Diepvries fruit

Hoi Hoi
voor de volgende week wil ik aardbeien pureren en invriezen. Maar ik wil het mengen met een fruit soort dat Sarah nog niet kent. Nu kan je bij de ah een doosje ingevroren fruit kopen. Ananas, mango, aarbei en framboos. Framboos lijkt mij veel makkelijker kant en klaar uit de diepvries, dan zelf kopen, schoonmaken, uitzoeken, bla bla. Bij al het andere fruit neem ik wel vers.
Is hier wat op tegen?
Iemand ervaring ermee?
Groetjes, Boukje.
ps. met velletjes ofzo heb ik geen probleem, Sarah heeft ook al druiven gepureerd met vel gegeten.

Lilypie First Birthday tickers

Op zich is dat fruit vers ingevroren en dus prima. Alleen kan je het dan niet ontdooien, mengen met ander fruit en dan weer invriezen… dus weet niet hoe je dat wilt doen maar twee keer invriezen kan niet

Gewijzigd door - Linette1 op 01 Jul 2010 16:06:16

Ik verwacht wel dat dat gewoon kan je vriest zelf ook de fruithapjes in. Alleen je kan het niet verwerken in je fruithapje. Je kan het er pas door heen pureren of prakken als het beide tegelijk ontdooit word. maar ja dat is maar een kleine moeite. Ik ga zelf ook zo’n bakje halen goede tip. Maak nu vaak hetzelfde klaar. Peer, appel, banaan, meloen en nectarines. Inmiddels wel al gemengd met elkaar.

ja, idd, had er niet aan gedacht, twee keer invriezen. Maar de aardbeien puree vries ik zelf per portie in. Dan doe ik wel wat minder maken en samen met een paar frambozen ontdooien.
Kijken of ze dat lekker vind.

Ja ben benieuwd Neeltje vindt frambozen heel lekker ik pureer het met banaan!

Zeker een goede tip. Ik geef nu vaak hetzelfde appel, kiwi, banaan, perzik maar dan is het wel een goed idee om een paar ingevroren fruit toe te voegen. Hierdoor is de fruithap ook direct lekker fris/koel.

Ga maandag direct ff inslaan.