Vanochtend was ik bij de vk op controle en we spraken de bevalling door (argh). Ze vroeg waar ik wilde bevallen en ik zei dat ik in principe thuis blijf, maar dat ik het ziekenhuis ook niet erg vond. Toen vroeg ze waar Eva dan zou blijven en ik zei dat ik opa en oma zou bellen en dat die haar op komen halen. Ze vroeg hoe ver die bij ons vandaan wonen. Nou, 40 minuten rijden? Ze zei: ‘Oh, maar dat ga jij niet halen!’ Vorige keer had ik namelijk heel snel 10 cm ontsluiting en ze verwacht dat ik deze keer ook weer heel snel beval. Nou, zo snel ging het vorige keer nou ook weer niet? Ik had 's nachts al ontsluitingsweeën bleek achteraf, al kon ik die niet als zodanig plaatsen en Eva is pas om 19.00 uur geboren? Blijkbaar rekenen zij dan de tijd die zit tussen de volledige ontsluiting en het geboren worden? Eigenlijk raadde ze me af om mijn ouders te bellen. Het was beter als Eva naar de buren ging, of naar iemand binnen Eindhoven.
Nou wonen wij hier 6 maanden en we hebben aan beide kanten leuke buren waar het goed mee klikt. Maar we komen (nog) niet bij elkaar over de vloer ofzo. Het is meer buiten kletsen zeg maar. Beide buren hebben kinderen en ik zou ze allebei best kunnen vragen of Eva bij hun mag blijven. Maar toch…wie van de twee kies je dan? Ik wil de ander ook niet passeren…En ik ken ze beiden even goed en vind ze beiden leuk! Ik vind het een raar idee om ze te vragen als ik lig te bevallen, ik weet eigenlijk niet zo waarom. Misschien omdat ik ze ook nog niet zooo goed ken?
Aan de andere kant: ik vind het het fijnst als Eva bij opa en oma is, maar ik wil NIET dat zij bij ons beneden ronddolen als ik boven lig te puffen. Ik wil gewoon privacy hebben, ook al zijn het mijn bloedeigen ouders. Ik wil alleen mijn vriend en een vk in de buurt hebben. Maar ja…ik wil ook weer dat Eef haar broertje snel ziet.
Ik kan me niet voorstellen dat ik, als ik bel zodra ik weeën voel, binnen 40 minuten beval eigenlijk…Ik neem aan dat mijn ouders tijd genoeg hebben om de afstand Tilburg-Eindhoven te rijden? Ze zouden Eef dan mee kunnen nemen en dat we dan bellen zodra de baby er is en dat ze dan snel komen met Eva…Dat heb ik het liefst. Ik ben alleen gaan twijfelen door de vk. Ik hink een beetje op twee gedachten…Wat zouden jullie in dit geval doen??
Groetjes Rainbow, trotse mama