Dochter 17 mnd eet bijna niks meer

Mijn dochtertje, 17 maanden, eet eigenlijk al sinds we over zijn op ‘normaal’ eten erg mondjesmaat. Haar pap drinkt ze altijd goed, maar brood was een ramp. Evenals fruit. Warm eten daarentegen wel weer goed.
Sinds vorige week maandag gaat 't echt een stuk minder. Ze heeft maandag op dinsdag wat overgegeven en 's ochtends net na haar pap nog wat. Verder had ze wat verhoging. Nu heeft ze zo nu en dan nog steeds wat verhoging 37,8 ofzo, maar de keer erna weer 36,6.
Wij zijn zelf vorige week ook allebei ziek geweest, maar dat was twee dagen en daarna ging het weer prima.
Mijn dochtertje eet nu al acht dagen het volgende:
210 pap, 2-5 kleine stukjes brood, met geluk een half koekje, 5 hapjes warm eten en 3-6 hapjes toetje. Daarna nog 100 (dunne) pap.
Dit is gewoon echt weinig! Mijn dochtertje is al zo’n sprietje. Ze is wel jengelig, maar er zit ook weer een tandje aan te komen. Niet dat ik bij de vorige vier tandjes daar veel van gemerkt heb.
Wat zouden jullie doen?
Ze is verder wel erg actief en drinkt goed. 2 bekers heel erg verdunde diksap en 1 beker soyamelk.

Groetjes Desiree

Zolang ze goed drinkt, geen zorgen over maken. Als ze ziek zijn geweest doen ze vaker een poosje moeilijk met eten.

Daarnaast heeft ze de leeftijd om uit te proberen hoever ze kan gaan en om uit te proberen of papa en mama ervoor zwichten om met lekkerdere alternatieven te komen want de meeste ouders worden nerveus als hun kleintje niks eet en gaan dan dingen geven waarvan ze weten dat die kleine mop het lekker vindt.

Niet intrappen!

Typ bij de zoekfunctie bovenin beeld even niet willen eten in en dan krijg je heel wat topics die over dit onderwerp gaan. Hoef ik niet nog een keer heel mijn lap tekst met tips te typen.

Groetekes, Sje