Rico heeft weer iets nieuws ontdekt,
hij stopt dingen in zijn neus die erin passen.
zoals brood, ander eten, gras weet ik veel wat nog meer.
ik corrigeer dit wel omdat je voor je het weet een kleine knikker eruit kunt halen
net had hij brood in zijn neus gestopt, en wel zooo diep dat hij snufte en het in zn keel terecht kwam. gadver!
toch vraag ik me af wat beter is, corrigeren of negeren.
Dingen in zijn neus stoppen
Corrigeren!!!
Kijk dingen die geen gevaar opleveren en die ze doen om de aandacht te trekken ( want daarom doet hij het natuurlijk) die negeer je maar dit is gewoon niet veilig. Wat je zelf al zegt; straks kun je naar de Eerte Hulp met een kind die een knikker of iets dergelijks in zijn neus heeft…
Ik zou hem dus in het geval van dat brood waarschuwen en anders zijn brood weghalen.
Hihi nog even ter aanvulling;
Geklier met eten is hier zowieso not done. Eten is om op te eten en niet om mee te etteren zeg ik altijd en nu zegt Jack dus ook: niet etteren …oeps.
Inderdaad blijven corrigeren en op het gevaar wijzen.
En mocht hij er een keer iets in stoppen wat er niet zelf weer uitkomt, niet zelf gaan peuteren. Kijken of het met snuiten lukt.
Kan-ie niet snuiten, dan huisarts bellen. Nooit zelf gaan peuteren want dan kun je het alleen maar nog vaster in de neus drukken en ben je verder van huis.
Groetekes, Sje
@Christa: nee hier mag rico ook niet klooien met eten, hij vind het ook “leuk” om zijn boterham open te vouwen en de pindakaas eraf te lepelen met zijn vingers. Ook dat mag hij niet en dan gaat er een Kaasje af (hij krijgt 2 blokjes kaas als hij alles opeet. en 1 keer etteren is 1 waarschuwing, 2 keer etteren…dan gaat er een kaasje af)
@Sje: Dat laatste wist ik de kans dat ik het er verder in duw is te groot. dat wil ik ook niet op mijn geweten hebben. maarja dat stuk brood haha dat schoot dus vanzelf zn keel in. maar je had dat gezicht moeten zien!!
heel zijn neus zat onder de pindakaas, ik heb het vuil voorin zijn neus met een babydoekje weg staan vegen maar dieper kan ik niet gaan, is ook niet prettig voor m. niet dat ik hier iets verder erin kan duwen maar toch, dat idee lijkt me ook niet prettig.
Ergens heb ik het idee dat als ik erop reageer dat hij het alleen maar leuker vind
o jee dat zijn van die dingen dat je denkt hoe komen ze er ineens bij he
ik zou het ook corigeren voor je het weet zit je bij de kno arts om dat er iets vast zit in zijn neus
gelukkig is het stukje brood vanzelf weer uit zijn neus gekomen
sterkte er mee
trotse mama van twee pracht boys van 5 en 3 jaar en zwanger van ons derde wonder
tja dat brood is niet zo erg, want alles wat via de neus naar binnen gaat komt waarschijnlijk in de keel terecht. als het iets groters was en als het dan ook nog hard was, dan kon het gewoon schade aanrichten denk ik…als het dan via de neus in de keel en dan in de maag terechtkomt. hoe dat precies zit weet ik ook niet, maar brood wordt verteerd, maar idd wat je zegt, anders zitten we dadelijk bij de KNO-arts, Ik heb geen idee hoe hij erbij komt. eerst ging alles in zijn mond, en nu vind hij zijn neus interesant denk ik
hopenlijk is het een fase en stopt hij er snel mee
kinderen verzinnen soms de gekste dingen hihi
ze houden ons wel bezig zo
trotse mama van twee pracht boys van 5 en 3 jaar en zwanger van ons derde wonder
haha ja dat doen ze zeker… ach is goed voor mijn conditie…waarschijnlijk val ik daarom zoveel af terwijl ik eet als een beer