Dikkere slaapzak-wel/geen deken?

Hoi meiden,

Moppie slaapt momenteel in een slaapzak met mouwen, een wat dikkere. Daaronder een romper korte mouw en een pyama. Nu slaapt zij altijd zonder dekens. Dit omdat zij nogal beweeglijk is en men hier toendertijd adviseerde zonder dekens te laten slapen ivm veiligheid. Dat doen we dan ook braaf .

Nu merk ik dat moppie nu al niet altijd even warm is 's ochtends en ze wordt steeds wakker 's nachts. (niet fijn met een baby die dat ook al doet ) Of het nou komt doordat ze het koud heeft weet ik niet maar ze voorspellen dat het een koude winter gaat worden dus een warme slaapzak is geen onnodige luxe

Nu dus mijn vragen: Hebben jullie suggesties voor een lekkere dikke slaapzak die voldoende is met pyama eronder zonder dekens? Ik heb bv de combisleeper geprobeerd toen moppie kleiner was maar die vond ik eigenlijk helemaal niet zo warm. Ik had hem geleend. Welke slaapzak gebruiken jullie?
En zouden jullie toch en deken gaan gebruiken als moppie nog zo beweeglijk is? Ik denk dat ze niet snapt dat ze eronder moet blijven liggen? Ze slaapt op haar buik en eindigt altijd bovenaan in bed en ik vind het een beetje eng eerlijk gezegd .
groetjes,
Wendy

Gewijzigd door - moppiesmama op 20 Oct 2011 08:31:18

Hoi Wendy
Ik zou zowieso proberen haar onder een dekentje te laten slapen, al is het maar om te oefenen. Je kunt zelf natuurlijk regelmatig controleren hoe ze ligt, maar ik begrijp je bezorgdheid. Mijn dochter sliep in het ledikantje trouwens ook niet onder de deken, maar nu ze in een peuterbed slaapt blijft ze er netjes onder liggen (ook als ze een slaapzak aan heeft).
Geen tips voor een dikkere slaapzak, maar je zou haar nog een maillot onder de pyjama aan kunnen geven.
Groetjes Nancy

Ik denk dat het zo prima is. Lijkt me zelfs vrij warm? Maar als ze koud aanvoelt… hmm tja.
Kan het wakker worden ook niet gewoon komen omdat ze gewoon nog een beetje moet wennen aan de situatie met broertje?

Maar ik zou denk ik niet nog een dekentje erover doen. Dan heb je ook niks extra’s meer als het straks echt gaat vriezen in de winter.

Meisje hier is met ruim 1,5 jaar in peuterbed gegaan met dekbed en in tegenstelling tot ledikantje is ze hier wel altijd keurig onder blijven liggen.
In ledikant lag ze ook altijd alleen in een slaapzak met mouwen, in de echt koude periodes ook nog een pyjama eronder, anders alleen een romper.

Kinderen zijn geboren naäpers, ze gedragen zich precies als hun ouders, ondanks alle pogingen ze goede manieren bij te brengen.
(Joh 13:15)

Ik heb vorige week een nieuwe van de Hema gehaald… De jongensvariant. Blauw rood met witte sterren! Geen idee hoe de meisjesvariant eruit ziet!
Ik gebruik hem nu zonder de mouwen, met een pyama aan, vind hem nu al ideaal!

Manderijn

Hoi meiden,

Misschien is oefenen niet onverstandig. Voor nu is het nog te warm maar als het straks echt koud is dan wil ze er misschien zelf ook wel graag onder blijven liggen?
Het ligt niet aan de komst van ons binkie want de 2 maanden daarvoor spookte ze ook al 's nachts. Geen idee wat de oorzaak is. Het is wel opvallend vaak tussen 04:00 uur en 05:00 uur.
Maillot eronder, niet gek! goede tip!
Over op peuterbed doen we nog niet want ze klimt haar bedje nog niet uit en zeker met de kleine man erbij is het fijn dat ze er nog niet zelf uit kan komen
groetjes,
Wendy

@MissT: hoe bedoel je dat precies qua slaapritme? Waarom wordt ze dan 's nachts wakker? Ze slaapt nog maar 1x per dag een uurtje.
Nee ze heeft dan ook koude voeten en haar nekje voelt koud aan.
groetjes,
Wendy

Heey meid, lees je topic nu pas Sylvie ligt zoals je weet sinds ze 17 maandjes is in een peuterbed. Wij hebben er meteen een peuterdekbed bij gekocht en daar slaapt ze elke nacht ‘onder’.
Wij hebben hier namelijk hetzelfde probleem Ook Sylvie is erg beweeglijk en beland altijd ergens anders in bed. Ze voelt 's ochtends altijd heel koud aan, net of ze de hele nacht op de dekens in plaats van eronder heeft geslapen. We hebben het nog nooit gezien
Maar hier is juist een slaapzak geen optie… Sylvie gaat namelijk 's ochtends als ze wakker is uit haar bedje en lekker spelen. Met slaapzak aan word dat dan wel heel erg lastig

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie en Amy