Dik buikje

Pfff, ik ben nu 11 weken en ik zie dat ik nu al een buikje ga krijgen. Eerst leek het net of ik gewoon teveel had gegeten, toen was het meer een rol, maar nu wordt het echt wat harder. Het begint ook al best hoog, alsof ik een bolle maag heb. Ik heb veel last van mijn darmen en dat draagt niet echt bij aan een ‘plat-buikjes-effect’ zeg maar. Vanmorgen deed ik een jurk aan die me drie weken terug nog prima paste. Hij ging dicht, maar hij zat duidelijk strakker. Ik heb toen maar voor een tuniek gekozen. Ik weet wel dat je bij een tweede zwangerschap meestal sneller dikker wordt, maar ik vind het wel erg snel gaan. Bij Eva droeg ik met 22-23 weken bij positiekleding. Nu pas ik alles nog wel, maar het gaat al strak zitten. Ik ga die 22-23 weken nu echt niet halen! Dat geeft niks, maar…(voor de mama’s met meerdere kindjes/de ook zwangere mama’s), werden jullie ook veel sneller dik (buikje) bij de tweede? Vanaf wanneer moesten jullie andere kleren gaan kopen?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie In verwachting Ticker

Ik heb dan geen tweede, maar ik ben met een week of 14 ook al positiekleding gaan kopen. Vooral broeken!
Die zaten zo strak, dat het echt niet lekker zat. Al zag je mijn buik nog niet echt, het zat wel veel lekkerder!
Dus misschien toch wel een tip

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

hier ook maar 1 ukkie, maar ook met 12 weken al aan de positiebroeken en truien van Mervin want ik paste mijn eigen kleren al niet meer. Mij werd ook aangeraden om dat al te doen voor de vk want afknellen heb je niks aan.

Groetjes,

Michèle

Ik had met 9 weken al positiekleding aan… met 8 weken werd mn eigen kleding al strak… ben ook intotaal bijna 25 kilo aangekomen

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

Hahaha nou ik heb er natuurlijk pas een maar had tot maand 8 nog mijn spijkerbroeken aan, wel met het bovenste knoopje open maar toch! hahahah vond positie kleding helemaal niet zo leuk hier kun je overigens amper iets krijgen, alleen van die tenten die alles verhullen, nee bedankt!

@Mamamalawi: tot maand ACHT? Wow! Nou, toen barstte ik bijna uit mijn voegen, ik kon echt geen spijkerbroeken meer aan hoor! Dat zou er raar uit hebben gezien!

Ik denk dat ik toch maar eens ga kijken voor iets wat lekkerder zit. Ik had al mijn zwangerschapskleding ingepakt, alles staat in een loods! Nu heb ik dus niks meer thuis liggen. Nou ja, over een paar weekjes kan ik er gelukkig weer bij. Als het echt niet meer gaat, koop ik wel wat nieuws. Echt leuk vond ik die kleren ook niet trouwens, zelfs niet van bv Noppies. Maar ik probeerde er toch nog een beetje mooi uit te zien. Volgens mij heb ik toch nog wel wat leuke dingen in de doos zitten, die kan ik mooi weer aan. Dat is een voordeel van rond hetzelfde jaargetijde uitgeteld zijn!

Hahahah ik was ook maar 6 kg aangekomen vanaf het begin van mijn bevalling, ben alleen maar gezond gaan eten, was 85 bij week 6 (toen ik er achter kwam), week 21 nog 81 kg, (van alleen maar gezond eten) en op het laatste 91 dus ben niet zo’n kleine dame hoor! hahahah maare als je alleen maar kan kiezen uit je oude kleding of zwangerschapsverhullende tenten dan kies je ook voor het laatste, had gewoon geen zin om vanaf maand 4 als een koe uit te zien!

Hoeft niet altijd bij de tweede dat je sneller buik krijgt. Bij Madelon was ik 25 kilo aangekomen, en bij Dylano maar 7. Heb bij Dylano geen positiekleding gedragen alleen een paar broeken en maatje groter gekocht

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Rainbow:
Ik heb ook qua bovenkleding en jurkjes/tuniekjes veel gewone kleding gedragen, maar wat dan wel voor mij geschikt was.
Je ziet toch dat de mode soms een beetje wijd is, dus misschien is dat ook een tip.

En hier in Rotterdam had ik een winkeltje gevonden waar ze positiekleding verkochten van o.a. het merk mama licious, waar ze wel aardige dingen van hadden.
Je kunt het ook op internet bekijken, even intypen bij google.

Liefs, Anne

Bij Tim ben ik vlak voor de 20 weken echo positiekleding gaan dragen. Mijn eigen kleding paste toen echt niet meer. Weet nog wel dat ik het erg moeilijk vond om leuke kleding te vinden. Veel winkels hadden niks en als er al winkels waren met positiekleding, dan was het maar heel weinig. Vooral broeken vond ik erg lastig. Veel zwangerschapsbroeken vond ik niet lekker zitten. Uiteindelijk een paar wat duurdere broeken van Noppies gekocht, maar die zaten wel heerlijk.

Bij mij gaat het dit keer ook veel sneller. Mijn buik is nog niet hard, maar wel al bol. Normaal draag ik op iedere broek een riem, maar dat is nu al niet meer nodig. Er zijn nog maar een paar broeken waar ik de knoop van dichtkrijg. Bij de meeste broeken moet ik de knoop al open laten. Dus dan is het goed opletten wat ik erop draag. De meeste kleding zit gewoon echt niet lekker meer. Maar goed nu al zwangerschapskleding vind ik ook wat snel. Probeer het nog even uit te stellen en anders toch maar de zakken van zolder gaan halen.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

ik heb toen hele leuke dingen bij de C&A gekocht Rainbow. Het is dat je niet in de buurt woont anders kon je het lenen van me

Groetjes,

Michèle

Grappig Michelle dat jij veel bij de C&A gekocht had. De C&A’s waar ik toen ben geweest verkochten allemaal geen positiekleding. Zelfs de C&A hier in Hoofddorp niet. En dat terwijl het toch echt een grote winkel is

Het beste was ik geslaagd bij Miss Etam, terwijl ik daar normaal nooit kleding koop.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Nee, ik ben ook nog niet toe aan positiekleding! Brr. Dat kan nog lang genoeg. Ik HEB dus niet eens iets meer, haha. Ik vond de meeste kleren wel lekker zitten, maar toch, gewoon niet helemaal mijn ding. Ik had wat Noppies, Esprit, Mama Licious (is leuk en niet duur inderdaad) en wat van Prenatal. Daar kocht ik voor een tientje ofzo de lekkerst zittende broek van alle broeken! Ik had ook een hele dure van Queen Mum, die was 80,-! Wit linnen, heb ik wel erg veel gedragen. Het is allemaal wat. Veel vrouwen vinden het geweldig zo’n dikke buik. Ik zo’n grotere ook wel, maar nu zit je in zo’n ‘zou ze zwanger zijn?’-fase. Ik ben dan liever echt duidelijk dik zeg maar.

Ik ben wel blij te lezen Sandra dat ik niet de enige ben die dus al wat aan het uitzetten is. Ik dacht al: dat gaat hard! Mijn knopen gaan wel dicht nog, maar dan floept er wel een rolletje bovenuit!

Ik was trouwens bij Eva van 60 naar 70 gegaan, vond ik wel netjes. Maar het kan me nu niet zo heel veel schelen als ik zwaarder word. Het hoort er gewoon bij. Ik heb de eerste keer zoveel gezeik van mensen gehad, hoe dik ik wel niet was, dat ik nu een olifantenhuid heb en het me niet meer kan schelen. Maar dat zeg ik nu he, misschien kom ik hier straks wel ‘huilend’ omdat ze me weer ‘dikke’ noemen!

Ik zal de C&A zeker ook eens checken!

Ik heb destijds wel wat shirtjes van H&M MAMA positiekleding gehad, broeken heb ik geen idee van! Succes iig!

Hier ook een mama die vrij snel dikker werd, terwijl ik dus heel tenger van mezelf ben. Bij mees kon iedereen het al zien bij 8 wkn maar ze deden net of ze gek waren haha. Ben bij luna bijna 25 kg aangekomen en bij mees bijna 30 kg aangekomen. Ik kocht mijn kleding ook van mama licios, miss etam, prenatal, en via internet h&m.

Gr Patries

Hier een mama die nu net 2 weken een buik aan het krijgen is … Ook nu pas overgestapt op positiekleding. Ben bij de vorige controle net op mijn eigen gewicht gekomen (59 kilo) maar denk dat ik als ik volgende week weer moet wel weer wat kilo’s erbij heb gekregen. Tja ik hoop niet zo dik te worden als bij Jurian … dankzij de misselijkheid was ik toen ook zo’n 20 kilo ruim gegroeid!

Ik zat helaas helemaal verstopt. Heb ik altijd veel last van, maar nu alweer extra veel. Maar dankzij wat vezeldrank is mijn buikje opeens al wat geslonken! Was deels ook lucht…Ik was vandaag bij Prenatal, maar ik zag mezelf toch nog niet in positiekleding hoor. Ik heb wel een broek gekocht, voor straks, maar verder heb ik alles toch nog maar laten hangen. Ik heb nog veel leuke dingen in de verhuisdoos en ik vind het nu zonde om weer dingen te kopen. Hopelijk red ik het nog even, tot begin april. Het buikje is nu alweer wat slanker…

Eet wat meer ontbeidkoek en zo Rainbow dat laxeerd lekker.

Groetjes,

Michèle

Helaas Michele, ontbijtkoek. kiwi’s, cola…helpt bij mij niet. Als je weet dat ik ooit nog niet los kwam bij 2 klisma’s (lekker verhaal) weet je al dat er bij mij meer ‘hard stuff’ aan te pas moet komen om te laxeren!

En activia?? Heb je dat al eens geprobeerd. Laxeerd niet maar geeft wel rust daar dus betere stoelgang. Werkte bij mij erg goed.

Groetjes,

Michèle