Pfff hoe bedenken ze het.
Ik had het al wel vaker gehoord en gezien maar nou hebben ze een sinterklaasfilm gemaakt voor 16 jr en ouder geloof waarin sinterklaas als horrorfiguur wordt neergezet.
Daarbij hangen de filmposters straks gewoon in de bushokjes waar wij met onze peuters en kleuters zitten.
Moet nou zelfs zo’n onschuldig kinderfeest al door en voor de volwassenen verpest worden?
Discussie rondom horrorsinterklaasfilm
Ik kreeg het een paar weken geleden mee op televisie. SINT heet die film toch? Ik zou er ook echt niet heengaan, vind het hele idee om van Sinterklaas een psychopathische moordenaar te maken echt belachelijk!
Groetjes,
M
Ik kan me er niet zo druk om maken eigenlijk. Ieder zijn ding en Dick Maas zal er een goede boterham aan verdienen. Ik vind het eigenlijk wel grappig al die ophef want ik denk dat er weinig films zijn die zo ontzettend veel recklame gehad hebben als deze.
Groetjes,
Michèle
Ik heb er serieus nog niets over gehoord:O
Maar als ze echt reclame maken in bushokjes ed viond ik het wel heel erg slecht!
Liefs, Anne
Ik denk dat volwassenen er meer problemen mee hebben als kinderen. Luna zag er iets van langs komen in editie nl, dacht eerst van oei zappen maar wat verwonderde me dat ze zei: HE sinterklaas, met een mooie maan zeg. Ze zag er niks engs in. Kijk ik ga er natuurlijk niet heen met haar, maar ik denk wel dat kinderen het niet zo zien als wij.
Gr Patries
Ik kende de poster niet en heb 'm dus even opgezocht op internet. Het is best een enge poster ja. Ik denk dat Eva Sinterklaas toch al eng vindt, zo’n oude man met een baard en als ze die poster zou zien, koppelt zij iets engs meteen aan de Sint. Ik hoop dus dat wij die poster nergens gaan zien, want voor kindjes kan die echt griezelig zijn. Eva is toch al snel ergens bang voor. En een moordende Sint? Hoe verzinnen ze het?? Ik zou de film op zich best willen zien, ik hou wel van een beetje horror!
Groetjes Rainbow, trotse mama
Ik vindt het echt belachelijk dat er zo`n discussie over gevoerd word… sorry
Er hingen wel eens vaker engere posters in de bushokken, bijv: Saw 1 en 2… en anderen.
En als je als ouder zijnde een beetje fantasie hebt kun je je kleuters ook vertellen dat dit een slechtere Sinterklaas is bijv.
Ik ga hem straks ook zeker downloaden, ben erg benieuwd
Liefs, Melanie
Je gaat mijns inziens ook niet uitgebreid met je kind naar die poster kijken en volgens mij kan je zijn gezicht niet eens zien… Ik snap de ophef ook idd niet, je kunt altijd wel iets eromheen verzinnen… Nikki was vroeger wel heel bang van zwarte pieten en ik ook… Ik was vroeger tijdens een intocht zo overstuur dat ik mijn jas helemaal kapot heb gescheurd!
Ik ben het er niet echt mee eens maar echt een probleem?, idd dadelijk hangen de posters in bushokjes. de bioscopen hangen er al vol mee. ga je lekker naar een disneyfilm. zegt je kind: hee sinterklaas komt ook, gaan we daarheen??
(opzich ziet die sinterklaas niet heel erg horrorachtig uit hoor op zo’n poster, maar als je kind persee daarheen wil sta je wel mooi moeilijk uit te leggen waarom het niet kan)
Ik wil m zelf denk ik toch wel zien, maar niet omdat ik er van hou, ik wil een beter oordeel kunnen geven over de film en het idee erachter, zodat ik wat meer kan beargumenteren waarom ik het wel of niet vind kunnen.
ik vind wel dat er teveel oordeel over wordt gegeven voordat we hem uberhoudt gezien hebben.
en ik denk ook niet dat kinderen er op die manier tegenaan kijken, zij weten niet beter dan dat sinterklaas tof is. dus zij denken wellicht dat het gewoon normaal is dat die poster er hangt en hooguit vraagt: waarom kijkt hij zo boos?
ja dan verzin je toch wat?
Gewijzigd door - MamavanRico op 06 Nov 2010 09:15:16
@ Inge gewoon eerlijk tegen je kind zeggen dat hij/ zij daar nog niet heen kan omdat deze film niet voor kinderen is. En verder niet uitwijden. Ik heb een keer geleerd dat omdat ik het zeg en ik ben je moeder soms beter is dan om een discussie aan te gaan en hiermee heb je voldoende uitleg gegeven. Enne wij hebben deze zorg (nog) niet. Alle disney die binnen nu en 3 jaar uitkomt kopen we op DVD en dan gaan we ze eens op het grote scherm bekijken
Groetjes,
Michèle
Ik vind het persoonlijk niet kunnen dat er van sinterklaas een horrorfilm wordt gemaakt. Neem een ander personage, maar niet een persoon die centraal staat als lieve persoon bij kinderen.
Groetjes,
Sandra
ieder z’n ding natuurlijk, nu trekken horrorfilms mij sowieso niet, dus kijken zal ik m niet. overigens (heb ik begrepen) dat je het mummiehoofd alleen ziet wanneer de lichten van het betreffende bushokje aanstaan. zolang de lichten uitstaan zie je alleen een donker hoofd. maargoed verder kan ik me er niet zo heel druk om maken.
liefs,
Rinske