Hier hebben ze het wel gewoon gehad. Omdat ik toch bang ben, dat ze het wel zouden krijgen anders.
En Kim, waarom mag jij niet meer op cb komen? Ben ook wel benieuwd!
groetjes Monique
Hier hebben ze het wel gewoon gehad. Omdat ik toch bang ben, dat ze het wel zouden krijgen anders.
En Kim, waarom mag jij niet meer op cb komen? Ben ook wel benieuwd!
groetjes Monique
omdat ik mijn mond opendoe
ik ben het zat, ik ga naar het cb en zit daar tussen de turken,marokanen,chinezen, roemenen joegoslaven en de rest maar niemand spreekt nederlands… dit komt doordat de achternaam van mijn kinderen ook niet nederlands is, het cb geeft dit niet toe, zij zeggen nee hoor u zit niet op het buitenlander spreekuur… de eerste vraag die me op het cb ooit gesteld werd was. SPREEKT U WEL NE DER LANDSSSS???
ja hoor en ook twents als u dat wil…
nu 2.5 jaar later is onze relatie helemaal kapot na het weigeren van de hep B spuit van mijn kant voor onze zoon.heb het hier wel vaker uitgelegd maar ik blijf bij mijn voornemen, of allemaal of geeneen, niet alleen mijn jongste met het excuus, tja zal wel aan zijn achternaam liggen…
mijn vriendinnen uit deze buurt met net zulke jonge kinderen als ik, gaan ook naar dat bepaalde cb en zien nooooit een buitenlander, gek he want ze hoeven ook nooit op dezelfde dag en tijd als ik,ik moet op dinsdag tussen 9-11 en als het echt niet meer ingepland kan wordenach dan moet ik maar een weekie later komen eant ach ik spreek toch geen nederlanddddddddddddddddddddddds
ik ga nu alleen er nog maar heen voor wegen en spuiten en advies, nee dat zoek ik zeker ergens anders
groetjes,
Kim,mama van Sofie en Victor!
ps, laten we het verder maar niet hebben over onze andere gewoontes als buitenlanders want onze sofie neigt toch wel naar overgewicht enne victor ach viccieboy is oooook al te groot! grrrrrr, nooit gedacht dat iets me zo zou kunnen gaan irriteren want tuurlijk net als andere moeders en vaders zoek ook ik wel eens een steun of helpende hand in de wondere wereld van het opvoeden.
groetjes,
Kim,mama van Sofie en Victor!
Tsja…dat klinkt idd wel een beetje krom
(dat wat je verteld over dat buitenlandse spreekuur en over je vriendinnen die geen buitenlander tegenkomen etc.)
Verder weet ik natuurlijk niet precies hoe alles gegaan is omdat ik er uiteraard niet bij ben geweest.
Wél ben ik dus ook een typje dat haar mond open doet.
En eerlijk gezegd heb ik advies van het CB nooit super-serieus genomen.
Ik luisterde er natuurlijk wel naar hoor!
Maar uiteindelijk bepaalde we zélf wat we met dat advies deden.
Ik ben ook van mening dat een CB niet ALLES weet.
Ik ging ook voornamelijk voor het wegen en meten want daar was ik uiteraard super-nieuwsgierig naar!
Vooral omdat Stephan in het begin dus niet goed op gewicht kwam.
Groetjes, Bianca
P.S. Kim, voor adviezen heb je deze site toch?
raar toch dat het overal anders is dat cb heb het gehoord hoor kim ik weet het, maar hier is dat helemaal niet, erg jammer want ik heb er soms echt wat aan, maar gelukkig heb je een goed ha die je raad een zo kan geven vraag of ie die prikken ook kan geven anders? en anders ga je alleen daar voor zeg je het gewoon alleen prikken verder gaat alles goed
Liefs Tries
Ik moet morgen met pascal naar het cb toe, en dan ga ik vast aangeven dat ik de k er uit wil laten halen! Geen wonder dat Samantha er zo heftig op reageerde Op alle 4 de prikken de laatste met BMR en menC had ze nergens last van.
Samantha kreeg door de DTKP prikken koorts, eerst slaperig en daarna niet meer willen slapen opzweling van haar beentje met veel pijn je kon haar beentje een paar dagen absolut niet aanraken hoge koort tot boven de 40c en ontroosbaar huilen geduurende een paar uur 's avonds Bij de 3de prik kon ik bijna met haar 's nachts om 1:30 uur naar het zikehuis toe Omdat ze toen dus alles had hoge koorts (40,4)die niet daalde na pijnstilling en ontroostbaar krijsen ze was buiten te horen ze was helemaal van streek! Er was gewoon geen beginnen meer aan! Gelukig ging het een tijd later wat beter naar nog een zetpil voor kinderen vanaf 1 jaar een wat zwaardere dus, Maar als het niet minder was geworden was het dus ziekenhuis opname geweest!
En op het cb deden ze alsof dat normaal was! En ik wist al helemaal niet dat je die er uit kon laten halen.
Maar ik wil zoiest dus echt absolut nooit meer meemaken!
Was echt eng en zielig om haar zo te zien!
Ik ben Diana en ben 21 jaar en mama van een prachtig dochtertje Samantha (05-08-2002 en Pascal (15-12-2003)
http://www.tienerenzwanger.nl
Gewijzigd door - Diana_Samantha op 18 Jan 2004 22:52:45
quote:
Over twee weken moet Sanne haar derde prik hebben en nu komt er ineens in het nieuws dat de de K (kinkhoest) in deze prik schade kan toebrengen aan kinderen. De gezondheidsraad heeft al een tijd geleden gezegd dat de prik aangepast dient te worden maar dat hebben ze nog niet gedaan. Ik snap best wel dat het erg belangrijk is om je kind te enten, maar toch vind ik het erg moeilijk om die beslissing te maken.Liefs Kristel
Marjon
gatver Alyssa moet haar tweede dktp krijgen aankomende vrijdag maar als ik dit zo lees weet ik niet of ik die haar wel moet laten geven ik wil haar niet kwijt
marjon
Marjon
quote:
gatver Alyssa moet haar tweede dktp krijgen aankomende vrijdag maar als ik dit zo lees weet ik niet of ik die haar wel moet laten geven ik wil haar niet kwijtmarjon
Ik laat hem er uit halen wil me kind(eren) ook niet kwijt!
Groetjes,
Diana
Ik ben Diana en ben 21 jaar en mama van een prachtig dochtertje Samantha (05-08-2002 en Pascal (15-12-2003)
Gewijzigd door - Diana_Samantha op 18 Jan 2004 22:56:37
Nou Armanda, ze denken op het CB te weten wat goed voor je kind is.
En als je het dan niet volgens het boekje doet is het muizen…
Wij trekken ons er niets van aan als ze weer commentaar hebben, de ouders weten toch zelf het beste wat goed voor je kind is??
Tis eigenlijk meer voor het meten en wegen en de inentingen dat we er komen.
Een knuffel van een trotse vader!!
Ik heb dit van het conlutatie buro gekregen.
Als ik daarna de prik nog de “k” er uit wou laten halen dan mocht dat. Maar ik doe de eerste keer wel gewoon de DKTP prik en als ik denk dat hij er te heftig op reageerd dan krijgt hij de andere 3 keren de DTP prik.
Groetjes,
Diana
Kinkhoestvaccin veilig.
In diverse media zijn berichten verschenen die suggereren dat het huidige DKTP-vaccin in Nederland onveilig is. Het vaccin zou ernstige bijwerlingen hebben. Het is daarom de hoogste tijd, aldus die berichten, om over te stappen op een ander, veiliger vaccin dat beschikbaar is.
Het ligt voor de hand dat ouders met jonge kinderen door deze berichten ongerust worden.
Dat is niet terecht. Het bekritiseerde vaccin bevat het whole cell kinkhoestvaccin en maakt sinds 1962 deel uit van het Rijksvaccinatieprogramma. De veiligheid ervan wordt door het RIVM doorlopend intensief bewaakt. Nieuwe signalen over mogelijke bijwerkingen worden zorgvuldig onderzocht. Bij de DKTP-vaccinatie bestaan die bijwerkingen vooral uit koorts, huilen, en reacties rondom de prikplek. Bij een klein deel van de ingeënte kinderen doen zich tijdelijk heftiger verschijnselen voor zoals koortstuipen en collaps (wit wegtrekken, spieslapte en niet reageren)Het vaccin leidt niet tot blijvende schade, zoals syndroom van west. Er bestaat ook geen verband tussen de vaccinatie en overlijden van kinderen. De alternatieve vaccins die acelluraire kinkhoestcomponenten bevatten, geven inderdaad minder bijwerkingen. Dat geld vooral voor de niet heftige bijwerkingen.
Toepassing van een DKTP-vaccin met acelluraire kinkhoestcomponenten op grote schaal vergt echter zorgvuldige, jarenlange voorbereiding. Ook moest eerst zeker zijn dat het nieuwe vaccin maximaal werkt tegen de kinkhoeststammen die nu circuleren in Nederland.
Tot die tijd biedt het huidige vaccin goede en veilige bescherming tegen difterie, kinkhoest, tetanus en polio.
Patricia Vermeer-de Bondtm Annette de Boer
Laboratorium voor Toetsing van het rijkvaccinatieprogramma, RIVM
Gewijzigd door - Diana_Samantha op 19 Jan 2004 14:35:42
tanja heeft de prikken al gehad maar over het cb ik ga er na toe omdat het hoord
gr marielle mama van tanja
Het is toch wel goed dat de enting zo slecht in het nieuws is gekomen. Heeft ons ouders echt tot nadenken gedwongen. Even over de CB.
De wijkverpleegkundige vertelde mij dat ik inderdaad de keuze had de K eruit te halen maar omdat Sanne de prik toch verlaat krijgt (de vorige keer was ze niet lekker en dan prikt ze niet) zal ze wel beter bestand zijn tegen de enting. Ze vertelde blij te zijn dat wij ouders kritischer zijn geworden (al maakt dat haar werk weer moeilijker). Omdat de symptomen voor het fout gaan van de enting weer in de publiciteit zijn gekomen, kunnen ouders beter reageren. Ze raad aan het wel te doen aangezien de kinkhoest eerder de kop opsteekt dan de bijwerkingen van de spuit.
Liefs Kristel
ja dat hebben ze ook tegen mij gezegt. ook ik was bang. het c.b zei tegen mij ze hebben nu allemaal makkelijk praten want door die enting is kinkhoest bijna uitgeroeid en anders zouden er nog veel meer gevallen bestaan dan die er nu zijn. wat altriest genoeg is want elk kind dat die verschijnselen krijgt is er een teveel
moeder van twee zoontjes. fabiano 2 jr en alessandro 5 maanden
Dat makkelijk praten oke, dat snap ik wel maar het ligt ook niet bij het c.b. . Behalve dan dat ze meer info. moeten geven over de entingen en daardoor ouders toch bewust kunnen maken over de gezondheid van hun kind. Sanne werd geboren en de wijkverpleegkundige kwam. Zij gaf ons een groeiboekje met de data van de onderzoeken en de entingen er al in. En als een hondje volgde ik dat op. Ze kreeg een prikje Ach ja, zal zo wel moeten. Maar het is jouw kind en ik vind dus dat ouders daar ook gekend in horen te worden. Ik voelde me daarom schuldig toen ik niet eens op de hoogte was wat voor een enting ze kreeg. Uiteindelijk moet ik (en mijn man natuurlijk) bepalen wat en hoe er met ons kind word gedaan en ingrijpen als ik vind dat er iets fout gedaan word. Uiteindelijk ligt de verantwoordelijkeheid toch bij mij. Haar leven ligt in mijn handen. Maar goed door dat gedoe over die prikken is er weer een bewustzijn gekomen bij ouders zoals ik en dat is weer een voordeel.
Liefs Kristel
ik ben sinds 12 weken de trotse moeder van een zoontje. Ongeveer een maand geleden heeft hij zijn eerste DKTP + HIB inenting gekregen. Hij was die dag helemaal van slag af en heeft echt alleen maar ontroostbaar gehuild. Het enige wat ik kon doen is hem vasthouden en heen en weer wiegen. De dag erna was de uitzending op Netwerk over de inentingen. Ik ben mij er hierna in gaan verdiepen, wat ik tot mijn spijt voorheen niet had gedaan, mij werd ook niet op de ernstige bijwerkingen geattendeerd door het CB.
Ik wil nu de K weg laten halen, maar mijn CB zegt dat zij dat niet doen. Ik moet dan naar mijn huisarts om daar tegen een vergoeding mijn baby te laten inenten. Ik heb mijn huistarts gebeld en die adviseert mij om de K niet weg te laten halen, omdat de gevolgen van kinkhoest ook dramatisch kunnen zijn. Hij is ook niet bereid om de K weg te laten. Ik weet het nu echt allemaal even niet meer. Ik wil het beste voor mijn baby, maar het lijkt net alsof je je als ouders te snel hysterisch en te bang gedraagt volgend het CB en de medici.
Mijn zoontje krijgt over een week zijn tweede inenting en ik ben er nog steeds niet uit wat ik het beste kan en moet doen voor hem.
Groetjes nicky
Ik maak me ook heel veel zorgen om de dktp vaccinatie, mij dochtertje is 9 weken en ze moet aanstaande Vrijdag voor haar eerste inenting, ik heb 2 weken geleden het programma van Angela en co gezien en daar was een moeder die een zoontje had die na de inenting epilepie heeft gekregen en zelfs zo erg dat ze niet zeker wisten ofdat hij blijvende schade had opgelopen, daarna heb ik heel internet doorgepluist en ik kwam steeds op dezelfde antwoorden uit oa de min van volksgezondheid heeft een verklaring geschreven en daarin staat dat de vaccinatie absoluut geen kwaad kan buiten de normale bijwerkingen zoals hoge koorts, hard huilen, stijf beentje of verkleurd beentje enz enz, het syndroom van west oftewel epilepsie kunnen ze niet krijgen door de kinkhoestprik maar dan moet het kind dat al in zich gehad hebben en had het zich later tot uiting gekomen, de kindjes die er aan overleden zijn hadden al moeilijkheden zoals een hartkwaal dus ik was enigzins gerustgesteld totdat me zus met het verhaal kwam dat een kennis van haar ook iemand kon waarbij het kindje (gezond) na de vaccinatie geestelijk en lichamelijk gehandicapt is geworden nu ben ik dus op van de zenuwen want wat moet ik doen, niet voor de Kinkhoest laten inenten geeft ook weer risico want ook daar kunnen ze aan overlijden als ze nog geen 6 maanden zijn, ik weet het echt niet als je de K eruit laat en ze krijgt kinkhoest vergeef ik me dat mezelf ook nooit meer, heel moeilijk dus ik slaap er gewoon slecht van!!
Wat stom dat ze die K er niet uit willen halen! Hier kan dat weer wel, alleen heb ik besloten om de eerste prik wil DKTP te doen en dan eerst kijken hoe hij reageerd en anders halen ze hem er uit, was geen probleem al was het dan wel op mijn eigen risico.
Groetjes,
Diana
Ik ben Diana en ben 21 jaar en mama van Wolkje* 26-09-2000 Samantha (05-08-2002 en Pascal (15-12-2003)
Diana, dat is mischien wel het slimste.
Al eerder heb ik verteld dat het voorddel van deze commotie is, dat wij als ouders veel bewuster omgaan met de entingen en je nu dus ook meer over de bijwerkingen nadenkt en wil weten. Dus houd de K erin maar let op symptomen die er anders uitzien dan normaal. Ga er dan direct mee naar de huisarts en wacht niet af. En vraag bij de huisarts eerst waar je op moet letten EN LAAT JE NIET AFSCHEPEN.
Liefs Kristel