Dilemma met 1 slaapje

Julian deed tot voor kort nog 2 slaapjes. Vrij logisch ook op deze leeftijd. Maar 's ochtends sliep hij nog maar 45 min en 's middags wilde hij ineens helemaal niet meer. Dus ik dacht, zou hij dan al toe zijn aan maar 1 slaapje per dag?
Ik probeerde het gewoon uit. En legde hem de volgende dag om 12u pas op bed. Na de boterham. Hij sliep gelijk ruim 2,5 uur! Bingo, dacht ik. Ook de dagen erna ging dat zo.
Maar… nu komt het: de laatste 2 dagen slaapt hij nog maar nét 1,5 uur en wordt tussendoor zelfs ook nog eventjes wakker (maar valt weer in slaap). Na 1,5 uur is het slapen dus écht voorbij!
Wat nu??
Zou het dan toch niet zo zijn dat ie al aan 1 slaapje toe is? Hij trekt het redelijk tot 12u. Wordt rond 11u wel erg moe en ligt dan wel te dutten in zn wippertje, maar zodra hij zn boterham krijgt veert ie weer helemaal op.

Wat moet ik nou???

Is hij na die 1,5 uur nog moe?

Evt om de dag doen? Ene dag 2x andere dag 1x?

Nee hij is juist uitgerust. Maar 1 slaapje op die leeftijd en dan maar 1,5 uur… daar heb ik toch wel moeite mee.
Misschien eens uitproberen om toch maar 2 slaapjes te doen.
En om en om? Dat geeft hem niet echt duidelijkheid natuurlijk, dus weet niet of dat handig is?

Klinkt nu misschien even heel dom … maar waarom heb jij er moeite mee? Als je kindje verder prima in zijn vel zit, en hier genoegen mee neemt. Heerlijk toch! Ik weet nog dat ik bij Jurian zat te wachten tot hij eindelijk eens minder ging slapen…

Ik herken dit wel, mijn dochter was er ook zo een! Ze sliep goed nachts maar overdag wilde ze niets missen! Gewoon zo doen, als hij het er goed op doet! Ohhh mijn meisje slaap vanaf 2 jaar helemaal niet meer dus 1,5 uur slapen! heerlijk!

Dat vraag ik me soms ook wel af, miniboy.
Maar hij heeft nooit goed geslapen, en na 6 mnd kwam er eindelijk regelmaat in dat het beter ging. 2x 1,5 uur per dag en ineens veranderd dat dan en dan vind ik dat jammer. Maar goed, je hebt ook wel gelijk hoor, hij doet het er op zich goed op en daar moet ik ook blij om zijn.
Mijn onzekerheid komt dan ook wel weer naar boven en dan vraag ik me af, kan dat allemaal wel bij zo’n klein manneke van nog niet eens 10 maanden?? Moet ie niet meer slapen? Dat soort dingen…
Ieder kind is anders, dat blijkt hier maar weer.

Probeer het gewoon even aan te kijken … Als hij erg moe is blijkt dan doe je hem gewoon om de dag even naar bed. Al is dit maar time out voor hem zelf… Maar je moet niet onzeker zijn hoor… je luistert naar de signalen van je kind. Dat is juist hartstikke goed!!

Hij slaapt meer dan mijn zoon! Het cb zei dat dat echt niet erg was als ze minder slapen. Ik dacht ook dat dat niet gezond was…(haha, maar ja als je om je heen allemaal opmerkingen krijgt ga je dat denken). Als hij verder vrolijk is lijkt het me juist veel handiger. Ik vindt het jammer dat Colin nooit lekker geslapen heeft overdag maar nu is het ook wel superfijn dat we nooit ergens rekening mee hoeven houden. Ik kan altijd weg als ik wil.
En als je van die kindjes hebt die de hele middag slapen lijkt me ook echt ongezellig!

22-12-2009 colin geboren

Als je kleintje niet meer slaap nodig heeft en het op deze manier uithoudt tot z’n avondhapje super toch. Je zou het ook per dag kunnen aan kijken het kan zo zijn dat het nog veranderd als die gaat lopen en hierdoor 't vele drukker krijgt en hier moe van wordt.

Lilypie First Birthday tickers