Dikke tong?

Hoi,

Mijn zoontje (2,9 jaar) is al een paar dagen hangerig en huilerig. Heeft geen koorts. Wel klaagt hij over buikpijn.
Sinds vandaag praat hij raar, alsof hij een dikke tong heeft en kwijlt veel.

Verder is hij koortsvrij.

Iemand enig idee wat dit kan zijn? Ik ben al aan het googlen geweest, maar kan nergens wat vinden.

Groetjes

jantje

Heeft-ie ook echt een dikke tong? Roodvonk heeft namelijk als een van de symptomen een dikke tong.

Groetekes, Sje

Hoi Sje,

Ik heb bij de symptomen van roodvonk gekeken, maar dan hebben ze ook koorts en uitslag. Bovendien is de tong dan rood/paars. Dat is niet het geval bij Martin.
Of hij werkelijk een dikke tong heeft, kan ik moeilijk inschatten. Alleen dat hij zijn tong tegen zijn ondertanden houdt.
Vanavond moest hij met hoesten ook iedere keer kokhalsen, alsof hij moest spugen.
Ik wacht maar af hoe het morgen gaat. Misschien heeft hij last van zijn amandelen?

Groetjes

jantje

Geen idee of het amandelen kunnen zijn, maar een dikke tong is verre van handig als het gaat om vrijuit ademhalen. Desnoods morgen even naar de huisarts voor de zekerheid.

Groetekes, Sje

Zoals Sje al zegt,
Als het echt een dikke tong is kan het gevaarlijk zijn. (wil je niet bang maken hoor) Ze kunnen moeilijk ademen.
Maar als de tong werkelijk dik is zou ik toch naar de ha gaan.
Heeft hij misschien uitslag op de tong?
Kan ook een infectie op de tong zijn.

Ik zou toch even voor alle zekerheid contact opnemen met de HA morgen.

groetjes GYtha

Als de tong witte uitslag heeft, kan het zijn dat-ie spruw heeft. Even Daktarin Orale Gel halen via de huisarts.

Groetekes, Sje

Bedankt voor jullie reacties!
Vandaag was er niets meer aan de hand, gelukkig maar! Ik denk dat hij misschien in zijn slaap op zijn tong heeft gebeten, want het was na zijn middagslaapje gisteren.

Groetjes

jantje