Djaden echt ziek

Hallo allemaal,

Djaden is echt ziek. Al een paar dagen sukkelen met spugen en diarree. Nu vandaag 39,5 graden koorts en echt lamlendig. De hele dag slapen en als hij wakker is nog doodop en bij je hangen. Hij wil niks. Heb zijn fruit gemixt door zijn fles dus heeft wel iets gezonds op, maar eet erg slecht terwijl hij normaal wel een hongerlapje is. Hij hoest veel en is snotverkouden. Bij de ha geweest en die zegt gewoon een griepje. Vind het zo zielig voor die kleine uk. Echt ontzettend sneu. Iemand middeltjes waardoor meneer toch wat meer eet en/ofzich wat beter voelt. Ben niet zo van de paracetemol en werd ook niet aangeraden door de HA, dus misschien iets anders??

Dankjulliewel

Wat vervelend dat hij zo ziek is.

Ten eerste wil ik je echt aanraden je niet druk te maken over het eten. Begrijp best dat je graag wilt dat hij eet, maar als je zelf ziek bent heb je ook geen zin in eten. Dat dus even loslaten en proberen hem in ieder geval te laten drinken. Niet meteen een hele fles aanbieden, maar iedere keer kleine beetjes. Dat voelt voor zo’n kleine beter dan in een keer een hele sloot terwijl hij zich al niet lekker voelt.

Ten tweede ben ik geen voorstander van paracetamol. Maar als je kleine zich zo beroerd voelt is een zetpil echt niet erg. Probeer het wel te beperken, maar zeker als hij s’avonds naar bed gaat voor de nacht gewoon lekker een zetpil geven. Echt niet dat dit iets kwaad kan doen en het helpt je kleine man toch ook weer om zich wat beter te voelen.

Straks als hij weer wat opknapt kun je voorzichtig aan weer wat fruit gaan geven en dat langzaamaan weer opbouwen. Nu is drinken het belangrijkste, want zeker met diaree en spugen kunnen ze snel uitdrogen. Houd in ieder geval zijn plasluiers in de gaten. Zolang die nog goed zijn is er niets aan de hand en zal hij door rust en slapen weer op moeten knappen.

Sterkte en heel veel beterschap!

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

wat sneu voor het kleine mannetje!
Het belangrijkste is natuurlijk dat hij niet gaat uitdrogen, dus vocht is nu belangrijker dan eten!
als ie niet wil eten dan niet, als wij bij wijze van…buikgriep hebben hebben we ook minder trek.
vocht is wel erg belangrijk dus probeer zo veel mogelijk vocht te geven, mocht ie echt na alles wat erin gaat weer diaree krijgen, probeer dan met de dokter te overleggen of ORS niet iets is voor zolang.
dan droogt ie in ieder geval niet zo uit. beterschap met de kleine man

Als je kleine zulke hoge koorts heeft … dan ben ik zeker wel een voorstander van pcmoll! Daar zijn die dingen toch voor? Sorry maar bij verhoging (38.0) gaat er hier zeker wel een zetpil in … en gelukkig vaak met resultaat. Dus als je de kleine hiermee kan helpen… zou ik niet twijfelen maar doen. Sommige kindje hebben juist dat zetje even nodig om er weer bovenop te komen…

Verder is vocht belangrijk… goed idee van fruit door het drinken…

Met 39+ zou ik hem wel een paracetamol geven hoor.
Dat haalt de ergste piek van de koorts af.
Het lijfje is toch wel druk bezig de indringers op te ruimen,
maar met een paracetamol zal hij zich toch even iets lekkerder voelen.
Het zal niet sneller over zijn, maar wel dragelijker.

M.

ja ik geef pas pcm met 38.5 en hoger.
omdat mij vaak het advies is gegeven dat koorts ook "zijn werk’ moet doen als er wat dwars zit.
tenzij hij erg veel pijn heeft dan geef ik zelfs een pcm als ie geen koorts heeft.
beetje aftasten dus, maar ik zou zeker pcm geven in Djaden’s geval

En hoe is het met de kleine?

Hoi allemaal,

dankjewel voor jullie lieve reacties. Djaden zijn koorts is gezakt hij heeft nu ongeveer 38,6. Nog steeds niet lekker, maar wel ietsjes beter. Hij ligt nu in bed, maar hij sowrdt steeds wakker van zijn eigen gehoest. Vind het zo erg voor ons kleine mannetje. Heb hem wel een zetpil gegeven. Hoop dat hij de nacht een beetje doorkomt. Iemand nog suggesties tegen hoesten.

sorry dat mijn reactie zo lang duurde. Erg druk gehad met werk en die kleine. sorry

Fijn dat het beter lijkt te gaan.

Wat paracetamol geven betreft, is het niet aan te raden om zetpillen te geven als een kindje ook diarree heeft. Die zetpil komt er net zo hard weer uit.

Alternatief is smelttabletten die ze via de mond moeten nemen maar dat is vanaf een bepaalde leeftijd. En anders bestaat er ook Nurofen Vloeibaar. Dat is gewoon een soort siroopje wat je kunt geven in een bepaalde dosering.

Groetekes, Sje

dankjewel Sje. Maar diarreeheeft hij inmiddels niet meer. Hij hoest nu alleen nog heel erg en heeft nog koorts. Maar iig bedankt voor het meedenken.

gr

Rico kreeg domperidon zetpillen toen hij maagklachten had en hoge koorts had.
maar om de koorts toch wat te doen dalen, en je kind zou diarree hebben gewoon luchtig aankleden en regelmatig deppen met een lauwe (natte) washand.
koelt ie toch ietsje af maar niet zo dusdanig dat de overgang te groot is.

Ik heb gisteren 240 MG pcm moeten kopen voor ons mannetje.
had 120 mg afgerekend maar dacht ineens: ho effe hij weegt bijna 11 kg!.
heb jij ook 240 mg?

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Djaden is inmiddels aan de betere hand. geen koorts meer. wel nog verkouden en beetje hangerig. Ik heb idd pc 120 nooit op gelet. Maar even andere halen. dank hiervoor.

gr

volimteh

geen probleem

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker