Dit begon met een verhuizing


#1

Hier wil ik mijn verhaal gaan beginnen over onze verhuizing naar een compleet andere stad, waar we niemand kennen, hoe we daar op jacht gaan naar een peuterspeelzaal voor ons kleine meiske, hoe gaan we daar de dagen door komen en hoe gaan we daar de mensen leren kennen.

Een klein stukje verhaal ben ik hier begonnen.. Maar inmiddels zijn we weer terug naar onze eigen stad !!! Aarde in de compleet andere stad ging niet lukken !!

17 juni 2004

Alweer een paar maandjes terug in Amersfoort.. Blij toe !!!!
In Lelystad hadden we nix af.. Op de huiskamer na dan.. En aarde daar lukte voor geen meter.. Toch een andere mentaliteit dan ik zullen we maar zeggen. Daarnaast wilde de contacten niet zo vlotte door mijn lichamelijke conditie.. Ik heb nog maar kort de diagnose fibromyalgie toegediend gekregen, daardoor ben ik veel moe door de pijnen die ik de godganse dag voel.. Waardoor ik dus weer niet veel buitenkwam.. En ook te weinig met de kleine meid buitenkwam. Dat heeft ons uiteindelijk doen besluiten weer terug te gaan. Meer familie en vrienden in de buurt die af en toe een handje kunnen helpen. Niet dat dat veel gebeurt nu hoor.. Maar dat komt waarschijnlijk ook omdat ik er zelf niet om vraag.. Vragen is iets.. Dat moet je kunnen.. en anders leren !! Ik moet het nog leren :)
Iniedergeval.. We zijn weer terug.. Welliswaar in een kleinere woning.. maar dat is voor mij alleen maar gunstig.. een stuk minder om schoon te houden. We hebben vooral in de slaapkamers flink in moeten leveren. We hebben er 3.. maar niet al te groot.
Voordeel is wel dat we nu weer een flinke achtertuin hebben.. Hoewel voordeel..??? We gingen naar de maisionette omdat we dan geen tuinwerk meer hadden.. voor ons lekker.. We zijn namelijk niet van die tuinders... Maar voor Michaëla is het GEWELDIG !!
En voor de kleine die onderweg is.. Jajaja we zijn zwanger.. Nog maar 9 weekjes... Maar we zijn er Heeeel gelukkig mee...
Voor de kids is het dus erg lekker om een achtertuin te hebben.. Er komt een schommel, zandbak en glijbaan in.. Gras en verder stenen.. zo min mogelijk onderhoud dus.. Maar voorlopig zijn we al blij dat het binnen zo goed als af is. Eerst maar eens even rustig aan doen, 2 verhuizingen in 1 jaar is tenslotte niet niks.. En dan is natuurlijk eerst de babykamer aan de beurt.. Waar op dit moment mijn broer nog in bivakeerd !!!
Nou voor nu even genoeg.. Natuurlijk nog wel even de foto van de allernieuwste hendriksen telg !!!
Vers van de pers.. !!!


Onze kleine !! pas 2.3 centimeter.. maar al zo compleet.. !!

Michaëla gaat nu trouwens in onze stad al naar de psz.. Hier was die zo gevonden.. Nog een half jaartje en dan mag ze naar de grote school. Ze kan bijna niet wachten.. Iedere dag vraagt ze... Ben ik al 4 !! hahaha.. de kleine donder.. Volgende x meer over haar

Lfz.. Carolientje


A'foort 17 mrt 2003

Nog maar 2 weekjes... En dan gaan we al... Het huis staat vol met dozen.. het Grofvuil en de kringloop zijn denk ik wel blij met ons.. we hebben echt al heeel veel weggedaan. Maarja.. daar staat dan ook wel tegenover dat we heeel veel nieuw moeten aanschaffen. Onze kledingkast... was niet lammert&Carolienproof.. Die storte langzaamaan in... de legplanken waren al richting aarde gekelderd. De kledingstang was doorgezakt, en de zeikant van de kast ging het ook niet meer lang houden... Die is dus in stukjes richting achtertuin gegaan.. Zo ook ons tvmeubel in de slaapkamer,.. daar was de helft al vanaf gebroken toen die richting slaapkamer ging... Ons bed... hangt nog aan 1 houtje samen... dat die nog staat... is voor mij echt een wonder... Ook niet Lammert&Carolienproof dus.. 2 stoelen.. waren er ooit 3.. en het leek erop dat het er maar 1 ging worden... Ook maar bij Grof vuil dus.. Op miraculeuze wijze begon 2 maanden geleden ons bankstel het ook te begeven... Het begon met een klein scheurtje bij een naadje,... Enfin.. dat scheurtje is toch echt een behoorlijke SCHEUR! geworden, ook die gaat dus richting Grof vuil...

Dan was er natuurlijk ook nog vanalles voor de Kringloop, Ik begon op zolder.. achter de knieschotten. Mijn god! wat lag daar een troep zeg... Troep die je dus nooit gebruikt.. Mijn Gasstel van toen ik nog alleen woonde, Bergen babykleertjes,.. Afgekauwd speelgoed, Ouwe winterjassen, Een tent die in 10 jaar maar 1x gebruikt is, Beeldjes die stonden te verstoffen, klok, hobbyspullen waar nog nooit wat mee gedaan was.. Heeeel veel troep dus.. voor ons dan.. Ongetwijfeld dat d kringloop er wel mee in z'n sas was.. Na het uitmesten van de kledingkast zijn er ook nog eens maarliefst 7 vuilniszakken met kleding naar de ouders van Lammert gegaan.

Jullie horen het... Wdb.. gaat het hartstikkuh goed. Nu de verhuizing zelf nog... Ik zal wel heeel blij zijn als die achter de rug is.. zolang in de rotzooi zitten.. ik ben er zo zat van, goed ik weet waar ik het voor doe.. krijg er een leuk huissie voor terug.. maar toch. Het gaat je niet in de kouwe kleren zitten..

Ik krijg er wel steeds meer zin in,... Via het Internet ben ik alvast opzoek gegaan naar mama's in Lelystad, en heb er ook al aardig wat gevonden,.. ik zal er dus niet alleen zijn.. of vereenzamen :P.. Ik ben nog steeds bezig Michaëla in te schrijven voor een PSZ... maar krijg het maar niet voor elkaar, Degene die in ons postcode gebied zit. wil de telefoon gewoon niet opnemen.. hij gaat over.. schakelt door... gaat over.. en dan.. niks.. Nou ja.. het gaat allemaal wel goedkomen hoop ik.. Wat ik via via begrepen heb, schijnt het dat de wachtlijsten niet zo lang zijn als hier in A'foort. 

Ik heb ookalvast plannen gemaakt om zelf eens wat actiever te gaan worden... jajaaah ik ga me inschrijven bij Aquajoggen.. jaaaaaah je leest het goed... ik ga sportief doen.. Ben benieuwd hoelang ik het ga volhouden.. Ik hoop lang.. Lijkt me lekker en leuk.. en misschien val ik er ook nog wel een paar pondjes bij af.. Hoop ik. 

 Ik ga nog steeds heeel veel mensen missen.. 2 daarvan zijn al afgevallen (waaronder me Pa)... dus 2 mensen minder om te missen.. Maar de rest.. Vooral vriendinnen waar ik nogal eens (meer dan eens) een bakkie koffie ga doen.. Waar ik mee naar MT,speeltuin of kinderboerderij ga/ging.. Die zal ik nog het meeste vinden.. Wdb baal ik soms wel een beetje,.. een aantal mensen heb ik echt een heel goed contact mee opgebouwd, en van die mensen woon ik zo een best eind vandaan. De meeste van hen hebben zelf geen auto,.. Ik ook niet.. dus het moet allemaal zo anders geregeld gaan worden.. even gauw een bakkie doen, zit er niet meer in... Gelukkig zijn er wel vele die zeggen ; Joh we komen regelmatig een weekendje en blijven dan ook slapen.... Maarja... als iedereen 1x in de maand kom (hoewel ik sommige heeeel graag 1 weekendje in de maand in huis zou willen :)) Dan zijn de weekenden snel volgeboekt.. En blijft er geen tijd meer over voor andere dingen. Ik breek m'n hoofd er nu al over hoe ik dat toch allemaal moet gaan doen..                 


05-02-2003

Hoe dichter bij de dag van verhuizen komt... Hoe meer kriebels ik krijg... Ik vind het allemaal eigenlijk toch best wel spannend worden.. En dat terwijl ik in mijn leven toch best al wel een paar x verhuisd ben.. Sja Mischien is het wel juist daarom.. Ik heb hier toch een thuis gevonden... Het is ook de eerste plek in 10 jaar tijd waar ik 2 jaar woon.. Voor mij dus al een hele prestatie :) Toch in 2 jaar tijd heb ik ook al heel wat bijzondere herrineringen gemaakt.. Waar ik als ik er aan terug denk, nog steeds een warm hart van krijg. Dit is gewoon het huis waar ik me voor het eerst van mijn leven echt gelukkig heb gevoeld... Zal ik dat ook wel voelen in Lelystad?? Ja .. Ik denk het wel... Tenslotte zijn we bij elkaar... Toch knaagt ergens de angst. Is dat gek??? ik weet het niet... Ik zal toch ook best wel een boel mensen missen. Mensen die echt een plekje in mijn hart hebben gekregen.. Mensen die ik nu ten alle tijden op kan zoeken, maar dan niet meer. Tuurlijk ik kan altijd de trein of de bus pakken... Maar de dingen zullen nu toch meer gepland moeten worden. Ik kan niet meer op de gok bij iemand langsgaan voor een bak koffie. In Lelystad ken ik niemand.. tuurlijk vanzelf leer ik mensen kennen.. Maar in eerste instantie,.. zit ik daar maar te zitten.. Tuurlijk genoeg te doen.. Het duurt nog weken voordat we er echt lekker bij zitten daar... Niet alle meubels verhuizen mee.. dus we moeten nog nieuwe meubels zoeken en bestellen. Voordat die in huis zijn ben je ook weer een poosje verder. Ja daar zie ik wel een beetje tegenop.. Hoewel ik wel weer reuze zin heb in het kluswerk. Alles een ander kleurtje, inrichten naar je eigen zin. Ja dat vind ik wel leuk... Maar er hangt toch ook wel een hoop om heen waar ik me een beetje zorgen om maak.. Zullen de vriendschappen die ik nu heb niet verwateren, zal ik me niet eenzaam voelen, zal ik dit huis missen..?? Ik zal het antwoord hebben zodra we verhuisd zijn. :)) Tot die tijd moet ik me er maar niet té druk om maken. Maar ervoor zorgen dat de verhuizing soepeltjes loopt :)

tot de volgende update

Liefs Carolientje                                                     


Hoihoiiiiii Hoogste tijd voor een Update....                       25-01-2003

De datum van verhuizen komt wel erg dichtbij nu.. Nog maar een dikke 2 maanden en dan zitten we al in Lelystad... Ik begin het nu toch ook wel een beetje eng te vinden.. Ben op mijn eigen manier al bezig afscheid te nemen van het huis... jaja het is wat.... Het is voor het eerst in 10 jaar dat ik ergens 2 jaar heb gewoond en dan kies ik er nu zelf voor om te gaan verhuizen.. Ik hoop dan ook dat we het in het volgende huis langer gaan uithouden... Ik hoop toch zeker 10 jaar.. Het huis van Lammert is iniedergeval verkocht.. Nog niet officieel.. Dat gebeurt aankomende week.. Afgelopen week dinsdag zijn er namelijk kijkers geweest.. Was achteraf nog een genante situatie ook... De kijkers zouden om 10 uur 's ochtends komen.. Ik had die nacht slecht geslapen.. dus dacht om 8 uur... Nou nog een uurtje... Wekker op 9 uur.. dan kom ik er wel uit... Afijn... Om half 11 werd ik wakker... Geheel in der veronderstelling dat er nog niemand was langs geweest.. Dus gauw bed recht trekken.. En kleren aantrekken.. Ik had net mijn broek over me billen toen de telefoon ging... Lammert aan de lijn... Zoooo lekker geslapen zegt hij... Euh ja (me al afvragende hoe hij weet dat ik nog sliep)... Vervolgens zegt hij dus al lachende... We hebben een bod op het huis... (ik denk huh... hoe kan dat)... Al lachend ging hij verder.. De kijkers zijn al geweest.. NEEEEEE dacht ik... ooooh wat erg.. Kan het genanter... Mensen die in je huis rondkijken terwijl je ligt te slapen.. en zelf heb ik echt helemaal niets in de gaten gehad.. Echt verschrikkelijk.. Maar blijkbaar is het dus wel ergens goed voor geweest,.. want ze brachten toch een bod uit.. aan het eind van de dag waren we over de prijs uit.. Alleen ja.. Nu is het enige nog dat ze dus niet het hele huis gezien hebben.. Omdat ik sliep.. ze hebben alleen een blik naar binnen geworpen.. In principe is het huis dus verkocht.. Maar aankomende dinsdag komen ze weer een kijkje nemen.. Dan om half 11 in de ochtend... Hahaha hopen dat ik dan dus niet weer lig te slapen.. En als het goed is word dan ook tegelijk het voorlopig koopcontract getekend.. En zodra dat gebeurt is kunnen we echt gaan beginnen met verder plannen.. Ik heb vande week al een heel verhuisplan op zitten stellen... Hoe we de verhuizing het gemakkelijkste kunnen gaan doen.... Hoe ik het gemakkelijkste kan gaan beginnen met opknappen... Het is wat hoor.. Ik ben al zeker 20x verhuisd.. Nooit ergens last van gehad.. En nu ben ik bang dat alles in de soep loopt.. Ach ja hoe het ook loopt... Verhuizen doen we...

  


Liefs Carolientje 


Eigenlijk leven wij al ons hele leven in Amersfoort, Mijn as man heeft hier zijn werk, een groot deel van onze familie woont hier, maar wij willen weg, naar een andere stad. We gaan verhuizen naar Lelystad. Nu wonen we in een 1gezinswoning, ruim, maar voor ons niet praktisch. Onze woning heeft 3 slaapkamers, opzich toch aardig, maar voor ons niet genoeg, we hebben nou eenmaal andere woonwensen. Daarnaast brengt verhuizen naar een goedkopere woning voor ons veel voordelen met zich mee. Lelystad is namelijk een behoorlijk stuk goedkoper dan Amersfoort. We kopen een goedkopere woning dan we nu hebben en krijgen er meer ruimte voor terug. Het enige dat we er qua woongenot voor moeten inleveren is een tuin. Maar dat vinden wij allebei niet zo erg, we krijgen er namelijk een behoorlijk ruim balkon voor terug, en allebei zijn we mensen die het niet zo erg vinden dat we niet in de tuin hoeven te wroeten. We vinden het heerlijk om in de tuin te zitten, maar om nou op onze vrije zondag de tuin van al zijn onkruid te ontdoen zien we niet zo zitten. Dus eigenlijk is dat ook weer iets wat in ons voordeel werkt. We hebben een Maisonettewoning gekocht op de eerste verdieping. Het is echt een giga stuk groter dan waar we nu zitten, 4 slaapkamers, Vernieuwde badkamer, vernieuwde keuken. De woning is geheel voorzien van Laminaat, dus het enige wat wij qua klussen nog in de woning moeten doen is een likje verf hier en daar. Als we de woning verkocht hebben waar we nu nog  wonen houden we dus een smak met geld over. Daarvan kunnen we dan (eindelijk!!!) de dingen doen die we echt willen doen. We zijn al jaren niet op vakantie geweest en dat kunnen we eigenlijk wel goed gebruiken. Even lekker ertussenuit. Dat is dan ook aankomende zomer het eerste wat we gaan doen. Er is dan ook eindelijk geld voor een bruiloft, we zijn nu 2 jaar verloofd en zaten er wel een beetje op te wachten, maarja wil je het op de manier doen die je in je hoofd heb zitten dan heb je er een behoorlijk beetje geld voor nodig. En dan ook is er eindelijk genoeg geld voor een 2de kindje, en dat wil ik ZO graag, het kriebelt aan alle kanten. Maarja er zit dus nog een keerzijde aan de medaille. We verhuizen naar een stad waar ik helemaal niemand ken. Lammert blijft gewoon in Amersfoort werken, dus hetgeen wat ik nu vaak doe kan niet meer, nu gebeurt het namelijk vaak dat ik tussendoor even bij zijn  werk langsga om een kopje koffie te drinken en dan rij ik weer naar huis. Dat kan dan niet meer. Ik zit daar dan lange dagen, alleen voor me uit te kijken, althans dat is hoe ik het nu voor me zie. Ik probeer al wel mensen te vinden via het Internet die daar in Lelystad wonen, maarja echt  serieuze mensen zijn moeilijk te vinden. Dan moeten we natuurlijk ook nog maar zien dat we een betrouwbare peuterspeelzaal voor Michaëla kunnen vinden, en dan natuurlijk het liefst nog 1tje in de buurt, want de weg ken ik daar natuurlijk ook nog niet.

Ik ben heel blij dat we de keuze hebben gemaakt om te verhuizen, maar aan de andere kant knaagd het ook nog weleens. Ik mis straks natuurlijk ook een hoop. In Amersfoort heb ik net een paar nieuwe vriendschappen opgebouwd, veelal mensen zonder auto, dus die ook niet even 1 2 3 kunnen zeggen, meid ik kom vanmiddag even koffie bij je doen. Zelf heb ik ook  geen rijbewijs of auto en kan dat dus ook niet zeggen. Aan de ene kant ben ik er niet bang voor, als Michaëla eenmaal naar de psz gaat dan leer ik vanzelf wel mensen kennen, als ik maar niet thuis blijf zitten. Maarja dat is dan ook hetgeen mij wel beangstigd, dat ik teveel thuis blijf zitten. Achter mijn computertje, op de msn, kletsen met mensen die ik al wel ken. Om Michaëla maak ik mij niet zo'n zorgen, zei word in Januari 2 jaar en nog zo jong dat ze  zo weer vriendjes maakt. wdb is het maar gelukkig dat Lammert voorlopig nog in Amersfoort blijft werken, dan kan hij zo af en toe mensen nog eens een lift geven om gezellig een weekendje langs te komen. Heeeerlijk. Daar ben ik dan toch wel weer blij om...

Tot zover het begin van mijn ervaringen omtrend te verhuizing, Stay tuned for part 2.

 

Liefs Carolientje



#2

sterker nog: ik mis je Nu al! boehoeeeeeeeeeee  [img]http://www.smilies.nl/happy/wink2.gif[/img]

xxx suus


#3

Je zult nog wensen, dat er eens niet iemand langs kwam hahahaha. Slechts 1x in het weekend, remember??? Gniffel, gnaffel....

liefs van Monique, Marcel, Veronica en Lucas (enne....Marcel komt snel gamen bij Lammert hoor)


#4

He Caro, je mailde net goed nieuws, over jullie oude huis. Dat vráágt gewoon om een nieuwe aflevering van je verhaaltjes hoor!!! Hop hop, in galop, hier heen rennen en pennen!

SJonge jonge, moet dichter worden ;o))

liefs van Mo


#5

Hahahaha Het is voor mekaar hoor… De update is geplaatst… Je had ook helemaal gelijk… Het was absoluut weer tijd… :slight_smile:


#6

Hahaha jaaahaaa kan Lammert mooi 1x in het weekend gammen bij Marcel… of andersom natuurlijk hahaha…


#7

Ik ben nog niet weg hoor…


#8

he carolien da’s goed nieuws en slecht nieuws en goed nieuws door elkaar, in ieder geval welkom terug


#9

Hai, Jah idd.. t is ook een behoorlijk bewogen tijd geweest...
Dank je welhoor..
ben blij da tik weer terug ben :D