Dilemma avondeten

Alleen met avondeten … de kinderen zijn het dan wel beetje beu… zelf ook wel… eten moet je koken … dan eten … dan weer afruimen … blablabla … Ben dan altijd weer blij als ik om 21.00 uur benen kan strekken …

Brood eten geen probleem… eten ze beide goed en is gewoon gezellig vooral met lekker weer hup buiten eten

Okey, ja dan snap ik het!
Ik heb geloof ik als uitzondering 2 kinderen die 5 uur geen rottijd vinden, dus eten koken, tafel dekken enz, gaat hier 'in alle rust’
Ik vind het lastiger als ik alleen ben dat ik en voor 2 brood moet smeren, en 1 het brood moet geven, en zelf nog wat moet eten.
Maar goed, eten is een vereiste he? Maken we er het beste van

Heb Rens vandaag goed streng aangepakt want hij maakte er echt een potje van. 's ochtends ging z’n brood al niet op dus kreeg hij ook geen koekje. Fruit werd ook niet aangeraakt dus ook geen snoep. Brood tussen de middag was ook drama.
's aovonds hadden we aardappelkroketjes met roerbakgroenten en een tartaar.
Nou was ik even vergeten dat Rens echt geen tartaar lust, denk dat hij dat te droog vind is het enige vlees dat hij niet eet. Vind ik dus geen ramp want normaal eet hij z’n vlees wel gewoon.
De aardappelkroketten gingen er goed in, hij wilde er nog wel een paar meer. Maar hij had nog geen hap groenten op dus dat vond ik niet nodig. Heb tegen hem gezegd dat hij er nog een paar mocht als hij zijn groenten zou eten. Na veel mokken deed hij dat uiteindelijk toch en mocht hij nog wel een paar aardappelkroketten. En z’n toetje natuurlijk.
Blijkbaar is hij wel gevoelig voor een beloning dus daar ga ik wel gebruik van maken.
Hij hoeft van mij echt niet per se z’n bord leeg te eten maar ik wil wel dat hij het tenminste proeft.
Iig bedankt voor jullie mening hierover.

groetjes Ramona

Zo is het dus ook goed opgelost! En hij heeft wel zijn toetje gehad.
Het is inderdaad ook de uitprobeer leeftijd, en soms even zoeken naar een manier hoe je er mee om moet gaan.

Vandaag was het overdag weer bagger met eten dus heeft hij verder geen koek of snoep gehad. Hij heeft er wel de hele dag over gezeurd.
vanavond had ik hem de groenten uit laten kiezen en wilde hij graag rode kool.
Heb eerst aardappels en rode kool opgeschept en gezegd dat hij pas vlees kreeg als hij dat eerst at. Hij heeft het voor 3/4 opgegeten dus dat was een stuk beter als de vorige dagen. Hij gaf zelfs aan dat hij het lekker vond terwijl de afgelopen dagen alles vies was volgens hem.
Heb hem daarna gewoon zijn vlees gegeven. Van mij hoeft hij echt niet per se zijn bord leeg te eten, ik vind het belangrijker dat hij iig wat eet. Het was zowaar gezellig aan tafel. Toetje heeft hij dus ook gewoon gekregen.
Denk dat ik het er maar even in houd om zijn vlees te geven als hij z’n aardappels en groenten eet want hij is best gek op vlees.
Hij drinkt wel melk maar niet zo heel veel, het is sowieso al niet zo’n drinker. Als ik zijn toetje niet geef krijgt hij dus nog minder vocht binnen.

groetjes Ramona

Fijn dat het weer wat beter ging.

Weet je welke truc hier nog weleens geholpen heeft? Als ik het eten een naam gaf die ze aansprak. Bijv. Efteling-boontjes, Sprookjes-ovenschotel, Kabouter-erwtjes, Prinsessen-nasi. Wonder boven wonder wilde ze dan wel eten! Gekke mutsen!

Groetekes, Sje

Hier word er nooit voor ‘‘straf’’ iets overgeslagen, eten ze iets wel dan wel eten ze niet dan niet.
Maar ze krijgen er niks anders voor, mevr luste laatst geen brood met kaas, nou ja dan niet,z e krijgt niks anders.
En toetje en koekje worden hier wel gewoon gegeten, elke dag, of ze nou wel of niet goed eten.

Das ook een goeie Sje, die onthoud ik.
@mamavanjob Is hier tot nu toe ook nooit nodig geweest maar in ene loopt het de spuitgaten uit met eten. hij proefde het niet eens maar zat gelijk bah te roepen.
Blijkbaar is hij wel gevoelig voor een beloning want vandaag ging het wel goed. Hopelijk is het over een tijdje niet meer nodig.
Het maakt me echt niet uit of hij veel eet of weinig maar ik vind wel dat hij het op z’n minst moet proeven.

groetjes Ramona