Dit is toch niet echt normaal?

Dit is H.ayley haar eetschema nu:

05.00/06.00 210cc melk
09.30 anderhalf stuk fruit
12.00 2 boterhammen en 120cc melk
15.00 liga met sap
17.30 250/300 gram groente/aardappelen/vlees en een bakje yoghurt
20.00 210cc pap

En toch komt ze `s ochtends tussen 05.00 en 06.00 voor de ochtend fles!
Ze komt toch niks te kort? “Vroegah” sliep ze tot 07.00 en soms tot 08.00 maar sinds een ruime maand is dit haar schema…

Nu hoor ik vriendinnen roepen dat hun kleine `s avonds geen fles meer krijgt, om 19u naar bed gaat en tussen 07.30 en 08.30 wakker worden! We hebben een groep van 17 vriendinnen en we hebben allemaal kindjes van januari t/m mei. Dus redelijk indezelfde leeftijdsfase.

Als ze honger heeft krijgt ze van mij een fles, daar doe ik niet moeilijk over. Maar dit kan toch haast niet van de honger zijn?

hoe oud is ze?
Die 20uur fles gaat ze dan naar bed? Volgens mij krijgt ze idd genoeg maar ik zou haar niet altijd een fles geven als ze er om vraagt.
Begint ze 's morgens echt te huilen of schreeuwen om een fles? Mocht dit niet het geval zijn dan zou ik het ff uitzingen tot ze echt begint te schreeuwen om de fles.

Lilypie Second Birthday tickers [img]http://lbdf.lilypie.com/emMwp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Pregnancy tickers” />

@ Tash: Maar als ze `s avonds alleen melk krijgt red ze het helemaal niet tot de volgende ochtend. Daarom waren we ook pap gaan geven.

@ Lencios: Ze is 10 maanden. Meestal is het echt schreeuwen.
Maar aan de andere kant denk ik… Misschien hebben we haar een beetje verwend om vanaf het begin de fles te geven. Maar ja. Om 5u een hoop geschreeuw en gehuil aan te moeten horen…

Vanavond lag ze er om 19u al in. We hebben haar door laten slapen en niet wkker gemaakt en hadden zoiets van: Eens kijken hoe laat ze dan komt… Nou dat was dus een kwartier geleden haha.

Sarah is vorige week 1 geworden en krijgt nog steeds een papfles om 19.00 uur.

Je zou mss de hoeveelheid melk bij het brood op kunnen hogen?
En dan 's avonds idd een papfles?
Ik vind het op zich helemaal geen raar schema hoor.
Ik zou ook proberen te rekken tot een uur of 06.30 denk ik.
Als ze begint te miepen gewoon nog even lekker instoppen en even laten miepen, want het lijkt mij geen honger.

Ze kwam vanmorgen om 6u voor de fles en heeft daarna doorgeslapen tot 09.30!

Overigens heeft het ruim een uur geduurd voor ze gisteravond weer in slaap viel.
Ze was te uitgerust denk ik ofzo.

Als ze om 5u wakker word is het echt niet te rekken tot 06.30
Dat is 1 groot drama. Ze kan erg goed volhouden. Misshcien dat ze dan 10 minuten stil is maar dan begint ze gewoon weer…

Nou ja, misschien dadelijk in de kerstvakantie eens proberen.

Hoi,

Misschien is dit je kindje haar ritme wel. En begint voor haar elke dag tussen 5 en 6 haar dag. Kun je niks aan doen.
Ik was gelijk zwanger met een vriendin van haar. Haar kindje was ook elke ochtend rond 5en wakker. Kun je niet zoveel aan doen.

Leuk, maar soms ook erg lastig dat 17 vriendinnen allemaal een kleine hebben. Altijd vergelijken.

Doe waar jij je goed bij voelt en je kindje. De andere kindjes krijgen geen fles meer. Nou prima, jou kindje heeft er wel zin in. En eerst lekker nog blijven geven. Je zou vanaf dat ze een maand om 11 is misschien die fles wat kunnen afbouwen. Maar lees maar eens op het peuter forum, er zijn nog kindjes genoeg boven een jaar die voor het slapen gaan nog een flessie krijgen.
Dus volg je hart en kijk naar je kindje.

ik dacht later misschien heeft ze wel last van 't uurtje, wintertijd. Misschien heel erg gek gedacht van me, maar je schreef dat ze het nu ongeveer een maandje heeft.
Hier kan je denk niet zoveel aan doen, dit is gewoon haar ritme. Heel vervelend.

Onze spruit krijgt al sinds hij 5,5 maand is geen avond(pap) fles meer. Nu geven we, sinds deze fles eraf is, 's morgens een papfles.

Gewijzigd door - Lencios op 08 Dec 2010 19:59:57

Op het CB hadden ze aangegeven dat we konden proberen om `s ochtends een papfles te geven, om 12u brood, 14.30 fruit en dan het avondeten en dan nog een gewone melkfles.

Ik vond het erg onlogisch Maar ze vertelde dat ze overdag die granen nodig hebben en dat ze dan `s avonds die “schade” niet bij hoeven te eten zeg maar.

We gaan het het weekend eens proberen en dan zien we het wel.

Bedankt voor de tips!

Het ritme wat je nu gaat proberen hebben wij ook behalve fruit in de ochtend die krijgt hij 's morgens rond 11.00 en als die dan slaapt doe ik een banaan op z’n broodje. Vindt die erg lekker en dan krijgt die toch nog z’n fruit en na 't groentehapje 's avonds krijgt hij een warme melkfles voor het slapen gaan.

Succes van 't weekend, hopelijk gaat dit werken.

Lilypie Second Birthday tickersLilypie Pregnancy tickers