hallo,ik ben karin,moeder van jamaica(6) en cheyenna(15 maanden).toen cheyenna 8 maanden was,bleek ik weer zwanger te zijn.dat was even schrikken.ik ben nu al 38 weken zwanger en het is soms best zwaar,met bekkenklachten en een handenbindertje dat net loopt en alles wil ontdekken.nu valt het me op dat iedereen zo negatief is.zo van:liever jij dan ik,ik zou gek worden,waar begin je aan zo kort op elkaar,jij gaat het heel druk krijgen,enz.
is het dan echt zo erg?het was niet de bedoeling,maar het is nu eenmaal zo,we zullen het ermee moeten doen.abortus was voor mij geen optie,het kindje kan er niets aan doen dat er iets mis ging met de anticonceptie.ik ben nu wel heel blij met nog zo’n prinsesje.ik hoop alleen dat het niet weer een huilbaby word,met kiss-syndroom en voedselallergieen,maar ja,die moeilijke tijd gaat ook wel weer voorbij,en dan ben ik toch wel heel rijk,met 3 dochters,wat jullie?
Dit gaat druk worden
Tussen mijn meiden zit 16 maanden en ik kreeg dezelfde opmerkingen. Ik heb het nooit als extra druk ervaren zo kort op elkaar. Tuurlijk is het even nieuw ritme zoeken straks, maar juist door al die opmerkingen was ik op het ergste voorbereid qua drukte. En daardoor viel het me alles mee hoe druk het in werkelijkheid was.
Nou moet ik zeggen dat de jongste een slaapkop was (die werd alleen maar wakker voor de voedingen), dus de oudste kon er rustig aan wennen dat ze de aandacht van papa en mama moest gaan delen en de jongste heeft er ook niks mee geleden dat ze al een ouder zusje had. Denk dat ik daar ook geluk mee heb gehad.
Als de tweede net zo’n wakkere aandacht-opslorpende baby was geweest als de eerste, was het hier ook anders verlopen qua drukte.
Dus niks van die opmerkingen aantrekken, je ondertussen op de ergste drukte voorbereiden en dan valt het straks hoogstwaarschijnlijk alleen maar mee.
En net wat je zegt, je bent er straks alleen maar rijk mee! Dus gewoon zoveel mogelijk van genieten tussen alle drukte door.
Groetekes, Sje
Ik zou het supergezellig vinden allemaal. Druk… tja wat is druk? Ik zou me eigen er niks van aan trekken van alle negatieve opmerkingen.
Liefs Elysa
Hoi,
Ik ben nu 37 weken zwanger en Joep mijn oudste is bijna 14 maanden. Het was wel even schrikken en slikken dat ik zo snel op de eerste alweer zwanger was maar na een paar weekjes was ik aan het idee gewend. Ook ik heb al heel wat vervelende opmerkingen gehoord, misschien zijn ze niet zo bedoelt maar mensen kunnen erg hard zijn zonder dat ze het zelf door hebben. De ergste hoorde ik bij de kapper! Eerst riep de kapster uit: Gatver ik moet er niet aan denken zeg! Nou leuk hoor om te horen als je 36 weken zwanger bent. Vervolgens zegt ze: “Oh het is dus een ongelukje!” Ik reageerde daar heel fel op!!! Ik zou mijn kind NOOIT 'een ongelukje durven noemen" vreselijk vind ik dat! Het fijne is dat ik al heel wat moeders heb gesproken die hun kindjes ook dicht op elkaar hebben gekregen en dat zij heel positief en optimistisch waren. Natuurlijk is het wel druk met twee van die kleintjes maar ik ben er van overtuigd dat ik daar ook de kracht voor zal krijgen. Ik ben wel heel benieuwd hoe het zal zijn…Nog even geduld
hallo ik wil even reageren, het klinkt misschein raar maar mijn broer en ik schelen 1 jaar en 2 maanden en mijn vader is bij mijn moeder weggegaan toen ze zwanger was van mij dus me moeder heeft ons alleen op gevoed en ik moet zeggen dat dat haar heel goed gelukt is, mijn broer en ik zijn de beste vrienden, missschein komt dat wel door het kleine verschil, maar ik ben juist een beetje blij dat we neit zoveel schelen.
Groetjes, Eva