Diëtist geweest, glutenvrij dieet: NU al resultaat


#1

Ik had er al eens een topic over geplaatst dat ik me min of meer zorgen maakte over het vele slapen van mijn dochtertje, ben er toen mee naar de HA geweest en besloten het nog even aan te kijken.
Maar nu ze naar de PSZ gaat is ze NOG meer gaan slapen. Kan eigenlijk niks meer ondernemen want ze is gewoon te moe. Maak ik haar 'smorgens om 7.30 wakker, wil ze om 9.30 weer naar bed, en afgelopen vrijdag zelfs om 8.30 al?!
Ze slaapt dan zo 4-5 uur achter elkaar, (of, als ik haar moet wakker maken ivm. schooltijden oudste slaapt ze 2x 1,5 uur. Dat is eigenlijk écht te kort voor haar maar kan soms niet anders.) om vervolgens na 1,5/2uur alweer moe te zijn. Te moe om normaal te kunnen eten.
Het is niet zo dat ze suffig voor zich uit zit te staren, of op de bank in slaap vallen. Maar ze wordt juist hyperactief en heel huilerig en drammerig als ze moe is. Ook 'snachts maakt ze nachten van 13uur.

Dus nu toch maar besloten om bloed te laten prikken.
Vanochtend eerst even naar de HA geweest voor een verwijsbrief, toen even met haar gaan zitten om te vertellen wat we zouden gaan doen: eerst naar de speelgoedwinkel om een cadeautje, en daarna naar een andere dokter voor een prikje in haar arm. Aangewezen waar ze een prikje zou krijgen enz. En als het prikken dan klaar is krijgt ze een cadeautje.
Slim als ze is, had ze natuurlijk wel in de gaten dat t pijn zou doen “doet pijn he, prikje?” - Ja schat, dat doet eventjes pijn, maar daarna mag je het cadeautje uitpakken. - “mag huilen?” - Jahoor, je mag best eventjes huilen, dat is niet erg.

Nou prima. Dus wij naar het laboratorium, zij wijst de verpleegkundige waar ze moet prikken komt nog een tweede verpleegkundige bij om haar in bedwang te houden!!! Nouuu… is dat niet een beetje voorbarig? Ze zat zo rustig!
Maar goed, dat doen ze nou eenmaal bij kinderen.
Dus bij mij op schoot, ik moest dr ene armpje vasthouden en de tweede verpl. dr arm waarin geprikt ging worden.

Dus dochterlief zit er op te kijken en zegt als ze de naald ziet komen heel vrolijk, "daar komt ie prikje!"
Toen ze het eerste buisje (ze moest er 5!!! ) erop zette rolde er eventjes precies 1 traantje en zei ze met een zielig stemmetje: “doet pijn hoor”. Maar verder zat ze gewoon heel stil en aandachtig te kijken heeft helemaal niet gehuild!!!
Wat een stoere meid! Ik ben zo trots op haar

En natuurlijk heeft ze haar cadeautje dubbel en dwars verdiend!

Kinderen zijn geboren naäpers, ze gedragen zich precies als hun ouders, ondanks alle pogingen ze goede manieren bij te brengen.
(Joh 13:15)

Gewijzigd door - Suzsje op 08 Dec 2011 13:39:00

Gewijzigd door - Suzsje op 13 Dec 2011 10:40:47

Gewijzigd door - Suzsje op 23 Dec 2011 17:54:58


#2

Dat is zeker stoer! En goed aangepakt van mama Wanneer krijgen jullie de uitslag? Ze slaapt zeker erg veel, zeg.

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”


#3

War een toppertje. Nu hopen dat er niets ernstigs uitkomt.

Liefs Michelle



#4

jeeeee naamgenootje ! stoer hoor!!

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!




“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”


#5

Wow wat een flinke meid hé! echt stoer

Groetjes Marianne mama van Ruben en ??



#6

Ja goed he!
Donderdag kan ik bellen voor de uitslag.

Ik vermoed eerlijk gezegd dat er niks uit gaat komen… maar wil gewoon even e.e.a. uitsluiten. Dan weet je het gewoon zeker.

Ik voel me alleen wel ontzettend stom! Nu was ik bij de HA, en vergeet ik nog aan te kaarten dat ze nog steeds eigenlijk altijd diarree heeft. (of naja, diarree? 't is niet waterdun hoor, maar zeker geen keutels. Echt van die babyachtige poep zeg maar.) En die vlekken op dr ruggetje zitten er ook nog altijd.

Moest voor mezelf ook nog even, en daardoor ben ik dus die diarree en vlekken helemaal vergeten. Stom Stom Stom!
Naja, als ik donderdag toch moet bellen, hoop ik dat ik er aan denk dat ik dat dan gelijk tijdens het telefonisch consult nog eens aankaart.

Kinderen zijn geboren naäpers, ze gedragen zich precies als hun ouders, ondanks alle pogingen ze goede manieren bij te brengen.
(Joh 13:15)


#7

Wat een toppertje. Altijd spannend bloedprikken, je kunt veel uitleggen van te voren maar ja in het eggie is het vaak toch net even anders.

Ik ben 4 week geleden met Dion wezen bloedprikken en toen zei ik tegen de “prikker” van nou roep maar een peleton mensen op om dit voor elkaar te krijgen. Nou zei hij dat doen we met ons tweeen. Had zo mijn twijfels of dit zou lukken maar het ging super. Wel tranen maar hij hield zich verder goed.
Van te voren mocht Dion alles even vasthouden en uitproberen (naald niet haha) en het bandje kreeg hij eventjes los om zijn arm. Ik had hem op schoot en moest mijn ene hand om zijn middel leggen en zijn bovenarm vasthouden en met mijn andere hand zijn pols vasthouden zodat hij volledig gefixeerd was. Achteraf ben ik wel blij dat we het met zijn tweeen hebben klaar gekregen. Bloedprikken is al niet leuk en als er dan ook nog andere mensen je gaan vasthouden kan het voor een kind nog angstiger worden.



#8

Super joh dat ze het zo goed gedaan heeft.

Ben benieuwd of er iets uit gaat komen. Idd goed dat je dit laat doen, dan weet je in ieder geval of er iets is. Of dat ze gewoon veel slaap nodig heeft.

Groetjes,
Sandra


#9

ik lees het nu pas maar wat supergoed van haar, ben maar trots op je stoere wijfie! wat was de uitslag als ik vragen mag? want dat lees ik nergens…


#10

Is helaas niks uitgekomen…

Nou ja, helaas? Op zich natuurlijk goed
Maar nu weten we nog niet waar het vandaan komt. Toch gewoon een kindje dat erg veel slaap nodig heeft dan?
HA adviseerde om roosvicee ferro te gaan gebruiken.

Omdat ze ook altijd dunne ontlasting heeft moeten we daar ook nog even wat van inleveren deze week.

Kinderen zijn geboren naäpers, ze gedragen zich precies als hun ouders, ondanks alle pogingen ze goede manieren bij te brengen.
(Joh 13:15)


#11

ja ik snap je helemaal, dat had ik ook toen rico voor observatie was opgenomen ivm die reflux, er kwam niks uit en die arts zo: ben je dan niet blij? jawel tuurlijk wel maar dan weet ik nog niks!
idem met dat ik naar de internist ging voor ik wist dat ik reuma had. hij ook: er is niks aan de hand met je. nou ik flipte; niks aan de hand? hij zo: nouja de meeste mensen zijn blij als hun testen goed zijn.
tjonge jonge zijn die mensen nou zo stom??

geef jij extra vitamine bij? misschien kan dat helpen? en ze kunnen idd niet alles zien in het bloed! heeft ze misschien een lage bloeddruk?


#12

Geen idee of ze een lage bloeddruk heeft. Dat is nooit gecontroleerd.

Ik geef nu wel roosvicee ferro, en dat lijkt iets verschil te maken.
En ik moet me gewoon echt strak aan het schema houden met dr slaapjes icm. schooltijden van zoonlief.
dat wil zeggen wat betreft slaapjes:
maandag 'smorgens peuterspeelzaal en dan slapen van 13.15-14.45 (nadat we zoonlief naar school gebracht hebben tot we hem weer moeten halen) en dan om 17uur uiterlijk eten, 17.30 naar bed want dan is ze écht op.
dinsdag 11.00-14.45 (zoonlief blijft dan over)
woensdag 'smorgens peuterspeelzaal en dan slapen van 13.00-16.30
donderdag 'smorgens zwemmen en dan slapen van 11.00-14.45
vrijdag vaak al om 10uur, ze moet dan echt bijkomen van de rest van de week. tot hoe laat ze dan slaapt is wisselend. Meestal tussen 1 en 3 ergens wakker, en dan 'savonds weer heel vroeg naar bed, rond 18uur.

Op deze manier kunnen we het redden zonder al te veel huilen.

Kinderen zijn geboren naäpers, ze gedragen zich precies als hun ouders, ondanks alle pogingen ze goede manieren bij te brengen.
(Joh 13:15)


#13

Mooi dat er niks uit is gekomen met het bloedonderzoek. Maar kan me voorstellen dat je je enigzinds zorgen maakt omdat ze zoveel slaapt.

Onze dames schele qua leeftijd niet veel. Onze meid slaapt van 19.00 a 19.30 tot 05.30 a 6.00. Tussen de middag slaapt ze niet meer!!


#14

@pjukje, oei das wel heel weinig
Nee dan is het wel lekker als ze veel slaapt hoor!

Vandaag bij de apotheek even een ‘kweeksetje’ opgehaald voor dr ontlasting. Leuk hoor… ze poept ALTIJD 3x (of meer) per dag… En nu dus niet
(nu 1x op de PSZ en nog een heel klein beetje net voordat ze naar bed ging, maar dat was te weinig om uit de luier te kunnen schrapen).

Naja morgen weer een dag…

Kinderen zijn geboren naäpers, ze gedragen zich precies als hun ouders, ondanks alle pogingen ze goede manieren bij te brengen.
(Joh 13:15)


#15

Hoi hoi, lees dit net pas en vraag me af of er al wat uit is gekomen (nee, ik bedoel niet de poep, ik bedoel de uitslag van het kweekje ), Lisa is ongeveer even oud en die slaapt ook al sinds haar 2e verjaardag niet meer 's middags…


#16

Hihi ja poep is er genoeg uitgekomen
Of nou ja… echt veel poept ze niet, maar dus steeds hele kleine beetjes. Hoop dan ook dat t genoeg is geweest voor dat kweekje.

Heb het vorige week donderdag opgestuurd, dus hebben ze vrijdag ontvangen… ik zou na een week kunnen bellen, dus probeer het straks even (tussen 13.00-13.30 is telefonisch spreekuur), maar denk dat de uitslag morgen pas binnen is.

Het slapen en poepen lijkt op het moment wel weer steeds erger te worden…
Vorige week vrijdag was het wel heel extreem, heeft ze eerst van 10-12 geslapen, werd toen wel zelf wakker, even wat gegeten en onder het eten begon ze alweer te huilen dat ze zo moe was, en of ze alsjeblieft naar bedje mocht…
Toen heeft ze nog van 1-5 geslapen! En dan om half 7 'savonds weer…

Deze week is wel steeds gelukt met 1 slaapje, maar als ze naar de psz geweest was, was ze écht op. Toen we daar nog waren was ze gewoon vrolijk aan het spelen, liep nog te dansen, springen etc. dus dan denk je dat t wel meevalt. Maar zodra we dan bij oma waren (das handiger ivm schooltijd van de oudste, net een half uurtje later, oma woont dichter bij de school) stortte ze in en kon ze alleen maar huilen. Was te moe om te eten dus meteen naar bed gegaan…
Dinsdag ook, zijn we eerst bij La Place koffie wezen drinken, nog even boodschappen gedaan en op die manier kon ik haar dan wel wakker houden tot half 1, is ze ook weer bij oma naar bed gegaan, was natuurlijk niet wakker om 3 uur toen ik om de oudste moest, dus heb haar daar laten slapen en ik ben met de oudste naar zwemles gegaan. Toen we om 5 uur terugkwamen had oma haar net wakker gemaakt. Had echt nog diep liggen slapen want was helemaal verward toen ze wakker werd.
Naja, en vandaag… op donderdagochtend zwemmen we altijd… en dat is natuurlijk ook heel vermoeiend. Daarna even snel boodschappen, heb ik haar in de auto een krentenbol gegeven die ze voor de helft opgegeten heeft en om 11uur in bed.
De oudste blijft over, dus kan haar lekker laten liggen, maar ik vermoed dat ik haar straks om kwart voor 3 wel weer wakker moet maken.

En dan dat poepen… Soms wel 5x per dag steeds kleine beetjes. Heel frustrerend

Ze eet ook heel slecht op het moment, dus dat zal er zeker mee te maken hebben. Maar… wat is de oorzaak?

  • omdat ze buikpijn heeft eet ze erg weinig, heeft daardoor weinig energie en slaapt daarom veel?
  • omdat ze zoveel slaapt heeft ze niet veel honger, en omdat ze niet veel eet kunnen de darmen het voedsel niet goed verwerken?

of… ik ben toch die overbezorgde moeder van een kind dat gewoon groeite van de lucht (want lang is ze wel!), weinig eten nodig heeft, vaak poept en veel slaapt omdat ze dat gewoon nodig heeft?

Kinderen zijn geboren naäpers, ze gedragen zich precies als hun ouders, ondanks alle pogingen ze goede manieren bij te brengen.
(Joh 13:15)


#17

Nou… net gebeld, uitslag was al binnen.
Maar niks aan de hand…
Toch raar dat je teleurgesteld kan zijn om zo’n uitslag he had liever gehad dat er wel wat uitgekomen was, en dat er wat aan gedaan kon worden, of dat we in ieder geval wisten waar het vandaan kwam.

Echt geen idee wat ik er nog van moet denken
Toch die overbezorgde moeder dan? Maar dan zou ze toch niet steeds over buikpijn klagen?

Assistente wist t ook niet, en heeft maar weer een afspraak gepland voor het spreekuur zodat we alle opties nog eens kunnen bekijken met de ha, volgende week dinsdag.

En ja hoor… schrijf ik net dat ik vermoed dat ik haar om kwart voor 3 wel wakker zal moeten maken? Nou, nee hoor… hoor haar nu rommelen boven!
Op zich natuurlijk prima maar… ze heeft nu maar 2,5 uur geslapen en moet vanmiddag wel mee naar de zwemles van de oudste, dus grote kans dat dát niet zo gezellig wordt in de kantine… en zeker weten dat ze dus vanavond weer nauwelijks eet.

Kinderen zijn geboren naäpers, ze gedragen zich precies als hun ouders, ondanks alle pogingen ze goede manieren bij te brengen.
(Joh 13:15)


#18

Wat vervelend dat je nog niet weet wat de oorzaak is.

Ik zat zelf te denken: Zou je niet eens bij een homeopatisch arts proberen langs te gaan?
Het lijkt mij ook vervelend dat ze zoveel slaap nodig heeft en ik denk dat het anders zou moeten kunnen op deze leeftijd.
Wellicht kan zo’n arts er iets mee?

Liefs, Anne


#19

hmm ja ik snap juist heel goed dat je ergens baalt, je wil natuurlijk dat alles goed was maar je merkt zelf dat dat niet zo is. dan hoop je dat er wat uitkomt maar dat het iets is wat zo en makkelijk verholpen is.
maar kan het dan niet alsnog een allergie of intolerantie zijn voor een bepaalde voedingsstof?


#20

Nou vanochtend weer terug geweest bij ha.
Hij zei, dat het immuunsysteem van kinderen nog niet helemaal ontwikkeld is, en je daardoor lang niet alles kunt ontdekken door een bloed, urine of ontlastingonderzoek.

Een intolerantie of allergie voor een bepaald voedingsbestanddeel zou heel goed mogelijk kunnen zijn. Dus we zijn doorgestuurd naar een dietist…
Waarschijnlijk moeten we beginnen met een heel basaal dieet, waar eigenlijk niks inzit waarop het lichaam negatief zou kunnen reageren, en dan elke week wat toevoegen…
Ik ga vanmiddag even bellen voor een afspraak.

Kinderen zijn geboren naäpers, ze gedragen zich precies als hun ouders, ondanks alle pogingen ze goede manieren bij te brengen.
(Joh 13:15)