Dion naar de kinderarts

Dion hoest al maanden (weet al niet eens meer hoe lang) en hij roggelt vaak en piept ook vaak op de borst. Was al verscheidene keren bij de HA geweest en de ene keer waren zijn longen schoon en de andere keer niet helemaal. Kreeg dan vaak te horen dat het Waezertjes zijn dat zijn kinderen die wel de klachten hebben van astma en bronchitus maar ze kunnen dat niet vaststellen en de een krijgt het wel en de ander niet. Kinderen schijnen niet over astma of bronchitus heen te kunnen groeien. Soms voel ik me dan ook echt een zeurende moeder bij de HA omdat er dan niets aan de hand is maar ja ik wil en neem geen risico’s en ga gewoon weer een afspraak maken. Kinderen kunnen niet zeggen wat ze voelen.
En nu de laatste dagen hoest hij zich weer kapot vooral 's nachts dus toch maar weer de HA gebeld en hij had zoiets van ga toch maar even voor de zekerheid naar de kinderarts om het na te laten kijken en geen risico te nemen. Geeft mij wel een gerust gevoel niet dat ik denk dat er iets ernstigs aan de hand is maar zo kun je wel dingen uitsluiten. Heb gelijk een afspraak gemaakt en 14 juli kunnen we terecht.

jeetje wat vervelend meid! ik wou even melden dat mijn broertje astma had en ik bronchites…wij zaten een tijdje vaak in het ziekenhuis door zuurstof tekort, hoestaanvallen en vatten snel kou na het schoolzwemmen etc. maar ik moet eerlijk zeggen we zijn er allebei overheen gegroeid al op onze 13e! dus dat is niet helemaal waar dat je er niet overheen kunt groeien. natuurlijk zijn er vast kinderen die er niet overheen zijn gegroeid maar mijn moeder gelooft er heilig in dat we dankzij haar erover heen zijn gegroeid hihihi omdat ze echt een schoonmaak freak is en denkt dat je dat kunt verhelpen door huisstofmijt te vermijden…klopt ook wel een beetje. ik kan nog steeds niet zo goed tegen stof. dus hou ook alles netjes thuis en stofzuig vaak. ik klop elke dag de kleedje van mijn kleine waar hij op speelt en stofzuig zijn kamer ook vaak, puur omdat ik bang ben dat hij ook bronchites kan krijgen. laat even weten hoe het bij de ka is gegaan ben erg benieuwd! zolang hoesten zal toch niet goed zijn…je hebt helemaal gleijk met je twijfels meid maar toch hoop ik dat het maar een fase is of een koutje…succes meid!

[img]http://lb1f.lilypie.com/K4vNp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” />

Heb je nog nooit een puf voor hem gehad?

En ze kunnen er wel degelijk overheen groeien want dat is bij mijn dochter ook gebeurt.

Sterkte de 14de

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Ik heb salbutamol als puf maar deze mag ik alleen gebruiken als hij benauwd is, Over het erheen groeien weet ik verder ook niet maar de dokter zegt altijd dat ze voor hun 4de niet kunnen vaststellen of het astma of bronchitus is en als ze het na hun 4 de niet meer hebben schijnen het Waezertjes te zijn. Maar we hebben de knuffels al van zijn kamer gehaald en ik zit er ook over te denken als het echt iets zou zijn om op de bovenverdieping de vloerbedekking eruit te halen en dan laminaat of zeil erin te leggen.
Stofvrij is dan toch belangrijk en dit kun jezelf voor een groot deel zelf doen.
Ik laat zeker weten wat er de 14de uit is gekomen.

Gisteren zijn we naar de kinderarts geweest. Gelukkig (voor mijn eigen gevoel) rochelde Dion en piepte ook iets zodat de arts wel een reeel beeld had. Zijn klachten waren niet heel ernstig hij hoorde lichtjes een piepje en een iets te lange uitademing en zijn oortje waren iets geiriteerd. Volgens hem had hij chronisch een ontsteking maar hij wil hem over 2 maand weer zien en dan kijken of hij aan de medicatie moet of niet. Als de klachten verergeren moeten we bellen en kunnen we gelijk langs komen. Dus al met al valt het mee en zijn het geen hele erge dingen wat ik trouwens ook niet had verwacht. Gelukkig heeft Doin er weinig tot geen last van,