Dktp

Hallo allemaal!
Waarschijnlijk is hier al veelvuldig over geschreven, maar ik stel mijn vraag toch maar in een nieuwe topic.
Madelief heeft maandag haar derde DKTP-prik gehad. Bij de eerste twee had ze nergens last van. Maar nu lijkt het toch anders te zijn, maar ik twijfel of het wel met de DKTP te maken heeft.
Maandagochtend kreeg ze haar prikjes, daarna heeft ze lekker geslapen en was er niets aan de hand. In de middag was ze ineens enorm verdrietig en aan het huilen. Ze wilde niet drinken en haar in bed leggen was ook geen optie, dus uiteindelijk is ze op mn borst in slaap gevallen en heb ik haar op bed gelegd. Toen sliep ze heerlijk tot de volgende fles en dronk deze op.
Gisteren was de oppas er en verliep de dag zoals gewoonlijk, goed drinken, zonder gehuil en voldoende slaap.
Maar nu… vandaag…
In de ochtend heeft haar vader haar de fles gegeven en toen de oppas kwam lag ze nog in de box en was vrolijk en lief. Niet lang daarna is ze op bed gelegd en heeft heerlijk geslapen. Toen ze wakker werd was het tijd voor de volgende fled en dronk ze maar 50 cc. Daarna was de fles er niet meer in te krijgen. Toen is de oppas maar met haar gaan wanelen en was ze weer vrolijk en lachend. Toen ze thuis kwamen probeerde de oppas haar nog wa drinken te geven, maar ze wilde niet. De oppas heeft haar op bed gelegd en ze sliep meteen. Na twee uur werde ze wakker en nog wilde ze geen fles: krijsen en gillen. In bed gelegd en ze sliep meteen. Twee uur later wakker en toen heeft de oppas er wel een hele fles ingekregen…
Is dit typisch iets voor DKTP, twee dagen erna???
Heel graag zou ik jullie ervaringen horen!
DANK

geen flauw idee! Maar thije heeft vandaag zijn 3e prikjes gehad, en hij heeft vanmiddag voor het eerst drie keer overgegeven. Twee keer in zn bed, en 1 keer tijdens het drinken! Misschien heeft dat er ook mee te maken? De fles van daarnet is er wel in gebleven gelukkig!!!
Maar misschien weet iemand anders het!

Helaas heb ik ook geen antwoord op dit probleem. Anna moet voor haar vierde prikje en heeft met het derde prikje geen last gehad. Was idd wel de volgende dag een beetje hangerig, maar niet in die mate zoals jij hebt beschreven. Ik hoop maar dat het vanzelf weer over gaat. Misschien kun je het cb even bellen om advies vragen? Zij hebben meer ervaring met de bijwerkingen van prikjes.

Ik kan me voorstellen dat dit wel een beetje onrust veroorzaakt. Hopelijk is het morgen weer wat beter!!

Moeder van een mooie dochter Anna, geboren 2 juli 2007.

Als het goed is moeten ze van de nieuwe DKTP (die nieuwe vaccinatie is volgens mij per 1-1-2005 ingevoerd) helemaal geen bijwerkingen hebben.

Heb je al nagekeken of het een sprongetje kan zijn? Zie het oei-ik-groei-boek.

Groetekes, Sje

Ik weet niet wat het was, maar bij mij heeft ze normaal gedronken. Ik kwam om 17.00 uur thuis en heb haar om half zeven 150 cc gegeven en om half tien 200 cc met pap… Ze dronk het gewoon op!
Onze oppas is heel lief en vindt het al snel heel zielig wanneer Madelief aangeeft dat ze het niet zo naar haar zin heeft… misschien is die kleine dondersteen haar gewoon aan het uitproberen. Bij mij doet ze het de laatste tijd ook wel eens: ineens hoesten en kijken hoe ik reageer en dan zelf gaan lachen en in bed een hoop herri maken en wanneer ik binnenkom heel hard lachen… Ik ga er zo min mogelijk op in en het is dan ook vrij snel over…
Zou het kunnnen dat een vijf maanden oud meisje trucjes krijgt???
Dan zou bij een sprongetje kunnen passen toch???
In ieder geval drinkt ze weer…pfffff gelukkig!
Ben benieuwd of jullie dit herkennen, dit gedrag?
Bedankt voor de reacties van hierboven alvast!
Groetjes!

Trucjes kunnen inderdaad ook bij een sprongetje horen.
Week 21,5 t/m wee, 26,5 is een periode van een sprongetje, dus tel maar uit!

Groetekes, Sje

De reacties op de spuitjes beginnen 4 uur na de spuit en houden 24 uur later weer op. Dit was zo volgens het CB en ik kon er hier ook de klok gelijk op zetten ( als ze er dan inderdaad last van hadden ). Inmiddels zijn de spuitjes verbeterd en zouden er amper bijwerkingen moeten zijn.
Er heerst wel vanalles op het moment, maar ook een sprongetje zou een oorzaak kunnen zijn.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

haha… volgens mij is het inderdaad een sprongetje… Normaal gesproken als ik haar in bed leg slaapt ze vrijwel direct. Nu ligt ze gerust een uur wakker en jengelt af en toe… Dan moet ik haar met een strenge toon toespreken dat het nu echt afelopen is en dat ze moet slapen. Uiteindelijk slaapt ze wel, maar veel korter dan normaal. Ook drinkt ze wat minder dan normaal en kauwt ze ineens op de speen om mij vervolgens aan te kijken en te lachen… zo moeilijk om dan serieus te blijven en haar haar fles leeg te laten drinken, want het is zo’n lief gezicht. Madelief is van 19 aug en nu dus 22 weken… ik tel en trek inderdaad de conclusie dat jullie hoogstwaarschijnlijk gelijk hebben… Hoe lang kan dit sprongetje duren???

dat is heel verschillend, het ene kindje is er na een paar dagen vanaf en het andere kindje heeft er een paar weekjes last van. dat verschilt ook trouwens per sprong, de ene keer was Tigo 2 weekjes van slag en een andere keer weer een paar dagen, ook is het de ene keer heftiger dan de andere keer, met andere woorden geen pijl op te trekken haha! Tigo zit nu ook in een sprongetje, hij slaapt slecht, is eenkennig en enorm onrustig. Soms wordt het me wel eens te veel (vooral de gebroken nachten zijn nu heel erg), maar ik troost me met de gedachte dat het ooit weer over gaat (voordat Tigo een meisje is, zeg ik dan voor de grap). Gelukkig is mijn vriend er ook en wisselen wef 's nachts. Iedere ouder moet door zulke moeilijke periodes heen, en gelukkig kunnen we elkaar een beetje steunen bij ikkeben! Succes!

Groetjes Verna

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Vervelend zeg… die gebroken nachten. Tot op heden hebben we dat nog niet gehad bij een sprongetje… de dame slaapt 's nachts als een roos. We moeten de laatste week er wel af en toe om vijf uur uit voor een speentje… dus wat onrustig is ze wel…
Nou laten we hopen dat beide kids snel weer beter in hun vel zitten!
Sterkte vannacht!

Hoi,

Toen Elke nog baby was keek ze naar de prikjes die ze kreeg en lachte
er zelfs bij. Die heeft bij alle prikjes nooit gehuild.
Snap ik niks van, want mijn man en ik zijn er niet zo dol op.
Ze had na dat prikje dan wel een slaapdag en de volgende dag vaak ook.
Anne vindt prikjes niet leuk en begint dan hard te huilen.
Is er vaak ook wat moe van.

Groetjes Heleen

thije had de dag erna ook hoge koorts en is nog steeds niet helemaal lekker, dus ik denk dat het gewoon een virusje is. Meneer gaat naar het kinderdagverblijf hoor, en hij is ziek… Vond het oude mapje van Luca. Als ik dat terug lees, dan is hij elke maand wel een keer ziek!!! Totdat hij op zijn eerste verjaardag de 6e ziekte kreeg… daarna was het over!!