Diëtist geweest, glutenvrij dieet: NU al resultaat


#41

@Shirley, ze heeft elke week wel een dagje echt van die zure diarree, en voor de rest hele plakkerige, zachte smurrie. Steeds in kleine beetjes.
Hmmmm… sorry voor de beelddenkers
En het stinkt écht enorm! Dr papa is dr niks bij, haha!

Gister en vandaag toch weer erg moe. Maar das misschien ook door de onrust van de feestdagen?

Met de buikpijn is het lastig wanneer ik haar serieus moet nemen… ze gebruikt t namelijk ook als smoes als ze iets niet wil. (slapen, eten, opruimen etc)
Als ik haar dan vraag waar de buikpijn zit wijst ze dr navel aan (volgens onze HA zzitten daar geen organen oid waar ze last van zou kunnen hebben) en als i dan verder vraag, allerlei plekken op dr lichaam aanwijs met de vraag of ze daar ook pijn heeft, zegt ze overal ja op. Grapjas!

Kinderen zijn geboren naäpers, ze gedragen zich precies als hun ouders, ondanks alle pogingen ze goede manieren bij te brengen.
(Joh 13:15)


#42

Nou, weer een weekje verder en kan nu toch echt wel zeggen dat het dieet goed is voor haar!!!

Heeft geen buikpijn meer, en heeft de afgelopen week helemaal niet meer geslapen overdag! (hoewel dat dus wel even wennen is, hahahaha!)

Dr ontlasting is wel veranderd, niet meer dat plakkerige. Maar wel diarree nog

Gister had papa haar per ongeluk een hapje witlofsalade met mayonaise gegeven… echt maar een heel klein hapje, nog geen theelepel. Maar vanochtend had ze dus wél weer buikpijn, en vanmiddag weer van die plakkerige poep.

Maar wat het dieet betreft ben ik dus echt heel tevreden.
Nu toch nog opsporen waar die diarree dan vandaan komt?
Donderdag moeten we terug naar de diëtist. Vorige keer dacht ze ook aan fructose intolerantie, dus grote kans dat ze dat nu erbij wil doen bij het dieet, om uit te proberen.
Dat zal ook even lastig zijn… zeker met drinken! Ze is zo dol op vruchtensapjes…
Volgens mij blijft er niet veel meer over dan melk, water en thee dan… en water lust ze echt niet

Kinderen zijn geboren naäpers, ze gedragen zich precies als hun ouders, ondanks alle pogingen ze goede manieren bij te brengen.
(Joh 13:15)


#43

Wat fijn dat dit dieet nu al zo snel resultaat heeft.

Groetjes,
Sandra


#44

Super dat het dieet echt werkt. Wat kan dat dan een invloed op iemand zijn leven hebben zeg. Nu helemaal niet meer slapen tussen de middag en geen buikpijn. Wat zal jullie dochter een gelukkig mens zijn. Fijn dat jullie er op tijd achter zijn gekomen.
En ja dat je nu moet wennen dat ze niet meer zoveel slaapt kan ik me voorstellen maar 1 voordeel je bent vrijer in gaan en staan en hoeft niet zoveel rekening met slaapjes meer te houden.
Ik wacht op de dag dan Dion geen middag dutje meer doet.



#45

jeetje meid wat een gedoe zeg. maar wel super dat het al zo’n stuk beter met je moppie gaat zeg!
als je zelf brood bakt raad ik je aan om naar een molen in de buurt te gaan waar ze meel verkopen. hier hebben ze als het goed is (bij mij wel in ieder geval) ook diverse meel zonder gluten.

voor jezelf is het trouwens ook erg lekker hoor, ik bak ook zelf brood en koop het eigenlijk nooit meer hahaha veel lekkerder en goedkoper dan uit de winkel haha.

liefs,
Rinske


#46

Ja tot nu toe haalde ik het ook bij de molen. Maar is een dorpje verderop, waar ik normaal eigenlijk bijna niet kom… Op zich niet zo’n probleem, maar ook niet heel handig natuurlijk.
Maar mijn broertje werkt een aantal dagen per week op een zorgboerderij, waar ze ook glutenvrij meel verkopen ideaal dus… nu laat ik hem gewoon af en toe een zak meenemen!

Het gaat trouwens super met het dieet!!! Ze heeft het zelf nu ook al wel een beetje door, en komt regelmatig vragen als ze wat krijgt, of ze dat wel mag of dat ze er buikpijn van krijgt.
Vandaag nam mijn broertje afscheid van (ZMLK)school, heel uitgebreid gebeuren was dat, inclusief lunch: frietjes met appelmoes en knakworst. Nu mocht zij natuurlijk geen knakworst, maar er was nog een meisje in de klas met glutenallergie, dus zij en mijn dochter kregen in plaats daarvan een eitje.
Ze vond het geweldig om tussen die grote ‘kinderen’ (17-20 jaar, heel divers niveau) rond te mogen lopen, en te helpen. Zij mocht ook helpen met de tafel dekken. De serveerkar duwen, bestek neerleggen, bakjes appelmoes op tafel zetten etc. Komt ze opeens naar me toegerend: "mag wel appelmoes toch? krijg ik niet buikpijn he?"
Vind het zo knap dat ze dat dan komt vragen!!!

Ik vind het dieet ook eigenlijk best meevallen, had gedacht heel veel te moeten aanpassen, maar is heel goed te doen.
Als ik een broodje gebakken heb verpak ik die gewoon per boterham en dat gaat de vriezer in… dus gaan we eten haal ik voor ons gewoon brood uit, en voor haar een speciale.
Als we vlees eten wat zij niet mag hebben, krijgt ze een plakje ham.
Krijgt de oudste een gewoon koekje, pak ik voor haar een glutenvrije…

Het enige waar ik écht op moet letten, is dat ik altijd moet zorgen dat ik voor haar wat in mn tas heb… want zijn we ergens en ze krijgt iets aangeboden moet ik gewoon een alternatief hebben. Of als we ergens blijven eten ofzo…
Tja en met uit eten gaan natuurlijk. Nou doen we dat ook niet heel vaak hoor . Maar dan moet er natuurlijk wat geregeld worden.
Toevallig gaan we morgen met de hele familie naar een pannekoekenrestaurant. Daar heb ik dan vantevoren even geïnformeerd of ze daar rekening mee kunnen en willen houden (of als ze dat niet doen, of ik dan evt. een eigen pannekoek voor haar mag meenemen die ze dan daar bijv. mag versieren).
Maar daar zorgen ze gewoon voor glutenvrije pannekoeken: super!

Kinderen zijn geboren naäpers, ze gedragen zich precies als hun ouders, ondanks alle pogingen ze goede manieren bij te brengen.
(Joh 13:15)


#47

Fijn dat het allemaal zo goed gaat met het dieet en dat je dochter het ook al goed door heeft.


#48

kijk dat is helemaal handig zo bij de zorgboederij vandaan.

wat super zeg dat het al zo goed gaat, het is even omschakelen maar fijn dat ze zelf ook erop let haha grote meid hoor.

liefs,
Rinske


#49

Wat fijn dat het allemaal zo goed gaat en dat ze het zelf zo goed oppakt. Waarschijnlijk merkt ze zelf ook dat ze zich lekkerder voelt.

Wij gaan binnenkort ook pannenkoeken eten en ook voor Seth maken ze dan een glutenvrije
Geniet van het uit eten gaan!

Liefs, Anne

Lilypie Fourth Birthday tickers


#50

Super dat het zo goed gaat. En wat knap dat ze het zelf ook goed oppikt en snapt dat bepaalde voeding voor haar niet goed is.



#51

Hmmm… de pannekoek in het restaurant was niet echt een succes… Ze vond m echt niet lekker (en ik ook niet ) Was ontzettend taai… bijna niet doorheen te bijten, haha. Als ik zelf een pannekoekje voor haar bak, doe ik er wat extra ei doorheen, dan is het wat soepeler/zachter.
Maar goed… ze heeft een paar hapjes op, en verder de aardbeien er lekker vanaf gesnoept. En daarna heerlijk gaan spelen.
Broer en neefje hebben zelfs helemaal niks van hun pannekoeken op… haha! Het was daar veel te leuk om te spelen! Maar waren ze daar in het restaurant wel gewend blijkbaar, want ze vroegen of we ze mee wilden nemen naar huis en hebben ze keurig ingepakt.
Wauw wat een leuk restaurant was dat zeg!!!
Binnen een grote speelruimte met tvtje en touch screen, speelkeuken, kralendoolhoven etc. Dan konden ze door een soort van raam klimmen en kwamen ze in een ruimte met een heleboel zitzakken, een voetbaltafel en playstations. Verder vanuit het restaurant perfect zicht op de buitenspeeltuin… Dus de jongens konden gewoon lekker naar buiten… Echt geweldig! We gaan daar zeker nog een keer naar toe maar niet meer voor een glutenvrije pannekoek, haha!

Wel jammer dat het nogal in een uithoek is anders zou ik zeggen, de volgende ikkebenmeeting doen we daar!

Kinderen zijn geboren naäpers, ze gedragen zich precies als hun ouders, ondanks alle pogingen ze goede manieren bij te brengen.
(Joh 13:15)