je dochtertje niet moe genoeg en gaat ze daarom de boel verkennen.

In dat geval kun je haar middagslaapje wat verkorten. Dan doe je 1 uurtje in plaats van twee. Heb je toch nog een uurtje voor jezelf. en dan maar kijken of ze minder haar bedje uitkomt s’nachts.

Kan je dochtertje zelf al de klerenkast openmaken ?

Haha nee dat lijkt mij ook niets om alles telkens opnieuw op te moeten vouwen.

Misschien een haakje op de deur, zo hoog dat je dochterje er niet bijkan.
Zo zou ik het gedaan hebben.

hoi hoi, vind het wel erg jong om haar in het groote bed te doen, Chelsea slaapt nog steeds in haar ledikantje(weet ook zeker ddat zij eruit zou klimmen) Als Chelsea 2 , 2 en een half is maken we een andere kamer voor met een groote bed!! Ik zou haar toch weer in het ledikantje doen, bij ikea of op internet heb je voor een paar cent een ledikantje!! groetejs Esther

Emilie lag met anderhalf ook al in een peuter bedje met opstaande rand, waarin in het midden een opening is aan beide kanten waar ze in en uit kan stappen. Toen ze eenmaal een keer uit haar ledikantje was geklommen en op haar hoofd was gevallen ben ik overgestapt naar een peuterbed, hoor! De eerste week is ze er vaak uitgeklommen maar dat was na een week continue terugleggen etc vanzelf weer over. ook door de kamerdeur dicht te doen was het uit bedklimmen gauw afgelopen. Zelfs nu blijft ze in bed, totdat ik haar kom halen. Ik denk dat jou kleintje heel goed weet dat als ze maar lang genoeg volhoud, mamma haar op een gegevenmoment toch in bed neemt. Als je een keer overstag gaat, ook al is het met de beste bedoelingen, dan heeft ze gewonnen. Ik weet het, het is niet simpel, ken het heel goed. Die kleine van mij is ook zo’n doerak, vandaar dat ik toch stug volhoud en haar alleen vanaf 7 uur (indien ze vroeg wakker is, meestal slaapt ze prima door tot een uur of 8) pas ga halen om bij ons even te liggen, voor die tijd blijft ze toch echt in haar eigen bed.

Jaah,ik ken het! Goed uitgelegd dat Thimo nu een grote vent is.en geen baby meer.Dus een grote jongens bed hoort erbij! Nou afzien die eerste week! Hij was zo slim,om bij papas kant erin te kruipen.(Nee niet bij mama,want die bonjourt me gelijk terug).En mama kon hem dan weer terugleggen.Na n week wordt je dat behoorlijk beu.
Toch zijn babybed weer inelkaar gezet,Want babys horen in een baby bed!
Nou,je moest hem de volgende nacht eens horen,toen ik hem erin zette.
Nee,nee grote bedje slapen!!! OK prima,maar als je er nog een keer uitkomt,dan ga je echt daarin! Het bedje nog 2 wkn laten staan.En sindsdien.NO problemo!
En sochtends hoor ik hem op zijn gemakje spelen,met zn autotjes,na ong. 15min komt hij me wekken! Die zachtje armpjes om me heen! ZALIG!!!

Hallo Sennepen,

Onze dochter is 2 1/2 jaar en slaaapt nog steeds tussen de middag.
Soms wel 3 uur achtereen en dan gaat ze pas om 19.30 op bed.
Jouw kindje is nog maar 19 maand oud,
Ik zou je kindje rond 12 uur op bed doen en dan 2 uur laten
slapen.
Daarna gewoon wakker maken.
Savonds gewoon rond half 7 in bed leggen.
Elke was savonds een poos aan het spoken in bed en wilde
niet gaan slapen.
Toen kwamen wij op het idee om haar flink moe te maken.
Na het eten nog naar buiten gaan en dan mocht ze nog rennen,
en even naar de speeltuin, loopfiets mee (bij droog weer)
Ze was dan echt goed moe en sliep meteen en smorgens ook wat langer
(tot half 7/7uur)
Ik weet niet of ze een speen heeft, maar die zou je ook in kunnen
doen en zeggen dat het nog veel te vroeg is en alle mensen nog
slapen.
Dit werkt bij ons ook goed wanneer Elke een keer vroeg wakker is.
Soms ook om 5 uur wakker.
Ze doet haar ogen nog even dicht en slaapt weer door.
Elke mag niet eerder dan half 7 bij ons op bed komen. Tot die tijd
blijft ze gewoon in haar ledikantje liggen.
Ze heeft ook knuffels in haar bed liggen om mee te spelen.
Heeft jouw kindje dit ook?