Dit sprongetje was geen sprongetje

Hallo Iedereen,

Ik dacht dat Djayden een sprongetje had gehad maar niets is minder waar.
Toen Justin vakantie had begon de eerste week het gedonder.
Djayden wou niet meer drinken,was onrustig,veel huilen en jengelen en veel wakker waardoor hij oververmoeid raakte.
Op een gegeven moment ben ik naar de huisarts gegaan.
Justin is een druk kind en kan erg vervelend zijn.
Nu is het dus zo dat hij dat zo uitstraalt dat Djayden er niet tegen kan.
Maandag begon de school weer en sinds die dag is alles weer goed met Djayden.
Nu kreeg Justin een vriendje te spelen afgelopen woensdag en Djayden werd ineens weer onrustig,wild trappelen en slaan met zijn armpje,huilen en dat is nu nog steeds zo.
Het vriendje stond steeds te roepen en te schreeuwen en Zo ook Justin,terwijl ik al meerder malen had gewaarschuwd,maar niet ophouden.
Djayden lag op bedje maar kon er niet van slapen en begon te huilen,dus haalde ik hem op maar moest plassen.
Ik legde hem in de box en het vriendje begon weer te schreeuwen.
Djayden huilen natuurlijk dus ik gelijk heen,lag hij daar in de box te huilen met zijn handje tegen zijn hoofdje,hij kon er niet meer tegen!!!
Ik ben heel erg boos geweest en heb ook nu gezegd dat Justin maar bij vriendjes moet gaan spelen maar niet meer bij ons voorlopig,je moet een keus maken en de baby gaat dan wel voor.
Het arme kind is nog steeds onrustig en het lijkt alsof hij Justin niet om zich heen kan hebben omdat hij onrust uitstraalt.
terwijl ik dit typ ben ik me ervan bewust hoe erg dit klinkt maar het is de pure waarheid.

Groetejs Diana

goh zeg dat is wel een srieus probleem, wat je daar hebt.
Ik ken een beetje je verhaal,maar als ik je een tip mag geven en ik weet dat je misschieer zelf helemaal doorheen zit, reageer het niet af op je kids, zij voelen jouw onrust ook.
ik heb een tijdje mijn twee jongens uit elkaar gehaald.
ik heb overal traphekjes en als de een boven was de ander beneden en vise versa.
Het lijkt onhandig maar je krijgt zelf rust en je kinderen ook.
En ik betrapte mezelf erop dat ik wel erg vaak zei, doe nou zachtjes je broer slaapt, of doe nou niet zo druk etc etc ik kan me voorstellen dat een kindeen afkeer tegen zijn broertje krijgt en dit werkt weer averechts.
Dus nu besteed ik gericht aandacht aan de oudste en zeg ook nu ben jij even aan de beurt en andersom.
misschien een tip hou vol

Jeetje wat vervelend… zo 123 is dat natuurlijk niet opgelost.
Denk je dat je Justin kan duidelijk maken waarom hij niet zo druk moet doen in huis? Lijkt me erg lasttig hoor. Maar als buitnestaander heb ik natuurlijk makkelijk praten en kom ik nu misschien met een advies dat totaal niet uit te voeren is, maar goed ik probeer het toch.
Kun je Justin niet in een strafhoekje zetten als hij te hard gilt en schreeuwt? Dat je het gewoon langzaam probeert af te leren dat hij zich zo druk gedraagt. Gewoon 4 minuten een time-out en wanneer hij gekalmeerd is kan ie weer terugkomen in de kamer… zo niet hup weer terug in de strafhoek… keer op keer op keer net zolang totdat hij in de gaten heeft dat er in huis niet geschreeuwd wordt. En dat wanneer hij weil schreeuwen en druk doen dat hij dan maar buiten moet gaan spelen.
Je kun hem dan belonen wanneer hij laat zien dat hij rustig kan spelen zonder te gillen met een leuk speeltje voor in huis, dat geen gegil uitlokt. Probeer anders eens damen met hem te spelen en zeg dat je ermee ophoudt wanneer hij te druk of te wild wordt…
Klinkt lekker simpel zoals ik het hierboven schrijf, maar in de praktijk zal het een stuk lastiger zijn… Maar ik denk dat een kindje van vier oud genoeg is om te bedeffen dat je bij een babietje stil moet zijn en wanneer je dat niet kan of niet wil dat dat prima is, maar dan ga je maar naar je kamer om te spelen of naar buiten.
Wat me ineens te binnen schiet… zou hij ook niet een beetje zo doen omdat hij stiekem jaloers is op de baby en dat hij zich zo gedraagt om aandacht te vragen??? Zou kunnen hoor je wel vaker…
Ach ik hoop in ieder geval dat je een oplossing vindt want dit is erg vervelend zeg!
Laat je het even weten hoe het gaat?
Sterkte!

Justin weet heel goed dat het niet mag en ook waarom en hij is jaloers op de baby idd.
maar ook las mijn man en ik praten zit hij geluiden erdoor te maken of luidt te doen en wil alle aandacht opeisen.
een strafhoekje is in principe een goed idee maar als ik aan het voeden ben wil ik niet met Justin bezig hoeven zijn,dan ben ik namelijk alleen maar met hem ezig terwijl Djayden ook veel aandacht nodig heeft.
Ik heb wel gezegd dat als hij niet rustig kan spelen hij naar boven moet,maar met kindjes hier in huis spelen is voorlopig voorbij,ik moet een keus maken en dan is een baby altijd nummer 1 natuurlijk.

Ik wil je wel nogmaals op je hrd drukken [robeer positief te blijven tegen je oudste en baby op nummer een ik weet niet hoe je dat bedoeld maar kijk daar wel mee uit.
Leg gewoon uit aan justin mama gaat even de baby voeden en als ik klaar ben gaan we samen wat leuks doen, en beloon hem ook als hij even rustig is overdrijf het maat het werkt echt.
ducces

De baby op nummer 1 bedoel ik dat bijv.Justin ouder is en beter kan wachten dan de baby en als ik moet kiezen tussen Justin die een vriendje te spelen heeft met veel herrie en kabaal en Djayden die het niet meer trekt,of Djayden gewoon rust en kalmte dan Djayden dan wel voor gaat en Justin dan maar geen vriendje te spelen heeft en dan gaat hij maar ergens spelen.
Djayden drinkt amper en is erg onrustig.
voor de rest benader ik Justin ook zo,als ik Djayden ga voeden mag hij even rustig gaan spelen en doet hij dat dan wordt hij daarvoor beloond.

Ik las vaker een boekje met de oudste als ik de jongste moest voeden. Of gewoon een leuk fimpje op tv opzetten waar we dan samen naar keken als ik moest voeden. Zo heeft de oudste niet het idee dat hij aan de kant ( even wachten in onze ogen )word gezet en ook gewoon mee mag doen.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Hoi Diana,

Anne is nu een half jaar en Elke 2 1/2 jaar moet er niet veel van hebben.
Zij is soms ook jaloers.
Wij doen het hier zo: als Anne slaapt krijgt zij gewoon veel aandacht.
Gaan boekjes met haar lezen, even een rondje naar buiten, even
boodschappen doen enz.
Als Anne weer wakker is dan moet zij gewoon even wachten.
Anne mag bijv. ook niet aan haar puzzel komen dan zegt Elke: van mij.
Elke puzzelt op dat moment niet en dan mag Anne van ons het puzzel-
stukje in de hand houden.
Piept ze wel even, maar dan leiden wij haar weer af en dan gaat het
prima.
Babytjes kunnen nog niet zo veel en ik denk dat Justin en Elke
het leuker vinden als ze er mee kunnen spelen.
Als ze gaan stappen en spelen wordt het interessanter voor de
kinderen.
Elke is soms ook druk als ik Anne de fles geef en dan gaat ze draaien met
haar hoofdje, want ze wil alles graag zien.
Dan vraag ik Elke of het wat rustiger kan. Doet ze dan ook.
Soms schreeuwt ze heel hard en dan moet Anne daar van huilen.
Dan zeg ik tegen Elke dat ze dat niet moet doen want Anne moet er
van huilen.
Luistert ze niet, dan moet ze op de gang.
Komt niet vaak voor gelukkig.
Eigenlijk is Elke heel lief. Nu nog voor haar zusje!

Succes ermee!

Groetjes Heleen.

luca heeft dat ook gehad, en nu nog af en toe. Hij schreeuwde letterlijk om aandacht. Zodra thije boven lag te slapen was het over, want dat hadden we weer alle aandacht voor hem. Kwam thije weer beneden, dan begon het geklier weer. Complimentjes geven, op het overdreven af, helpt echt super goed. Anders ben je de hele tijd politie-agent aan het spelen en kom je in een negatieve spiraal terecht. Wordt niemand blij van! Ik merk dat Luca extra heftig reageert als ik niet lekker in mn vel zit en mopperig ben. Maar het kan idd heel erg lastig zijn!
Kan je Justin op woensdagmiddag niet lekker bij een vriendje laten spelen? En ik heb ook eens gehoord van een voedings-verrassingsdoos. Je hebt dan een grote doos met allerlei kleine dingetjes erin. DVDtje (die je elke week opnieuw erin doet), krasblok, autootje, kleurboekje enz. Als jij aan het voeden bent, dan mag Justin iets uit de doos grabbelen.
En om het zelfstandig spelen te bevorderen, zou ik even vragen wat ze op school daarmee doen. Hier hebben we een stoplicht. Staat deze op rood, dan mag je niet de juf storen. Of met een kookwekker. Op 30 minuten zetten ( of hoelang hij het kan) en daarna ga jij weer iets met hem doen. Op deze leeftijd moeten ze toch ook alleen kunnen spelen. Zo heb je 1 lijn met school en is het voor Justin ook niet verwarrend. Lijkt dat je wat?
Sterkte meid! Zet hem op!!! Blijf ook genieten van die twee mannetjes!