Dion niet ziek maar ook niet fit

Dion hoest zeker al 2 week behoorlijk heftig en piept ook vaak. Ben al bij de HA geweest en zijn longetjes zijn schoon. Hij heeft een paar dagen geleden 2 dagen wat koorts gehad. Dion slaapt heeeeeeeel veel de laatste dagen hij is ongeveer een uur tot anderhalf uur wakker en slaapt dan zo weer 3 uur, Hij is wel vrolijk en eet en drinkt goed. (paar keer iets minder trek in avondeten gehad) Hij verslikt zich vaak in drinken terwijl ik speen 1 gebruik. We zijn sinds kort begonnen met JBPM omdat hij veel spuugt, Niet met golven maar het komt er gewoon uit zeg maar, Naar mijn idee wordt het spugen erger. Nu weet ik dat ze zeggen dat het meestal met 9 maand over is maar dan zou het toch ook naarmate ze richting de 9 maand gaan ook steeds iets minder moeten worden, Heb niet het idee dat Dion er last van heeft want hij speel gewoon door als hij spuugt. Alleen zijn kleren zijn vaak nat en vies en het stinkt ook vooral als het eten is wat terugkomt, Dion spuugt ongeveer 10 keer per dag. Het maakt ook niet uit wat hij eet of drinkt. Op een of ander manier zit het met niet lekker omdat hij veel slaapt, koorts heeft gehad, hoest, verslikt en spuugt. Ben vorige week al bij de HA geweest en nu denk ik van hij ziet me weer aankomen.
Zou het verstandig zijn om hiet toch mee naar de HA te gaan of gewoon afwachten tot de 9 maand.

ik zou een verwijzing vragen voor de kinderarts.het is heel normaal dat je ongerust bent,en je moet je niet weg laten sturen.artsen roepen nogal gauw dat je overbezorgd bent,terwijl je het als moeder echt wel weet als het niet goed zit.
ik heb het met mijn 3 meiden alledrie meegemaakt dat ik zeker wist dat er iets was,en ik telkens weg werd gestuurd.totdat ze zagen dat ik gelijk had.
niet wachten,meid,trek aan de bel,want je hebt gelijk.zoveel spugen is niet goed,en ze moeten je ventje eens goed nakijken.

Bedankt voor je reactie. Ja ik ga proberen of ik deze week naar de dokter kan. Heb deze week zelf een hele drukke week en we gaan met vakantie en ik wil niet mijn moeder hier mee opzadelen. Gelukkig is het hoesten ietsjes minder geworden maar het piepen blijft en het spugen ook. Vaak liegt ons moedergevoel niet.

Precies, luisteren naar je gevoel!
Gelukkig is je kindje nog vrolijk en heb je niet het idee dat hij er heel veel last van heeft. Dat is een goed teken. Maar toch, tien keer per dag spugen… En het vele slapen betekend overduidelijk dat hij inderdaad niet fit is.
Onze zoon heeft ook problemen met de luchtwegen gehad, i.e.i. ook de longetjes schoon, maar het piepen ging niet over en werd ook erger. Toen ik opnieuw naar de huisarts ging(ik was ook een beetje bang dat ze me overbezorgt vonden maar ben toch gegaan, het ging tenslotte om de gezondheid van m’n kind, dan liever een keer te vaak naar de huisarts!) was het wel nodig dat hij antibiotica kreeg en later zelfs pufjes, dus was blij dat ik toch weer gegaan was.

Veel succes en beterschap voor Dion!
Groetjes Carolien.

@Mama van Jasper
Dion heeft eind maart al een kuurtje gehad en heeft toen ook een week pufjes gebruikt en toen ging het ook een tijdje beterder maar nu begint het weer alleen zijn nu zijn longetjes wel schoon.

Nog wel ja, maar als ie nu alweer begint terwijl hij in maart ook al een kuur heeft gehad dan zou ik niet wachten hoor, zeker niet als je er zelf geen goed gevoel over hebt. Ik vind het maar een raar systeem, moet je dan wachten tot z’n longetjes niet meer schoon zijn…?

Ik ken het van hier ook hoor, in totaal 3x antibiotica, heen en weer tussen huisarts en kinderarts, een paar keer verandert van puf en uiteindelijk Atrovent en Qvar, die laatste hebben we lang door moeten gebruiken. Wat een gedoe en getob met zo’n kleintje. Dat piepen, zagen en hoesten. Heeft Dion ook eczeem? Dat gaat vaak samen met luchtwegklachten.

Groetjes Carolien.

mijn dochters hebben wel eczeem(of hadden,want ik weet een goede remedie),maar gelukkig geen last van de luchtwegen,ookal heeft mijn man astma.
misschien heeft dion wel een luchtweginfectie.dan kunnen de longen ook schoon zijn.

Sprak vanmiddag met iemand van de zwangerschapsclub haar zoontje spuugt echt met bogen soms wel 2meter ver. Ze is al 2 keer bij de kinderarts geweest, omdat hij niet huilde tijdens het spugen en er verder geen last van had is het geen reflux en doen ze er niets aan omdat hij goed groeit. Dus voor het spugen hoef ik dan al niet naar de dokter te gaan omdat dat er gewoon bij hoort totdat ze ongeveer een jaar zijn.

Dion heeft geen last van eczeem. Wel heeft hij af en toe een kleine drooe rood plekje op zijn gezicht maar die gaat vanzelf weer weg.
@cheyenna
Maar bij een luchtweginfectie zijn de longen schoon dan??

Maar ik moet zeggen dat het hoesten wel iets minder wordt gelukkig.